1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590570 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30

« · 1918248 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
TA UT MÅLVAKT!?
Kommentera

KiefD: crosschecking rakt över halsen på Falk. Ska vi gissa på att Olsson får fem matchers avstängning för sin tackling men Farley får en masarin i kiosken och får spela nästa match?
Kommentera

3-5
för faaaaan ALL in nuuuuuuujj
Kommentera

KiefD: MEN VARFÖR TAR VI INTE UT MÅLIS!! 6 MOT 3!!
Kommentera

Nu blir det spännande. Var Ohlssons matchstraff har vi i alla fall ett till nu.
Kommentera

Borde bli 5 mot 3 av detta.
Kommentera

Vet Drugge om att han är back? Han ser ut som en forward som blivit tvingad till att spela back en match som straff
Kommentera

gör inte ens försök o komma ikapp
ILLA
Kommentera

TimraStockholm: visserligen. Men med tanke på de lilla han spelat senaste tiden så tycker jag inte de är honom vi behöver oroa oss för. Finns betydligt mer oroväckande backar enligt mig
Kommentera

Mäktig forcering. 3 minuter burskydd i den här perren?
Kommentera

Woody: det blir lite ”deer in head lights” över våra backar. När man försöker vara kreativ sätter man sig i knipa för att kompetensen är för låg, när man sedan försöker spela safe och vägg ut, då spelar man alldeles för fegt så att man istället hämmar uppspelen.

Tycker för övrigt att vi spelar rätt bra nu i tredje, såna sjuka mål vi sett ikväll behöver vi förhoppningsvis inte se på ett tag igen.
Kommentera

TimraStockholm: Kinnvall blev förvånad att han fick pucken.
Kommentera

Modano: Tomtar var rätt ord!
Kommentera

Va är det för Tomtar som sköter kuben ?? Tyst som i kyrkan vid avblåsningar har den bästa största men de sparar nog på strömmen.( Sätt in Lönnå på orgel så publiken vaknar)AMATÖRER
Kommentera

Olle: Förutom felpassningarna i egen zon tycker jag att våra backar slutar åka skridskor och att de alltför ofta är relativt enkla att ta sig förbi. Zonförsvar behöver inte betyda att man inte ger 100 procent man mot man väl?
Kommentera

Drugge med ännu en icing
Kommentera

stoff: fast då lika gärna harde eller kinnvall?
Kommentera

The great one: en krigarsäsong förutsätter ju att man krigar. Det skriver jag inte under på att vårt försvar gjort ikväll. Men detta är bara en match, jag tvivlar på att det ser ut så här nästa gång vi möter Luleå.
Kommentera

Olle:

En ok keeper idag och vi hade givit Luleå en rejäl match. Sedan hade väl alla önskat vi skulle haft klassbackar, men vi vet ju att detta ska bli en krigarsäsong med en i princip allsvensktrupp. Så förstår inte att ni är så förvånad.

Vi slog HV71 senast med samma backar. Vi har det lag vi har nu. Bara gilla läget o kriga på.
Kommentera

Äh, nu skiter vi i allt och bara kör tycker jag. Wedin har helt rätt i pausintervjun, vi är definitivt med men blir oerhört hårt straffade av de misstag det någonstans är rimligt att vi står för. Brattström får en väldigt bra chans nu att kanske på egna meriter bli förstavalet även på torsdag, istället för att han bara ska spelas för att man måste varva. Svedberg fattar att det är en pisskväll, inte mycket mer att göra.

God chans nu att försöka att pressa ursinnigt och att kanske på köpet få in en sån som Palmberg ännu mer. Får han smaka lite på det nu så kanske han kan hitta en effektivitet i sin i övrigt rätt valpiga figur.

Det KAN gå, med reservation för att det KAN:et inte alls behöver betyda poäng. Men det KAN gå att kliva av med lite råg i ryggen. Vi behöver hitta tillbaka till det där snabba och kreativa spelet som fungerade i inledningen av sässen, poängen kommer nog fortsätta att droppa in lite då och då men varenda pinne vi tar föranleds alltid av att det sker med ett nödrop. På så sätt kommer vi sällan ur en poängmatch med mer än en känsla av att det var nära att vi torskade, istället för att det handlat om en kanonmatch där vår egen prestation var nyckeln till matchen. Det kanske är därför vi har problem med jämnheten.
Kommentera

The great one: vi har grövre individuella misstag från backarna i 4/5 matcher. Vi har backar som inte är kvalificerade för att spela på den här nivån. Jag tycker vi har 2-3 SHL-backar i detta lag. Det är Larsson, Printz och möjligtvis Jaalasvara. Två av dessa herrar har kommit in under säsong, det säger lite om hur felbyggt detta försvar är. Det är naivt att tro att Drugge, kinnvall, Molinder osv. ska klara av den här nivån.

Man förstår ju att Freddan, precis som förra säsongen, vill bygga laget bakifrån men kostymen är alldeles för stor för dom flesta av våra backar, dom kan inte växa in i den.
Kommentera

TimraStockholm: Taget! Det finns många vittnen. ST ska vara på plats! Cedergren fick bada han pckså! :)
Kommentera

Det går dåligt för Brynäs och Mora.
Det kommer bli vår räddning i mars.
Jag springer till Treriksröset i mina bara kalsonger om vi klarar oss utan kval.
Kommentera

The great one: Nej, är back- och försvarsspelet så här USELT så blir målvkten dålig också.
Kommentera

The great one:Ja Svedberg är inte bra nu,sen när man ser vissa backar va ska man säga!!
Kommentera

Olle:

Är ju Svedbergs icke närvaro idag som kostar oss denna match. Plus några individuella backmisstag framför egen kasse.

Kolla 1-4 målet när Svedberg drar den i rundeln till två lulespelare trots han hade två tikare stt spela helt fria.
Kommentera

En otroligt konstig match att bevittna i arenan där Luleås alla puckar går in. Jag tycker inte att insatsen har varit dålig från vår sida Hellre att Svedberg gör en plattmatch!.
Kommentera

Woody: Flertalet backar som behöver ett par säsonger till i HA.
Kommentera

Laken: det måste ju finnas en ”du-spelar-som-ett-barn-vi-betalar-fan-inte-för-det-här”-klausul i kontrakten man skrivit med våra backar.
Kommentera

Drugge kan vi skicka till div6
Kommentera

josha840: Det finns detaljer kvar att putsa på. Vi är känsliga för en hög press på våra backar, precis som i fjol. Hade det inte varit för de där snål felbedömningarna i egen zon hade vi varit med i matchen.
Kommentera

Olle: Nej det är märkligt hur det fungerar det där.

Jag brukar kunna vara relativt snabb på att bli negativ till insatsen men jag kan faktiskt inte klandra insatsen av laget som helhet idag. Vi är fortsatt inte alls utspelade utan deras ledning kommer från en fullkomlig plattmatch av Svedberg och fruktansvärd mängd tur för Luleås del.

Spännande att säga men även fast det är 2-5 inför tredje så kan detta bli vinst!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag lanserar härmed denna konspiration:
Man X (vi kan kalla honom Gustav Eriksson) blev sur på Timrå inför denna säsongen då Timrå inte godtog dennes löneanspråk på 14minecraftmiljonenheter i månaden och sökte sedermera hämnd för detta genom att hypnotisera Guter när de träffades på mittis i Ånge av okända skäl, väl medveten om att på detta sätt spela på Svedbergs karaktär sålänge någon går i bräschen för ”om man är bra men spelar dåligt i Timrå får man komma och ta SM guld med Luleå” så skulle denne nappa.
Summa sumarum Timrå måste värva en målvakt istället för att förstärka laget, Honken är den enda som nappar tillslut och i närtid konkurrerar vi med Kovland om spons från citykebab, helt enligt Gustav Erikssons ondskefulla plan
Kommentera

Tycker Timrå spelar minst lika bra som Luleå, om inte bättre.
Dock så är Luleå ruskigt anieffektiva och det är där skillnaden är ikväll. Så jag är trots allt positivt!
Man kan inte vinna allt som bottentippad nykomling
Kommentera

### Värva. Nya. Backar. ###
Kommentera

KiefD: offensivt är vi ju bättre än vad vi varit i många matcher men faktum kvarstår, vi har inga målskyttar. Kul att Palmberg får göra mål, det får han gärna fortsätta med.

Defensivt undrar man ju om det är barn som spelar i Timrå? Kommer på mig själv med att sitta och skratta åt när våra proffsbackar ligger och simmar på isen. Får vi några enkla mål i baken så faller hela laget ihop, det slår inte fel.

3 mål i tredje, inte omöjligt!
Kommentera

Timrå IK - Luleå HF 2-5
Kommentera

Andersson: ja. Det var den dumaste jämförelsen jag sett på länge. Jag kritiserar alltså inte dig.
Kommentera

bar mofftak: Lägen har han ju skapat innan . Nu sätter han , och kompisarna , dom
Kommentera

KiefD: Boyce och Berglund är väl två defensiva forwards?? Varför är de med i PP?
Kommentera

KiefD: nu lossnar det för Palmberg, han stänker in tre i 3e ska ni se. 😀
Kommentera

Woody: Det finns en poäng med den här matchen också. Palmberg fick göra sitt första. Det är viktigt. Och Luleå gjorde 3 i första. Som vi spelar nu kan vi också göra 3 i sista.
Kommentera

Positivt att Gallo verkar ha kommit igång iaf!
Många bra insatser de senaste matcherna.
Kommentera

josha840: kommentatorn sa ju det
Kommentera

TimraStockholm: Ett snabbt i början av 3e så har vi lite match igen.
Kommentera

TimraStockholm:

Exakt det som gör det ännu tyngre, att göra en sådan här match då.
Kommentera

Trots att vi egentligen inte gör en dålig match idag så måste det ifrågasättas ordentligt att spela Berglund i Powerplay. Sämre skott är nog svårt att återfinna i SHL/HA
Kommentera

Modano: All heder åt klacken som inte gett upp..förräns nu. Nu är det tyst som i graven..
Kommentera

Blir tyvärr 3 raka torsk den här veckan inte en jävel som visa känslor som mammas pojkar rädd om frissan. Nu jävlar måste Nubbs agera under uppehållet till veckan fy fan Luleå behöver inte ens gå in i närkamper då Timrå spelare stannar upp eller svänger bort
Kommentera

« · 1918248 · »