1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05

« · 2438935 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
DenRöda: Lassinanti har väl stått 27 matcher i år och Luleå är snart nere på kvalplats. Skulle inte sträcka mig så långt och säga att han vinner matchen åt Luleå men hur jäkla svårt är det när Erik Andersson kommer fri? Lägg plocken under magen så kommer skottet i bröstet och pucken studsar ner i plocken.

Vägrar säga att det är otur, våra spetsvärvningar ska kunna prestera en jävla kasse när man skjuter 36 skott på mål, får massor av chanser i PP och parkerar i motståndarnas zon långa stunder. Otur är något annat. Oskärpa var det vi såg idag.
Låst ämne

Rödluvan: fast…

Jämnfört med originalet…

Vaffan är det där!? Hahaha! Det blekaste svaret någonsin!

Timrå borde svara: grattis till segern det är stort! Händer inte ofta för er!
Låst ämne

Olle: Men flytta upp Walli och ner med Hallon för helvete
Låst ämne

Torsk 💩
så går de,skyll er själva
vann vi någon sarg duell under matchen?
man gör 1-1, då växlar man UPP
näe man växlar NER
J.J kan ta en varm dush,han e bäst
resten av laget,kan gå ut o
stoppa huvet i snön,
sen efter de,ta en KALL dusch
Låst ämne

Kerstin_k: In med skägget på lördag så luggar vi kaffekokarna . Nya tag
Låst ämne

UbbeNils: Haha sorry tänkte att att ironin inte kanske skulle nå fram. Det var en liten pik till en viss annan herre som gick bananas. 🤪
Låst ämne

Kerstin_k: bara jag som får kvalångest varje gång vi torskar. Ligger väl i sakens natur med tanke på vilket slagpåsegöng vi varit i SHL senaste decenniet. Kan NÅGON LUGNA MIG!!!
Låst ämne

Olle: Herrejävlar, det finns verkligen ganska många som behöver lägga ifrån sig telefonen och dra tio djupa. Det låter som att vi precis spelat ner oss på kvalplats när vi de facto ligger fukking femma.

Timrå gör ju en fullt godkänd insats utifrån förutsättningarna och är dessutom bättre än Lule i princip hela matchen. Början av andra hade Lule tryck, i övrigt ingenting.

Däremot kan man ju ifrågasätta effektiviteten. DEN var bedrövlig, katastrofal och totalt kaos. Där hade man ju hoppats att det fanns något trumfkort att dra; "våra evinnerliga försök med cross genom boxen funkar inte? Då kör vi plan b; lasta från blå och crash the net". Men det finns ju inte. Dahlén fortsätter gång efter gång att söka en skön flippmacka istället för att låta back dundra på.

Tillfälligheter (och brist på effektivitet) sänker Timrå. Luleås 5 mot 3 är ju ett skämt. Hur är det möjligt att det blir en utvisning på Walli? Hur blev det INTE straff? Hur kunde alla puckar studsa till vår nackdel?

En klassisk skitmatch mot ett jävla skitlag. Dom uppträder verkligen så sjukt långt ifrån SM-final-luleå. Och visst fan hade man förväntat sig mer mot ett bottenlag, definitivt. Bara att glömma det här, träna slagga och köra bänkpress på träningarna.

Melander, vilken insats. Gillade verkligen det man såg!
Låst ämne

Kebab_House: "komarov skämmer ut sig själv"

Tyvärr skämmer han ut sig själv så mycket att det drabbar hela SHL.
Låst ämne

UbbeNils: det där skittråkiga förnuftet du bidrar med nu…

Jag hatar att se det där just efter en torsk.

Jag identifierar det som trams för att snabbt glömma och gå vidare.

Jag vill att man lär sig av förluster med.

Vi har en drös av hemma matcher nu…

Hur kul ska det bli i mars?

Någon liten ändring i spelet vill man nog se…

Men i det stora hela har du rätt i det du lyfter fram sett över en hel säsong med ett komplett lag…
Låst ämne

UbbeNils: Vi serielunkar på, tristessen är ett faktum. Jag vet att det borde vara en ynnest som Timråsupporter att ha noll puls men jag är en ångestjunkie och börjar få abstinens....
Låst ämne

Nu blir ni roastade på twitter Timråkompisar!
Låst ämne

Olle: Hur många A-chanser får vi denna match då utan utdelning? Jag skulle utan att ha facit i hand kunnat gissa på minst 9. Lassinanti var Luleås bästa spelare idag. Hade Ward fått stå så hade det garanterat slutat med 6-1 i vår favör. Extrem otur är det.
Låst ämne

Sputnik: Man vinner och man förlorar
Vi måste kunna ta en förlust, även fast det ser illa ut ibland på plan. Vi släpper in 2 mål eller mindre i matcherna och vi ligger 5:a, Vi kan ju backa ett år och fundera lite, hur såg det ut då. Vi ser framåt och tar nya tag.
Låst ämne

snushane: Nu kanske du överdrev en massa
Låst ämne

DenRöda: Hur ofta gör man mål på straff? Är det 1/4 ? Håller med om att det skulle varit straff men vi får också chanser i PP av domarna, det är inte bara bedömningar mot oss. Sen kastar vi bort chanserna i PP när förstalinan inte är mentalt påslagna. Det är ju ett riktigt flytmål vi får också, hartmann styr pucken med röven när han hoppar (?) på ett skott som kommer innan vi ens ställt upp.

Vi har ju sett den här melodin förr. Dahlén missar sina frilägen. Pettersson åker bara och fjantar runt, då torskar vi. Sen kan inte dom göra fantommatcher hela tiden heller men man märker hur tunna vi är när den linan inte presterar, det finns inte SÅ mycket bakom förutom sparkapital och förhoppningar.
Låst ämne

BlackBay: Var så säker. På lördag tar vi säsongens första vinst mot Färjestad.
Låst ämne

Leo Komarov spottade till Timrå båset i tre period ingen snygg gjort av han 😡
Låst ämne

snushane: Vi ligger på en ynka 5:e plats. AVGÅ ALLA!1!1!1
Låst ämne

SebastianH: ja ta en titt på Timrå IKs pp…

När motståndaren spelar ut pucken och Timrå ska börja om.

Ingen sätter fart utan vi finner nya sätt att spela fast oss själva…

I PP!!!!!!

Vaffan!!!

Ska man då försvara sig och säga: Jooo jag brinner för detta! Jag brinner för Timrå! Jag VILL vinna!!!!

Kyss mitt arsle säger jag då!

När Wedin saknas…

Vem tar upp pucken?

Vem vill vara spelbar?

Det är inte den där passionen som man vill se precis!

Jag saknar pådrivare i båset med. Det är ganska lugnt och fint där.

En plats för vila…
Låst ämne

Sputnik: Ja FBK är det nog ingen som räknar med poäng mot. Hur många år sedan har vi vunnit mot dom senast?
Hoppas vi hinner få tillbaka viktiga spelare till Rögle-matchen där vi faktiskt har poängchans.
Låst ämne

snushane: andas .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05 Låst ämne

SebastianH: jävla fittor som viker ner sig, Ante för helvete väck gubbarna el avgå din tönt.!!! Klipp dig och skaffa ett jobb.
Låst ämne

DenRöda: Vad tar man med sig från den här matchen? Pääjärvi och Hartmann börjar komma igång! Melander på backen! Var det en engångsföreteelse eller är pojken så här bra? Vilken match han gör!!!
Låst ämne

söder över: Fast Dahlén/Lander/Pettersson försöker iallafall hitta varandra. Hanzl försöker också hitta passningar och spel. Med Halloran ser man varje gång att han kommer att ta avslut själv även om han måste ta sig igenom 4 motståndare först.

Tycker Erik Andersson och Halloran är två solklara dumpar under nästa silly, även Alvarez och Lundin. Vi har mycket spets i laget men i lina 3 och 4 behöver ju en total remake om vi ska ta något kliv i ranking.
Låst ämne

Timrå tycks ha det väldigt svårt när dom "förväntas vara det styrande laget".
Många blir väldigt sköna och bekväma. Kanske rent av nöjda när dom skapar ett halvdant läge.
I mina ögon blir väldigt mycket alibihockey över det hela
Låst ämne

Olle: FUCK OFF, Timrå viker ner sig på hemmaplan.
Låst ämne

Dubbeld: Jag är fan inte missnöjd över Timrås spel idag. Trots förlust. Idag är jag fan arg över domarna. Pääjärvis friläge SKA rendera i straff. Det har alltid gjort det, och kommer alltid att göra det. Men inte idag? Just den situationen var riktigt jäkla matchavgörande. 2-1 hade kunnat stått och Luleå hade fan aldrig kunnat hämtat in något mål. Vafan är det för jävla fel på domarna!?!?
Låst ämne

Olle: som du beskriver Halloran kan du beskriva Timrås anfall generellt ju…

Så krokigt att norska Trollstigen ser ut som en autobahn…

Rakare måste det bli om vi ska få bli stolta hemma med…

Det gör så ont att bli spöade av detta Luleå hemma.

Men bristen på tändvätska på hemma isen är ordentligt oroväckande.

De som verkar bry sig är inte vassa nog att bidra framåt.

Det är jätteklent i egen zon nu när Svensson Didde och Lyytinen inte finns i ekvationen.

Eronen, Tim och Stenqvist är alldeles för duktiga på att ta det lugnt och fastna.

Möjligtvis att Eronen är snäppet bättre men han spelar så mycket nu att det inte riktigt orkar perioderna igenom för det är ingen fysisk bjässe…

Det behövs mer spelare helt enkelt om man ska ha en chans…
Låst ämne

The great one: sista 10 minuterna har vi problem att ta oss över mittlinjen. Ser helt tröttkört ut när man ska jaga kvittering. Några gör en bra match, dom med störst roller i laget gör det definitivt inte.

Som andra redan var inne på, vi torskar mot sämsta möjliga motstånd. Var helt säker på att vi skulle ta tre poäng efter första perioden, Luleå spelade nästan hela matchen som ett strykgäng.
Låst ämne

erathoo: Hua, räknar redan nu in förlust mot FBK. De ör för tunga för oss. Speciellt nu med vår tunna backsida.
Låst ämne

kulltorp: vi får verkligen hoppas att Lyttet och Svensson är tillbaka på lördag.
Låst ämne

Ska Sjukhuset IK seriöst kliva på isen mot Färjestad på Lördag med spelet vi såg idag? Tror jag skippar den matchen.
Låst ämne

Olle:

Viker ned oss? Vi gör en bra match med tanke på förutsättningarna. Vi var värda poäng helt klart. Tyvärr förlorar vi ännu en hemma match. Obra.
Låst ämne

Natthaj: dutt å pet hela andra , 0 effektivitet ... oflyt mm . Men också mkt beroende på kort om folk
Låst ämne

kulltorp: Tycker vi äter upp Luleå en grav majoritet av matchen. Vi har också lägen för att göra betydligt fler mål än Luleå. Men vi sätter inte pucken. Irriterande, synd, fan.

Hade Timrå åkt hem med 3p efter att ha levererat en match som Luleå, hade jag garvdansat hela vägen ner till Dallan.
Låst ämne

Synct: Pääjärvi och Erik Andersson på isen i spel 6-5, ja vad fan kan hända? Ner med Pettersson i en andralina, han åker bara runt och ser loj ut. Dra en jävla snurrfint framför motståndarkassen istället för skott, vad är det? Sen har Dahlén höga toppar men ack så djupa dalar. En sån här match åker han bara runt och pissar bort puckar.

Torskar kommer, bara tråkigt hur man viker ner sig mot så dåligt motstånd. Nu är det noll poäng mot Färjestad nästa, det är garanterat. Nya tag efter det, förhoppningsvis kan vi få tillbaka några spelare.
Låst ämne

kulltorp: Vi dominerar ju matchen i 60 minuter.

Det enda som gör att vi inte krossar Luleå fullständigt är ju att det studsat stolpe ut hela matchen
Låst ämne

Oakleafer : Hur kan Ante vara nöjd med detta?
Låst ämne

Ante nöjd med prestationen??????
Låst ämne

Ingen tripping ingen icing 🙄
Låst ämne

Synct: Ja man blev skapligt frustrerad hemma i soffan med burskydd 40 sekunder kvar och vi skall gå för kvittering.
Låst ämne

Zäta75: Uselt!
Låst ämne

Dubbeld: Jag hoppas att halva laget var förkylda. Det här var riktigt dåligt.
Låst ämne

Uselt!
Låst ämne

Smokey: 4 ord.

Det är åt helvete
Låst ämne

Säsongens sämsta match mot säsongens sämsta motstånd.
Låst ämne

Rallarn: Japp :I
Låst ämne

Så jävla dåligt spel, herregud.
Låst ämne

« · 2438935 · »