1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591686 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30

« · 1220508 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
tk75: O Hamrin ska ge alla godkänt som vanligt!
Kommentera

Det blir inte direkt brunt i brallan när man kollar på BIFs uppställning(speciellt backarna ser i mina ögon knappt allsvenska ut) MEN dom vinner likt f%&b mot Lnkpng med 6-3.

LÄCK, Eddie
Goalkeepers 1. ALCÉN, Fredrik

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 11. HIETANEN, Juuso 9. ANDERSÉN, Niclas
8. SOMERVUORI, Eero 14. DIXON, Stephen 12. DACKELL, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 37. SUNDSTRÖM, Alexander 22. SUNDQVIST, Jörgen
21. MOLIN, Ove 39. NORDQUIST, Jonas 29. KAHNBERG, Magnus

3rd Line 5. LÖF, Simon 10. NOLANDER, Peter
13. SANDIN, Emil 31. GRANSTRÖM, Jonathan 16. LAURITZEN, Sebastian

4th Line 4. BERGLIND, Victor
2. ROHDIN, Joachim 19. JÄRNKROK, Calle 7. WÄNNSTRÖM, Sebastian
Kommentera

Det här var nog den absolut tråkigaste elitseriematchen jag sett på länge. Det märktes att vi saknade backar och det märks så jävla tydligt att Lander, MPS och Meunier inte spelar. Det händer ingenting på isen =/
Kommentera

Olle: tack för i kväll
Kommentera

sargad: Jo och som någon redan varit inne på så är det ju inte något faktum som lugnar nerverna direkt, dom sticker ju snart. Det värsta är att även om vi klarar kontraktet till nästa säsong så är utgångsläget inför den säsongen nästan sämre än inför denna. Vi måste göra oss av med floppvärvningar och börja bygga igen, det känns inte alls stabilt.
Kommentera

Olle: Jo visst skulle vilja att Corso o Hynning skulle vara stabilare poängmakare, men det måste finnas fler än 2-3 spelare som ska/kan göra poäng(förutom Lnkpng dårå där räcker det med en superfemma).

Man kan oxå dra andra slutsatser; Spelet vi presterar nu är ett väldigt gott betyg till ynglingarna Erixon, Lander och P-S :-)
Kommentera

TIKbiff: Hade tänkt ta med det också men det är i dagens värld självklart att lirare av den potentialen inte stannar kvar speciellt längre. Det är därför man måste behålla spelare som Björn Svensson, Oscar Sundh m.fl. Spelare som har potential att bli bra men som troligtvis inte kommer lira i NHL. Bygger man upp ett ungt lag vars stomme består av spelare som NHL- & KHL-lag kan tänkas vara eller bli intresserade av får man skylla sig själv när laget värvas sönder efter en lyckad säsong eller två...

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: skicka rönäsan åt helvetet!
Kommentera

dr-nix:
Och lander och pääjärvi som vi kunnat bygga något bra med lär nog spela sin sista säsong i ES...
tyvärr, tänk att två juniorer skall bära detta lag...
Kommentera

Jag är väldigt besviken på dagens insats. Riktigt deprimerande ärligt talat. Det finns ingen stomme att tala om.. Jag vet inte vad Linkan kan göra heller till nästa säsong för att fixa till det. Ett sett vissa lag bygger sin stomme är att befolka laget med spelare från området eller som av diverse skäl har känslor för klubben. Detta tycks saknas av spelare från vår trakt, sedan hjälper det inte att vår juniorverksamhet är riktigt dålig ärligt talat.

Tillägg: Jag tycker Timrå IK som förening måste ransaka sig själv rejält och ta fram ett helt nytt system när det gäller kopplingen mellan juniorleden och A-laget (bl.a.). Vi måste bli mycket bättre på att utveckla juniorer. Timrå IK har inte råd att värva till sig ett topplag och man kan inte lita på turen varje sillyseason. Därför måste man kunna fylla på underifrån med juniorer som kan komma in och ta en plats i A-laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rensvind:
Ett av dom stora problemen är ju de som är kvar!
Det finns spelare som borde skeppas iväg efter denna säsong. nr 33 har inte gjort någon glad t.e.x
det måste finnas någon typ av förbannelse i det där huset.
Kommentera

superfalle: Tycker fortfarande inte att det är backsidan som ska skämmas mest, killar som Hynning och Corso får bra pengar för att producera, ett arbete dom inte ens verkar ta på allvar.
Kommentera

superfalle: ja styrelsen tycks inte ha fattat det i alla fall
Kommentera

tk75: Lavander däckad och får hjälpas av isen. Högra benet verkar inte gå att använda sedan knävecket träffats av ett slagskott pust så bra
Kommentera

superfalle: Tack! Vissa verkar inte förstå hur pass mycket folk som är borta.
Kommentera

TIKbiff:faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Kommentera

Uno Gordon: hur de är möjligt . ja . 4 backar borta . hela våran andra kedja . ja .de är väl en del av förklaringen . trodde du inte de skulle märkas ?
Kommentera

Nu tog SSK ledningen också.. väck mej från den här jävla mardrömmen!
Kommentera

tk75:
Vi kan ju inte ens spela borta.....
Kommentera

Uno Gordon: välkomen i vår klubb vi som inte ikan spela hockey på hemma is
Kommentera

Hahl Bundy:
BUUUUUU...
det är kvalserie spöket som kommer och tar oss.......
Blev du rädd?
Inte jag, jag har vetat länge att han är på väg.
Kommentera

Hahl Bundy: har ni massor med otur
Kommentera

tk75: DET ÄR VÅRAN BORG! VÅRAN HALL! VÅR HEMMAPLAN! Men likt förbannat får ni bolla oss omkring och lira skjortorna av oss! Hur fan är det möjligt? LULEÅ HOCKEY SKALL VÄL ENBART VARA TACKSAMMA ATT NI ENS BLIR INSLÄPPTA FÖR FAN! Det finns ingen stake, stolthet eller karaktär för fem öre i detta lag utan Lander och MPS.

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Det är så dåligt att det inte finns på världskartan!

Finns inte en chans att vi fixar slutspel.
All möda ska läggas ner för att undvika KS, för skulle vi hamna där så kan vi se framemot 20 år i ökenvandring igen!
Kommentera

Uno Gordon: asg kul
Kommentera

Uno Gordon: prova med fler böcker nästa säsong.
Kommentera

tk75: Nej men vad oväntat = NOT! Fy fan vad dåliga vi är! Vi blir sönderlästa som en bokjävel varenda säsong!
Kommentera

tk75: Det visste vi ju innan match. Jag är inte förvånad.
Kommentera

Hahl Bundy: du ser ut att få rätt vi slår er igen
Kommentera

Olle: Försöker du vara rolig eller fattar du bara inte? Du åker inte ut om klubban tar i ansiktet på någon person om denna spelare ligger på isen(om du nu inte gör det tydligt avsiktligt). Ansvarig för din klubba gäller när du har den högt i t.ex fram eller baksving

Redigerad kommentar

Kommentera

Vem har startat den här skittråden?

Byt tråd till "KS here we Come!"
Kommentera

Blizzard: Jag ber om ursäkt för att jag bemödade dig med ett svar.
Kommentera

Olle: de va ett jävla tjat om den situationen
Kommentera

Olle: skulle inte du se matchen.....
Kommentera

superfalle: Ja då är det altså Luleå spelaren som ska ut 10 min för face in the stick:)?
Kommentera

superfalle: Han SLOG inte klubban i ansiktet på luleåspelaren, det ser man sällan vid highstick-situationer öht. tycker jag.
Kommentera

Blizzard: Som den gamla klyschan säger: "man är ansvarig för sin egen klubba", det spelar ingen roll om förseelsen var med avsikt eller inte.
Kommentera

Olle: så du anser alltså att han slog han i ansiktet med klubban . själv tyckte jag klubban var där redan och ett ansikte slår klubban
Kommentera

ChriZt3r: Hypotetiskt sett skulle man alltså kunna slå ut en hel tandrad på Thörnberg medan han simmar på magen utan att straffas öht?

Om du snor en motståndarklubba från isen och spelar med två stycken så åker du ju inte för holding the stick utan för illegal eq. eller hur? Oavsett vad förseelsen officiellt kallas så kommer man ju att åka ut.

Detta är för övrigt en helt irrelevant diskussion, det pågår ju trots allt en ensidig hockeymatch som jag tänker följa istället för att debattera en situation som inte haft någon påverkan på matchen öht.
Kommentera

Olle: Man ken EJ få en utvisning för HÖG klubba om klubban är 3 decimeter ovanför isen.
Kommentera

Olle:

1. Det var omedvetet av Corso att skada honom och inget regelbrott gjordes

2. Det var inte högklubba!

Alltså, han skador hohnom omedvetet utan att göra något regelbrott, vad ska han få utv för då hade du tänkt, blod på isen, utv för nedskräpning kanske.
Kommentera

erathoo: dom våra krigare hade stor mötte med sport lednigen i går där dom gav sig fan på att dom är bättre än vissat ..
Kommentera

ChriZt3r:

1, han ligger inte ner, klubban träffar honom i ansiktet när han är på väg ner.

2, klart som fan att man inte får slå en klubba i ansiktet på någon oavsett var i helvete hans huvud befinner sig.
Kommentera

Olle: ja . en decimeter ovanför isen . ska de vara hög klubba då menar du
Kommentera

Olle:
superfalle: Nej han ramlar ju men corsos klubba är fortfarande i ansiktet på honom.
Olle

Man kan inte få utvisning för hög klubba om spelaren som får klubban i ansiktet ligger ner, det är ganska självklart tycker jag.
Kommentera

erathoo: Naturligtvis var det inte vi som fick straff, det var någon av kromosomtvillingarna som drog den i insida stolpe och det hade lika gärna kunnat vara ett mål till i baken.

I motsats till vad gabbe säger i intervjun så tycker jag att det inte finns någonting som talar för oss och det är ju självklart ridå.

Ingen i laget vill spela hockey just nu och det är lika jävla tydligt som dåligt. Vi är definitivt inte bättre än så här om man ser till dom senaste 4 matcherna, det är bara att börja blicka nedåt i tabellen igen.
Kommentera

Helt sjukt, 0-3 mot lule som spelat som skit senaste tiden - och vad jag fattar så är dom inte bra ikväll heller....är det det gamla vanliga? dvs fruktansvärt svagt spel framför kassarna?
Kommentera

Det går så sjukt sagta så trodde bilden hade brunnit in i TV:n, men det var visst bara timrå som hade PP.
Kommentera

Olle: Tycker ändå Luleå spelar bra. Disciplinerat i defensiven och sticker upp på kontringar vid rätt tillfällen. Vi däremot är galet klena i defensiven, och uddlösa framåt... fast mycket på grund av Luleås defensiv.
Kommentera

« · 1220508 · »