DenRöda: Lassinanti har väl stått 27 matcher i år och Luleå är snart nere på kvalplats. Skulle inte sträcka mig så långt och säga att han vinner matchen åt Luleå men hur jäkla svårt är det när Erik Andersson kommer fri? Lägg plocken under magen så kommer skottet i bröstet och pucken studsar ner i plocken.
Vägrar säga att det är otur, våra spetsvärvningar ska kunna prestera en jävla kasse när man skjuter 36 skott på mål, får massor av chanser i PP och parkerar i motståndarnas zon långa stunder. Otur är något annat. Oskärpa var det vi såg idag.
Torsk 💩 så går de,skyll er själva vann vi någon sarg duell under matchen? man gör 1-1, då växlar man UPP näe man växlar NER J.J kan ta en varm dush,han e bäst resten av laget,kan gå ut o stoppa huvet i snön, sen efter de,ta en KALL dusch
Kerstin_k: bara jag som får kvalångest varje gång vi torskar. Ligger väl i sakens natur med tanke på vilket slagpåsegöng vi varit i SHL senaste decenniet. Kan NÅGON LUGNA MIG!!!
Olle: Herrejävlar, det finns verkligen ganska många som behöver lägga ifrån sig telefonen och dra tio djupa. Det låter som att vi precis spelat ner oss på kvalplats när vi de facto ligger fukking femma.
Timrå gör ju en fullt godkänd insats utifrån förutsättningarna och är dessutom bättre än Lule i princip hela matchen. Början av andra hade Lule tryck, i övrigt ingenting.
Däremot kan man ju ifrågasätta effektiviteten. DEN var bedrövlig, katastrofal och totalt kaos. Där hade man ju hoppats att det fanns något trumfkort att dra; "våra evinnerliga försök med cross genom boxen funkar inte? Då kör vi plan b; lasta från blå och crash the net". Men det finns ju inte. Dahlén fortsätter gång efter gång att söka en skön flippmacka istället för att låta back dundra på.
Tillfälligheter (och brist på effektivitet) sänker Timrå. Luleås 5 mot 3 är ju ett skämt. Hur är det möjligt att det blir en utvisning på Walli? Hur blev det INTE straff? Hur kunde alla puckar studsa till vår nackdel?
En klassisk skitmatch mot ett jävla skitlag. Dom uppträder verkligen så sjukt långt ifrån SM-final-luleå. Och visst fan hade man förväntat sig mer mot ett bottenlag, definitivt. Bara att glömma det här, träna slagga och köra bänkpress på träningarna.
Melander, vilken insats. Gillade verkligen det man såg!
UbbeNils: Vi serielunkar på, tristessen är ett faktum. Jag vet att det borde vara en ynnest som Timråsupporter att ha noll puls men jag är en ångestjunkie och börjar få abstinens....
Olle: Hur många A-chanser får vi denna match då utan utdelning? Jag skulle utan att ha facit i hand kunnat gissa på minst 9. Lassinanti var Luleås bästa spelare idag. Hade Ward fått stå så hade det garanterat slutat med 6-1 i vår favör. Extrem otur är det.
Sputnik: Man vinner och man förlorar Vi måste kunna ta en förlust, även fast det ser illa ut ibland på plan. Vi släpper in 2 mål eller mindre i matcherna och vi ligger 5:a, Vi kan ju backa ett år och fundera lite, hur såg det ut då. Vi ser framåt och tar nya tag.
DenRöda: Hur ofta gör man mål på straff? Är det 1/4 ? Håller med om att det skulle varit straff men vi får också chanser i PP av domarna, det är inte bara bedömningar mot oss. Sen kastar vi bort chanserna i PP när förstalinan inte är mentalt påslagna. Det är ju ett riktigt flytmål vi får också, hartmann styr pucken med röven när han hoppar (?) på ett skott som kommer innan vi ens ställt upp.
Vi har ju sett den här melodin förr. Dahlén missar sina frilägen. Pettersson åker bara och fjantar runt, då torskar vi. Sen kan inte dom göra fantommatcher hela tiden heller men man märker hur tunna vi är när den linan inte presterar, det finns inte SÅ mycket bakom förutom sparkapital och förhoppningar.
Sputnik: Ja FBK är det nog ingen som räknar med poäng mot. Hur många år sedan har vi vunnit mot dom senast? Hoppas vi hinner få tillbaka viktiga spelare till Rögle-matchen där vi faktiskt har poängchans.
DenRöda: Vad tar man med sig från den här matchen? Pääjärvi och Hartmann börjar komma igång! Melander på backen! Var det en engångsföreteelse eller är pojken så här bra? Vilken match han gör!!!
söder över: Fast Dahlén/Lander/Pettersson försöker iallafall hitta varandra. Hanzl försöker också hitta passningar och spel. Med Halloran ser man varje gång att han kommer att ta avslut själv även om han måste ta sig igenom 4 motståndare först.
Tycker Erik Andersson och Halloran är två solklara dumpar under nästa silly, även Alvarez och Lundin. Vi har mycket spets i laget men i lina 3 och 4 behöver ju en total remake om vi ska ta något kliv i ranking.
Timrå tycks ha det väldigt svårt när dom "förväntas vara det styrande laget". Många blir väldigt sköna och bekväma. Kanske rent av nöjda när dom skapar ett halvdant läge. I mina ögon blir väldigt mycket alibihockey över det hela
Dubbeld: Jag är fan inte missnöjd över Timrås spel idag. Trots förlust. Idag är jag fan arg över domarna. Pääjärvis friläge SKA rendera i straff. Det har alltid gjort det, och kommer alltid att göra det. Men inte idag? Just den situationen var riktigt jäkla matchavgörande. 2-1 hade kunnat stått och Luleå hade fan aldrig kunnat hämtat in något mål. Vafan är det för jävla fel på domarna!?!?
The great one: sista 10 minuterna har vi problem att ta oss över mittlinjen. Ser helt tröttkört ut när man ska jaga kvittering. Några gör en bra match, dom med störst roller i laget gör det definitivt inte.
Som andra redan var inne på, vi torskar mot sämsta möjliga motstånd. Var helt säker på att vi skulle ta tre poäng efter första perioden, Luleå spelade nästan hela matchen som ett strykgäng.
kulltorp: Tycker vi äter upp Luleå en grav majoritet av matchen. Vi har också lägen för att göra betydligt fler mål än Luleå. Men vi sätter inte pucken. Irriterande, synd, fan.
Hade Timrå åkt hem med 3p efter att ha levererat en match som Luleå, hade jag garvdansat hela vägen ner till Dallan.
Synct: Pääjärvi och Erik Andersson på isen i spel 6-5, ja vad fan kan hända? Ner med Pettersson i en andralina, han åker bara runt och ser loj ut. Dra en jävla snurrfint framför motståndarkassen istället för skott, vad är det? Sen har Dahlén höga toppar men ack så djupa dalar. En sån här match åker han bara runt och pissar bort puckar.
Torskar kommer, bara tråkigt hur man viker ner sig mot så dåligt motstånd. Nu är det noll poäng mot Färjestad nästa, det är garanterat. Nya tag efter det, förhoppningsvis kan vi få tillbaka några spelare.
Vägrar säga att det är otur, våra spetsvärvningar ska kunna prestera en jävla kasse när man skjuter 36 skott på mål, får massor av chanser i PP och parkerar i motståndarnas zon långa stunder. Otur är något annat. Oskärpa var det vi såg idag.