Fruktansvärt dålig match från Timrås sida. Komfortabel seger för Lule, men dom fick den inte gratis. Satan vad konsekvent dom jobbar. Samtliga spelare, alla situationer. Det spelet utan puck var Timrå inte i närheten av.
Frågetecken för Montén. Smolles inträde har resulterat i två icke-fungerande kedjor. Boyce istf Bagarn dödade Crippe/Hallin-kedjan, Bagarn och Jonte dödar allt vid sin sida.
Nej, hörrni. Det här var rent patetiskt. Att torska är en sak, att vike ner sig en helt annan. I kväll pissade man på klubbmärket.
Redigerad kommentar
El Maco: Frågan är vad som gäller i Kvalserien. Det är sant att det siffermässigt ser ut som att vi är nära i den här typen av matcher, men sanningen är ju att vi är ohyggligt långt ifrån. Efter 2-0 mot Timrå kan man koncentrera sig på att stänga, stänga, stänga - och det räcker allt som oftast.
Om lagen i kvalserien åker upp och lirar öppen raggarhockey är dom dumma i huvudet. Då är jag inte ett skit orolig. Åker dom däremot upp med igelkottar som förebild, så...lär jag behöva vuxenblöja.
Bragd-Birger: Det är nog inte så enkelt. De allsvenska lagen kommer inte bara in i Kvalserien med ett betydligt lägre tempo, de kommer även in med en övertro på sig själva. De dragningar de lyckades med i sin serie kommer inte att funka i Kvalserien, eftersom tempot är betydligt högre.
Dessutom kommer Elitserielagen, tack vare det högre tempot i kroppen, ha några extra tiondelar på sig att fatta rätt beslut.
Jag tror att det var främst detta som gjorde Kvalserien i fjol till en ganska lätt resa för oss.
Bedrövligt försvarsspel, bedrövligt anfallsspel, medioker insats av målvakten, obefintligt engagemang, usel coachning samt usel uppslutning och stämning.
Per Hallin samt förarna av ismaskinerna är de enda som kommer undan med hedern i behåll.
lincoln: En bedrövlig tillställning! Dålig inställning och fart och allt annat än bra. Ser inte bra ut detta.
Men ännu sämre: Monten som coach! Väldigt bra formerande femmor och ett otroligt coachande...
hubbenorlen:
Håller med totalt , det var första gången under mitt liv som jag gick innan slutsignalen och det tack vare den inkompitenta "tränaren "
söder över:Jag tänkte samma sak ang Hedman alla 3 målen är på hans konto,sen tycker jag det är "kortslutning" ang. byte av målis man ändra ogärna på ett vinnande lag allra helst där man ligger tabellmässigt ok om
man ligger på säker mark då kan man labborera hur mycket som helst,nää satsa nu på jocke i kvalserien snälla.
Redigerad kommentar