diffe: Det är inte Hagos fel att någon inkompetent nolla skrev ett dyrt treårskontrakt med honom, så långt har du rätt... MEN: det är Hagos fel att han är ett usel jävla hockeyspelare som inte i närheten förtjänar det han får i pröjs. Alltså det är väl helt jävla självklart att lönen påverkar våra omdömen, eller tror du jargongen hade varit densamma om Murley om han hade haft Hedström-pröjs?
Defensiva spel? Ja ojoj så grymt imponerande!! På sin höjd sträcker han sig till medelmåttig.
RocknRolf2: Men du rock roffe! Om du mår så jävla dåligt av att Hagos är en usel spelare så kan jag ge dig tips på riktigt bra psykoteraputer.
Men att sitta framför en skärm å spy galla, dag ut å dag in, personliga påhopp mm. Det är fan inte ok! Det är ett forum där man ska kunna uttrycka vad man känner men det finns gränser.
Om du träffar han på gatan har du sån stake att du säger det rätt ut, hur jävla dålig hockeyspelare han är? Ha det som riktmärke om du vill uttrycka dig.
Eller ska Timrås supportrar kliva ner i sandlådan och bete sig som LHC´s supportrar men rock roffe i täten.?
Har det slagit dig att Timrå är för dagen ett ganska dåligt hockeylag rent spelmässigt, har det slagit dig att enskillda spelare som Hagos t ex, blir aningen sämre i detta nu? Eller vilken spelar som helst, för det finns ett gäng spelare som underpresterar.
Sen finns det väl moderatorer även på detta forum som, kanske ska sätta ribban för vad som är ok?
diffe: Vari ligger mottbingen och påhoppen? Gränser? Vad passerar gränsen då menar du? Jag har inte sett något som inte relaterar till Hagos prestationer som idrottsman. Och vad den avser har vi ju följande fakta:
1. Hagos underpresterar på isen.
2. Hagos har ett bra och långt kontrakt.
1+2 = Dåligt för Timrå IK.
"Timrå är ett dåligt lag och det är inte bara Hagos fel" säger du. No shit!!
Hagos är en spelare man trott mycket på (annars aldrig ett sånt kontrakt) och därför förtjänar han också hård kritik. Men skulle det på något vis ändå vara synd om honom (varför i helvete det skulle vara det?!) så får han åtgärda det själv. På isen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Dream Team: Förstår inte att ni hängt upp er på Hagos så mkt. Han var en etablerad ES spelare när ni värvade honom. 150k är tyvärr inte särskillt mycket pengar för en etablerad spelare i ligan.
Ni har en spelarbudget på ca 40msek, eller hur? Hur många spelare avlönar ni? 18-20? Räkna ut vad varje spelare kostar i snitt, det är ju förstås inkl soc avg skatter och försäkringar. Men snittet lär väl hamna en bit över 100k i månaden iaf.
RocknRolf2: Ja att han underpresterar på isen det vet väl alla, jag kan också dela ut kritik mot spelare.
Tycker inte att han uppfyller de förväntningar man har på honom, men det kommer påhopp som gäller person, inte hockeyspelaren. Det är inte första gången det görs det på detta forum. Det är den kritiken jag menar, sen undrar jag hur det hjälper han, oss att konstant dela ut kängor. Gör som Jimmy, + - hur och varför, det skulle intressera mig.
Om du inte fattar kan du alltid skrolla!!
diffe: Jag skrollar men ser inga påhopp på person. Vart?
Hagos:
+ Kämpar ( fast det gör jag också när jag spelar innebandy med polare på söndagkvällarna). Inte på minus i +/-.
- Patetisk offensiv, svag i närkamper, överskattad defensiv, svag i avgörande situationer, speldum, uselt skott, svaga passningar, medioker tekare osv.
Laken: Skäms på er, jävla mobbare!! Visst Hagos är inte den skarpaste spelaren i Timrå, men nån måtta för det väl ändå var med kritiken. Han är inte en offensiv spelare, men titta på hans defensiva spel.
Varför ska man klanka ner på han angående hans kotrakt? Är ni helt dum eller?
Han vore väl en idiot om han inte tog chansen till det kontraktet!