Tycker vi sätter oss i situationen själva. Tappar huvudet bara för att vi spelar bra och försöker stressa fram mål. Bara börja om från 0 och spela som i första så ska nog detta gå vägen.
empa11: Domare i all ära, men vi måste bli bätre på att utnyttja spelövertag. Det är inte första matchen denna säsong som vi hittar vägar att tappa flermåls ledningar.
Hur vet man vilken domare som har vilket nummer? Såg nu att vår största plågoande Harnebring, utöver Claesson, är en av de som dömer ikväll. Har han nummer #22 kommer jag tappa det.
Fattar inte att ni orkar gnälla på domarna, vi sätter oss själva i skiten. Klarar man inte av boxplay blir det tufft o vinna matcher. Fokus på 3 poäng nu!
söder över: håller med målvaktsspelet är sämre än förra året. Blir JJ sämre av en större konkurrens?
Sedan hade jag högre förväntningar på Juel, men än kan mycket hända, vet att båda kan spela helt magiskt men det finns mer att hämta från våra målvakter.
Så om vi ändå ska skifta fokus mot den som sett till att Luleå fått maxutdelning i antal PP, domare #22 ikväll, Andreas Harnebring.
Den här sammanställningen gjorde jag någon match in i kvarten. Då han, som ni minns, dömde utvisning på allt som ÖHK tappa skridskorna för. Sammanställningen är dock från grundserien.
Nu ikväll är han igång igen, han har tagit de enda 3 utvisningarna som går för ett bortalag som är så jävla nedtryckta.
Men för all del, dåligt BP av oss. Skulle vi haft alla dessa med någon annan domare? Nej, självklart inte. Men fortsätt huka för denna vedervärdiga rättskipare om ni vill.
lungan: Håller med Kapanen där, galet otacksamt som målvakt att ha 10 skott på sig på 2 perioder, vi har ägt spelet i bra många matcher, svårt att komma in i det.
Vet inte om jag håller med om att målvakterna blivit sämre. Skillnaden från förra säsongen är att vi blivit spelförande lag i högre utsträckning, vilket gör att vi får kontringar emot oss vilka oftare blir klarare målchanser. Eller som idag får spela BP vilket också försämrar statistiken emot. Förra säsongen var andra lag mer som Timrå är idag, dvs pumpar skott men får inte särskilt hög utdelning. Klart det boostar målvaktens stats.
För jävligt om det blir en domare förlust igen och Johansson tyvärr långt ifrån förra säsongens spel. Kan vara helt avgörande vilken målvakts tränare man har. Bara köra på som i 1a period stenhårt över hela banan först på varje puck jäveln och 3 poäng som gäller
Dubbeld: Det här är inte ett skämt. Denna Karl har hamnat så mycket ur skottgluggen pga Claessons totala jävla meltdown mot FBK.
Han är helt sinnessjuk! Gör er plikt om vi vill ha ett storlag någon gång, sätt ner foten mot de som bevisligen arbetar mot oss. Och har makt att göra det.
Varför är det så otroligt jobbigt att älska Timrå? Är det likadant för alla andra som håller på andra lag? Varför kan vi aldrig bara ta ledningen med 2-0 och sen bara glida igenom matchen göra några fler mål och sen inkassera 3 härliga poäng? Vi är ju värda det? Varför måste kuk-Luleå göra 2-2 så man mår så här dåligt? Känns som man bara vill se repriser på Youtube där man vet att Timrå vinner. Det blir inte bättre med åldern, jag lovar!