El Maco: Sic! Sav har redan, bistådd av en TIK-supporter, fyllt i din medlemsansökan i LHF. Nästa vecka är det dags att posta den. Ditt liv blir aldrig mer vad det en gång var, det blir mycket bättre. Snart tillhör du det vackra folket Maco, det vackraste. Visst känns det bra?
Lulekickan: Jag har också skrivit en vers som passar bra idag.
Savage i stallet kanske saknar en häst. Men bland Fulingar är han en av de som jag gillar bäst Till fjollträsk vi båda har flyttat våra hem Och snart är även han en lycklig Timråmedlem
Madde: Jag vet inte varför Luleåfans inte har ordnat någon resa ikväll, och jag har faktiskt aldrig åkt med dem heller utan brukar ta mig till bortamatcherna på egen hand när jag tar mig dit. På fredag åker jag med dem i alla fall eftersom det blir smidigast. Eftersom jag är i Umeå då stannar de och hämtar upp mig där. Kvällens match kan jag inte se eftersom jag sitter i möte i Coop Arena då. Knäppt att ha möte samma dag som en bortamatch i slutspelet men jag lär få stå ut med det, och kanske är det inte så illa trots allt - senast jag var i Coop Arena under en bortamatch (då mot HV) vann vi med 4-1. Jag räknar med en upprepning ikväll.
Det är möjligt att Supporterklubb Syd har ordnat någon resa till kvällens drabbning, annars lär väl folk dyka upp i bilar plus att det finns en hel del lulingar i Sundsvall med omnejd också.
Vilken luling är helt hästlös? Han med sexfrågan eller någon annan?
matsby: Lulingar har faktiskt humor, vi tar inte särskilt allvarligt på sådant som sägs under slutspel så länge det inte går långt över gränsen. Vad Savage reagerade över var väl att hon tycktes dra alla lulingar, även supportrar, över en kam i sitt inlägg. Sånt är trist. Det kanske inte var hennes mening men Savage förstod det så. Att blåsa upp det till enorma proportioner är bara onödigt.
Du behöver inte nämna namnet ens, jag vet vem du menar,,har tuggat lite med människan ifråga själv, ibalnd funderar man på om alla hästar är i stallet där ;-)
Tur att jag inte lagt ut mina elaka texter här på HS då :-D
matsby: Skämta inte om att Luleå spelar fult....det finns en viss person på Luleås sida här på HS som älskar att missförstå såna saker.Vore ju trist om vi blev flera TIKare som får höra att vi inte är välkommna upp till Luleå något mer.
jesse p: Jag har för mig att dom måste hålla biljetter så att det går att köpa vid hallen. Osäker på detta dock när man läser på HS om biljettläget... Hörde nåt tidigare om att det finns 200 kvar i kassorna, som släpps 17.30.
Mr Magoo: Det är det man funderar på,,finns det verkligen kvar då? det skulle finnas 100+100 kvar för försäljning vid match, men nu kanske de inte har sparat dem när det ändå finns så många kvar på Östra..?
I've been knocked down It's a crazy town Even got a punch in the face in Lulea Ain't nothing in the world that you keep me from doing what I wanna do
'Cause I'm too proud, I'm too strong Life by the code that you gotta move on Feel excited for yourself and got nobody no way
so I... (Held my elbow high) Knew I (Knew I survive) Well I made it (I made it) I don't hate it (Don't hate it) That's just the way it goes Yeah I done made it through Stand on my own two I paid my dues, yeah Tried to hold me down You can't stop me now I paid my dues
Paddan: Det går ju inte att sjunga om MooDoo om man möter Timrå. Fast det är inget riktigt krig mot Tikarna. Lite smågnabb men annars mest kärleksförklaringar åt båda håll. Hade vi mött MooDoo hade det skvätt blod åt alla håll i båda gästböckerna nu.
Dream Team: ok..vet bara att det pratades om förut att det fanns "sparade" bilj som inte kunde förbokas, men de kanske struntat i det när det nu finns så många kvar på Östra
Paddan: Sant, tror jag publicerade några i våran gb efter mycket tjat. Jag kan ju rota frm den om Modofröken Wernblom, fast den är iofs lite inaktuell nu när fröken Britta lämnat er.
Modofröken Wernblom in på isen gick, med målade naglar & nysminkad blick. Läpparna var röda och ögonlocken blå. Frisyren var perfekt - han var fjollig som få.
Brummelibrum, vem lufsar där? Wernblom han darrar, en björn visst det är. Stor & stark är björnen och Wernblom blir rädd. Önskar att han inte i kjolen var klädd.
Bjuder så björnen upp till dans. Viftar med näven, "Se här, ta din chans". Nalleman rispar då hans nagel lite lätt, säger till fjollan "Du borde satsa på balett".
Brithén fick nu se dem, gav till ett skri. Björnen skrinnar bort, så är leken förbi. Rispad var nageln, och allt har sitt pris. "Matchstraff för björnen" skrek Brithén som en gris.
Lulekickan: Vet inte om jag är helt ute och modemcyklar men har du inte publicerat de där mästerverken en gång tidigare på HS? Har för mig att de var ganska roliga i varje fall, även för en sann MooDooist.
RoW: Bättre kan du. Hade det inte varit för risken för censur skulle jag ha postat mina alster från kvarten mot MooDooisterna i fjol här. Det var poesi : )
RoW: Det var så lite så, det var ju ändå på vägen.. Nej onsdag blir det desvärre ingen resa för mig då jag inte kan komma loss ifrån jobbet då. du då?
Har du grejat biljett ikväll? ser att de som inte fixat biljett till klackläktaren nu får stå där med långnäsa,,eller det finns väll 100 st kvar som de får köa för tror jag..?
matsby: Jag blev så inspirerad av den fina visan vi sjöng att jag kände den lyriska ådran spira som aldrig förr. Därför har jag tagit mig friheten att skriva ny text till ett par fina visor. Dessa kan sjungas i matcherna mot fulingarna. Den första handlar om Bulan Berglund.
Bulan Melodi: Björnen sover
Eran Bulan Han är ful han Men törs inte slåss För han jätterädd ’e Gömmer sig bak Fredde Vilken fuling Typisk luling Som får stryk förstås
Nästa kan man sjunga när en fuling blir utvisad.
Utvisning! (Mel. Halta Lottas krog)
Skicka’n till utvisningsbåset Kasta nyckelen till låset Låt han sedan hämta flåset I en timme ungefär (Alternativ: Nio matcher ungefär) Jag tror jag svär:
Fuling!
Inte mycket till svordom, men det var det värsta jag kom på just då. Slutligen en hyllning till Kimmo.
Kimmo Kapanen Mel. Farbror (Fader?) Abraham
Kimmo Kapanen Kimmo Kapanen Timrå IK har Kimmo Kapanen Och när han ska stå Torskar Luleå Och då klappar vi så här: (Klapp, klapp)
matsby: Vet inte om jag tackade ordentligt för skjutsen i lördags. Gör det nu om jag glömde det. Hann med nattbussen till Granloholm kvart över tre. Perfekt. Ska du med på onsdag?
Jag: Du vet själv orsaken till varför vi satt 18-årsgräns på Partybussen. Givetvis ska myndiga kunna dricka alkolhol även på familjebussen men där brukar vanligtvis alkoholflödet vara väsentligt mindre.
Har du inget intyg så ska du heller inte följa med! Detta pga att det kan förekomma skolk. Vi har ett stort ansvar då minderåriga är med på resorna. Vi får vara extraföräldrar åt dem.
Jag förstår inte varför våra regler ska diskuteras då samma funnits i flera år.
Har ni någon synpunkt på någon regel så står reseansvarigas telefonnummer längst här på HS. Det är bara att ringa!
Jag får nog sätta lapp på västra 17.35!