1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

« · 1312661 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

De har börjat tredje bra. Men se till att få nå förne dårå!

Kommentera

Olle: Joho! Med den attityden han har i intervjuer så ska han bedömas! Speciellt om man tar hänsyn till prislappen...
Kommentera

RTS: Murley tycker jag inte man ska bedöma öht han har väl inte spelat en match på månader.
Kommentera

Olle: Håller med om Åkerlund. Det är en sån målvakt som man ställer i spciella högoddsmatcher då han kan gå in och förvåna. Har sällan gjort två bra matcher i rad tyvärr. Men det är en skön kille!
Kommentera

Olle:

Drömscenariot vore givetvis om vi kunde skeppa "Hirscho" likt "Jonte" häromåret. Men det är väl att hoppas på för mycket. Well, tredje "perren" har precis börjat. Ska väl ge det hela en sista chans...
Kommentera

Olle: Nubben köper honom säkert privat. Rent slentrianmässigt ;-)
(förlåt Uno. Gick inte att låta bli)
Kommentera

El Maco: Omöjligt bara folköl ;-)
Kommentera

Olle: Tillbaks på ruta ett igen,, hur länge orkar Timrå betala 300 000:- till Hirschovits.
Nej han håller inte som förste center så är det bara., Bort med Kim.
Matt M är det väl lite förtidigt att sia om men det han visar är inte mkt.

Hallin , Pikken och Lander är väl dom som försöker iallafall. Viinanen blir faktiskt bättre o bättre.

Det som oroar är att vi inte verkar få till något som helst konstruktivt spel.

Det vi gjorde så bra mot tex Lule borta med ett snabbt förstapass är som bortblåst, samt att backarna inte vågar stå upp på offensiva blå.

Man kan ju konstatera att publiken kommer då det gått bra ett tag, nu lär det väl mattas av igen..
Kommentera

El Maco: Min generella uppfattning är att Pitkemäki står, inte för att han har spelat överjävligt bra utan för att Åkerlund har spelat riktigt svagt. I min mening ska det krävas 2-3 dåliga insatser i följd från Pitkemäki för att Åkerlund ska få chansen. Så svag tycker jag att Åkerlund är.
Kommentera

Paddan: hahaha, ja men han gör det av ren vana, skulle vilja se hynning få det att se ut som han trivs framför mål......

Äääh nu är det HS mobbing här så full e jag inte ;-)
Kommentera

Timrå Icon:

47,5%. Det kallar jag starkvara. Nästan fyra gånger skarpare än mitt dricka. Jaji, det kan inte vara lätt att lira hockey med skiten hängandes bak i rôva. Försökte själv att genomföra en orientering på det sättet och det gick naturligtvis käpprätt åt helvete...
Kommentera

DJ Hemp: Jag är inte duktig på kontrakt men jag tvivlar på att man kan lösa honom från kontraktet utan att det svider. Å andra sidan gör han ju inte bra reklam för sig själv som produkt när han spelar hos oss så det finns kanske något sätt att skeppa honom till Sibirien och hoppas på lite pengar tillbaka.
Kommentera

Olle: Nu är det väl inte frågan om några varannan match. Pitten är förste och Åke får var tredje, var fjärde, var femte match. Klart sunt. Jag tycker på förhand att det var helrätt att Pitten står.

Pitten står, hihihihi

Kommentera

Paddan: Om man tog sats, kastade sig på magen och gled in i målområdet samtidigt som man simulerade krålsim? Det skulle jag uppfatta som ett onaturligt agerande.
Kommentera

Olle:

Finns det verkligen ett sätt att bara lösa någon från kontraktet så där? Det vet i fan. Som TIK:are vill man ju det men spelarna borde rimligen ha vissa rättigheter. Eller något...

Blizzard:

Du börjar bli riktigt skön nu eller? Lika bra det som jag tidigare var inne på. Tredje perioden lär väl bara spelas av. Av Luleå då alltså...
Kommentera

DJ Hemp: Ja en 47,5% import-gin. Ten heter den ;-). Ja det märks att vi har backbrist och att Kolan är skitnödig än :-(
Kommentera

Blischard: Jag är lite folkölsdåsig men tror inte det är hela förklaringen. Ärligt talat hade jag högre puls när jag såg Brynäs DIF. I och för sig inget skönspel men en jäklar fajt. Plus att man blir helt vansinnig av att se hjärndöda dåren Nils Ekman. Jag vet att Ekman hoppade av skolan tidigt för att köra ett extra skivstångspass men att man blev så jävla dum av brist på bildning är bekymmersamt.
Kommentera

Kattgubben: Ingen bra insats av Pitkemäki ikväll men man kan inte, som Timrå Icon säger, ställa dom varannan match eller ställa av en målvakt som gör en monstermatch. Fullständigt ologiskt.
Kommentera

Blizzard: Hur gör man för att det ska se onaturligt ut när man åker in framför mål? Bara undrar. Skulle iofs kunna tänka att det ser ut som när jag försökt åka skridskor.
Kommentera

Kattgubben:

Åke ska vara förste!! Fan Pitten släpper ju returer rätt ut hur mycket som helst poch idag är han helt över
Kommentera

Timrå Icon:

Fan vad gott det låter med G & T! Tyvärr finns här ingen sprit. Endast budgetvin. Som man knappt ens blir salongsberusad på. Dåligt planerat av mig...

Taurus:

Ja, det var ena förbannade billiga mål dessa. Jag var skeptisk till att matcha "Åke" i Ö-vik senast men efter den insatsen kunde han väl för fan ha fått förnyat förtroende i dag. Obegripligt...
Kommentera

ÖstrandsNisse: "okej"? Det är ju en katastrof! Att vi mönstrar några junisar är ingen ursäkt för att ställa ut skridskorna och acceptera matchen förlorad på förhand.
Kommentera

El Maco: Håller med....
Kommentera

Mackelito: åkt in framför mål ett antal gånger iaf och det ser natruligt ut när han gör de =)
Kommentera

Mackelito: Han har inte synts till mycket. Han går rakt på mål och gör väl inte bort sig men han verkar, som perra sa på förhand, sakna matchtempo. Inte helt konstigt.
Kommentera

DJ Hemp: antingen går det sjuk sagta eller så har jag supit bort hela reaktionsförmågan
Kommentera

Dessutom endast 4 jävla skott på mål i perioden, snacka om att inte ens försöka PÅ HEMMAPLAN, rent kalkonmässigt.
Kommentera

El Maco: Ja nu är det ju nära till båset igen, kanske vi kan börja spela ishockey nu?
Kommentera

Ser inte matchen, har Murley visat något ännu?
Kommentera

Taurus: Och när Pitkämäki spelat en kanonmatch så ställer man Åke i kassen.. ingen kontinuitet. Vi borde ha en klockren förstekeeper och en habil båsöppnare.
Kommentera

Olle: 0-1 i andra perioden får ändå ses som okej. Nu har laget förlorat 10 andraperioder i hemmaborgen, vunnit 2 och har en oavgjord. 5-18 i målskillnad.
Kan bli en spännande tredje. Det är vad jag tror.
Kommentera

DJ Hemp: Jag hoppas att man kan hitta ett sätt att lösa denna jävla säck potatis från kontraktet. Han är en tvättäkta Dimitrakos och rakt igenom spelförstörande för laget. Hela hans kroppsspråk på isen andas arrogans.
Kommentera

DJ Hemp:

Fattar inte att Perra inte har bänkat honom!! Nu är det väl skador som jävlas, men han har kunnat gjort det innan
Kommentera

El Maco: samt ett målvaktsbyte
Kommentera

Åkej grabbar, nu har vi liksom inget att förlora. All out i tredje? 18-åringar och debutanter behöver ju inte vara nervösa för att felpassa bort matchen, Hirso kan vila och man kan matcha övriga finländare och brunkarlinan hårt. Svårare är det inte.

Kommentera

El Maco: Ja men de spelar ju så jävla svårt istället, spelar fast pucken i gröten istället för den enklaste vägen, rent korkade uppspel men nr 44 i spetsen, Perra måste ju får fan få hjärtattack i varje pass i uppspelen. Makalöst dåligt.
Kommentera

DJ Hemp:

Ja men va fan ska han in med finnen i målet att göra???? Åkerlund var ju grym sist. Första 2 är ju så jävla dåligt av Pitkemäki
Kommentera

DJ Hemp: 110% rätt där Hempen! Nä nu tar jag en GT ;-)
Kommentera

Fy fan vilken skitperiod! Riktigt jävla dåligt spel och inte minst från vår sida. Brukar inte kolla så mycket på enskilda spelare men i kväll kan jag inte låta bli att hålla med om att Hirschovits är genomusel. Dessvärre. Måtte vi kunna bli av med denna misslyckade värvning och alltför betungande lönekostnad. Precis som man befarade: Det var upplagt för torsk i kväll : (
Kommentera

VAd ska man säga?! Timrå spelar som ett div 1 lag. Man blir lika besviken varje gång.
Kommentera

Olle: Nä de är väl som Foppa och de flesta spelare; vill bara spela efter jul
Kommentera

Fan de får inte se ut så här, nu hoppas ja dom kommer igen i 3.e !!
Kommentera

Kattgubben: Det blir ju det om de står varannan match :-(
Kommentera

Per HApps: Det är så bedrövligt jävla dåligt just nu. Luleå är långt ifrån bra men vi gör det så lätt för dom över hela banan. Blås av matchen, ingen spelare med röd tröja vill spela hockey.
Kommentera

pefr: nu släppte ångesten...

Inte Pittens dag idag direkt
Kommentera

Fan vad ojämn han är, Pitkämäki :(
Kommentera

snart slutminut i andra perioden, ÅNGEST
Kommentera

pefr: Kan personligen ta med mig honom ner till Stockholm i morgon och sätta han på Amorella!!
Kommentera

okej, bänka hirscho. nu räcker det.
Kommentera

Sen, note to self. Jag tycker det ser lite fattigt ut, men hej vad fan. Vi har en hel klase freshmen som bär upp backpositionerna som alla säkert gått in i det här med rådet "spela enkelt". Så spela enkelt och säkert så får vi hoppas att vi kan vara konstruktiva de få tillfällen vi har ordinarie spelare på isen.

Kommentera

« · 1312661 · »