297: Den första är isf OTROLIGT hårfin, om inte fel. Den andra ser man inte då påstådd offsidespelare är utanför bild samt ingen repris. Den tredje är bevisat fel. Släng på 5 mot 3:an på detta. Var väl samma mot Växjö där även linjemännen begick horribla misstag? Det är fan inte alltid kul med hockey.
Hade nog tyckt lite synd om Luleå om vi vunnit om matchen varit fair. Men nej, ska man ha sådant med sig känner jag ingen sympati. Full maskin framåt, snälla.
vonDöbeln: Märkligt att man kan se att pucken var ute trots att den inte var det, eller chansar dom bara? Crosscheck efter periodslut verkar vara helt i sin ordning.
Andersson: linjedomarna måste vara det sämsta jag sett. Förutom den felaktiga offsiden på Erixon så missar dom ju en 2 meters offside på Luleå när dom tar in pucken i zon i PP. Sen dom två offsiderna när vi får spelvändningar och har världens målchans, dom fick man inte se repris på.
Det som gör det frustrerande är ju att Luleå har absolut ingenting, sen känner domarn sig utanför och går in och petar lite för nöjs skull. Jag kan köpa Erixons utvisning men tvåan på Walli är ju under all kritik.
Andersson: Nej hade jag nån uns av respekt kvar för Erik Gustavsson så är det totalt borta nu. Håll truten och åk ut i omklädnimgrummet istället, pajas!
Kan någon förklara tanken bakom våra uppspel där någon slår ett planlöst alibiskott rakt upp i Luleås zon för att sedan se sina lagkompisar åka och byta?
söder över: Jag saknar ett bra spel. Två bra passningar i rad. Kanske en tackling. Kanske ett skott istället för en passning i slottet. Kanske en förstafemma som gör mål.
Skulle vilja säga att man inte ens blir arg längre, men det blir man. Väldigt mycket också. 5 mot 3 spel ska vara utvisningar som är så övertydliga att man typ förtjänar att släppa in ett mål. Var någon av dessa det? Och framförallt den på Walli? Samma mot Växjö. Är domarna ens medvetna vilken drastisk situation ett 5 mot 3 spel är? Jag har fan tappat lusten att se vidare. Inte pga att jag tror det är kört, utan för att sånt här agerande av de som ska se till att matchen spelas fair gör mig så jävla ledsen och förbannad.
Sputnik: Känns som vi saknar lite tyngd på backsidan nu när även Svensson är borta. Lite väl mjukt framför egen kasse än så länge. Ja när dessutom Erixon blev utvisad på det.