1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590370 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF

« · 229102 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF
matsby: Mig veteligen har det aldrig sålts fler biljetter på förköp...

Jag får nog sätta lapp på västra 17.35!
Kommentera

El Maco: Sic! Sav har redan, bistådd av en TIK-supporter, fyllt i din medlemsansökan i LHF. Nästa vecka är det dags att posta den. Ditt liv blir aldrig mer vad det en gång var, det blir mycket bättre. Snart tillhör du det vackra folket Maco, det vackraste. Visst känns det bra?
Kommentera

Lulekickan: Jag har också skrivit en vers som passar bra idag.

Savage i stallet kanske saknar en häst.
Men bland Fulingar är han en av de som jag gillar bäst
Till fjollträsk vi båda har flyttat våra hem
Och snart är även han en lycklig Timråmedlem
Kommentera

Dream Team:
ser att nu är det 1100 kvar,,det går ca 100 i timmen just nu, vi kanske skall flytta fram matchen några timmar så det blir fullt? ;-)
Kommentera

badger:
Nejdå,,inte alls.
Det var med viss sarkasm som jag och Row satt och komponerade lite,har inte haft en tanke på att dessa skall användas.

Tycker du att vi skall skriva lite seriösa visor som klacken kan använda istället?

Slutspelslåten är ju ett kanonbra exempel på någon som lagt ner tid på en låt, den skall skalla ikväll.
Kommentera

Madde: Jag vet inte varför Luleåfans inte har ordnat någon resa ikväll, och jag har faktiskt aldrig åkt med dem heller utan brukar ta mig till bortamatcherna på egen hand när jag tar mig dit. På fredag åker jag med dem i alla fall eftersom det blir smidigast. Eftersom jag är i Umeå då stannar de och hämtar upp mig där. Kvällens match kan jag inte se eftersom jag sitter i möte i Coop Arena då. Knäppt att ha möte samma dag som en bortamatch i slutspelet men jag lär få stå ut med det, och kanske är det inte så illa trots allt - senast jag var i Coop Arena under en bortamatch (då mot HV) vann vi med 4-1. Jag räknar med en upprepning ikväll.

Det är möjligt att Supporterklubb Syd har ordnat någon resa till kvällens drabbning, annars lär väl folk dyka upp i bilar plus att det finns en hel del lulingar i Sundsvall med omnejd också.

Vilken luling är helt hästlös? Han med sexfrågan eller någon annan?
Kommentera

matsby: Är det alldeles ute att köra possitiva ramsor till sitt eget lag?
Kommentera

Lulekickan: Bu för er som inte kommer ner ikväll!
Vi åker ju upp på onsdag också men vi är ju inte så vana vid slutspel heller. Vi ses på onsdag igen!

Jag finner Lulesupportrarna underbara med ett litet undantag. Den supporten har inte ens en häst parkerad i stallet.
Kommentera

matsby: Lulingar har faktiskt humor, vi tar inte särskilt allvarligt på sådant som sägs under slutspel så länge det inte går långt över gränsen. Vad Savage reagerade över var väl att hon tycktes dra alla lulingar, även supportrar, över en kam i sitt inlägg. Sånt är trist. Det kanske inte var hennes mening men Savage förstod det så. Att blåsa upp det till enorma proportioner är bara onödigt.
Kommentera

Selina: Jag tror att du missförstod Savage också, så han är i så fall inte ensam om att missförstå saker.
Kommentera

Selina:

Du behöver inte nämna namnet ens, jag vet vem du menar,,har tuggat lite med människan ifråga själv, ibalnd funderar man på om alla hästar är i stallet där ;-)

Tur att jag inte lagt ut mina elaka texter här på HS då :-D
Kommentera

Selina: Märkligt, fulingarna tål lika lite här på HS som på isen...
Kommentera

matsby: Skämta inte om att Luleå spelar fult....det finns en viss person på Luleås sida här på HS som älskar att missförstå såna saker.Vore ju trist om vi blev flera TIKare som får höra att vi inte är välkommna upp till Luleå något mer.
Kommentera

Dream Team:

tack för det:)

prövar senare och ser hur det går
Kommentera

Remix: Timrå IK är dom bästa...

"Hägerbäck är en fjolla,
heja heja heja Timrå"
Kommentera

jesse p: Jag har för mig att dom måste hålla biljetter så att det går att köpa vid hallen. Osäker på detta dock när man läser på HS om biljettläget...
Hörde nåt tidigare om att det finns 200 kvar i kassorna, som släpps 17.30.
Kommentera

matsby:

det var det jag menade också...men tydligen finns det inge enligt Dream team
Kommentera

Mr Magoo:
Det är det man funderar på,,finns det verkligen kvar då?
det skulle finnas 100+100 kvar för försäljning vid match, men nu kanske de inte har sparat dem när det ändå finns så många kvar på Östra..?
Kommentera

jesse p: Ska vara att dom säljer i dörren då... förköp är iaf slut.
Kommentera

jesse p: Södra?? Vad menar du med södra?
Ståplats västra (klacken) = slutsålt. Ståplats östra = 1200 kvar. Sittplats slut. Vad är det att fundera på??
Kommentera

Appropå musik.. känner Anastacia Sjögren...?

I've been knocked down
It's a crazy town
Even got a punch in the face in Lulea
Ain't nothing in the world that you keep
me from doing what I wanna do

'Cause I'm too proud, I'm too strong
Life by the code that you gotta move on
Feel excited for yourself
and got nobody no way

so I...
(Held my elbow high)
Knew I (Knew I survive)
Well I made it (I made it)
I don't hate it (Don't hate it)
That's just the way it goes
Yeah
I done made it through
Stand on my own two
I paid my dues, yeah
Tried to hold me down
You can't stop me now
I paid my dues

Ja vad säger man.....
Kommentera

Lulekickan:
Ajdå, det har du ju rätt i.
Hehehe, jo, det har ju varit några intensiva HS-bataljer denna säsongen på båda gästböckerna.
Kommentera

Mr Magoo: Det borde väl bekymra alla lika mycket om man ej har biljett och är osäker att komma in...

Nånting är ruttet... =))
Kommentera

Mr Magoo:

så du tror inte det finns att köpa till södra??
Kommentera

Dream Team: Håller med.. SKA bli fullt! Men östra folket kanske inte är dom som köper förköp...
Kommentera

Paddan: Det går ju inte att sjunga om MooDoo om man möter Timrå. Fast det är inget riktigt krig mot Tikarna. Lite smågnabb men annars mest kärleksförklaringar åt båda håll. Hade vi mött MooDoo hade det skvätt blod åt alla håll i båda gästböckerna nu.
Kommentera

Mr Magoo: För dåligt! Det SKA bara vara slutsålt i Timrå som inte upplevt slutspel på 30 år. Nåt annat tänker iaf inte jag acceptera.

Inte fullt, inte godkänt...
Kommentera

Lulekickan:
Äsch, tycker den var så bra som den var. Men, det är klart, det skulle nog också funka ganska bra i den nya versionen.
Kommentera

Paddan: Hmm, vi kan ju alltid byta ut Wernblom mot Sjögren och Modo mot Timråliksom vi kan byta ut tränarnamnet. Klockrent : )
Kommentera

Dream Team: Då blir det ju iallafall minst 4300 på matchen.... :)
Kommentera

Dream Team:
ok..vet bara att det pratades om förut att det fanns "sparade" bilj som inte kunde förbokas, men de kanske struntat i det när det nu finns så många kvar på Östra
Kommentera

Ulf:Suveränt bra. Den vill jag höra i kväll
Kommentera

Paddan: Sant, tror jag publicerade några i våran gb efter mycket tjat. Jag kan ju rota frm den om Modofröken Wernblom, fast den är iofs lite inaktuell nu när fröken Britta lämnat er.

Modofröken Wernblom in på isen gick, med målade naglar & nysminkad blick.
Läpparna var röda och ögonlocken blå. Frisyren var perfekt - han var fjollig som få.

Brummelibrum, vem lufsar där? Wernblom han darrar, en björn visst det är.
Stor & stark är björnen och Wernblom blir rädd. Önskar att han inte i kjolen var klädd.

Bjuder så björnen upp till dans. Viftar med näven, "Se här, ta din chans".
Nalleman rispar då hans nagel lite lätt, säger till fjollan "Du borde satsa på balett".

Brithén fick nu se dem, gav till ett skri. Björnen skrinnar bort, så är leken förbi.
Rispad var nageln, och allt har sitt pris. "Matchstraff för björnen" skrek Brithén som en gris.
Kommentera

matsby: Detta gäller just nu! Det uppdateras kontinuerligt...
Kommentera

RoW:
en till variant..

Melodi Björnen sover::

Inget kul lag
bara ful lag
kommer upp från norr

ni kan inte gissa
hur mycket vi ska pissa
på erat skitlag
på erat skitlag
i kväll så blir det torsk

:-))
Kommentera

Lulekickan:
Vet inte om jag är helt ute och modemcyklar men har du inte publicerat de där mästerverken en gång tidigare på HS? Har för mig att de var ganska roliga i varje fall, även för en sann MooDooist.
Kommentera

RoW: Bättre kan du. Hade det inte varit för risken för censur skulle jag ha postat mina alster från kvarten mot MooDooisterna i fjol här. Det var poesi : )
Kommentera

Dream Team:
Hmm vad gäller igentligen, förut gick att läsa att de fanns 100 bilj både på östra samt västra som det inte var någon förbokning på..
Kommentera

RoW: STABILT!!!

Fan, Mora Träsk gråter i avund till ditt komponerande...
Kommentera

RoW:
Nää nästa bortamatch blir mot Frölunda i götet 22mars ;-)
Kommentera

RoW: Briljant! Särskilt gömma sig bakom Fredde!
Kommentera

matsby: Jag sitter och super på jobbet!

Skoja bara.
Kommentera

RoW:
HEHE..man funderar om du sitter på jobbet eller är hemma och laddar med pilsner när du lyckas komponera sådär
Kommentera

matsby: Jag har komptid att ta ut, så jag är inbokad. Har dessutom öl kvar sedan i lördags! Ska nog palla att trycka i mig två i alla fall ;-)
Kommentera

RoW:
Det var så lite så, det var ju ändå på vägen..
Nej onsdag blir det desvärre ingen resa för mig då jag inte kan komma loss ifrån jobbet då. du då?

Har du grejat biljett ikväll?
ser att de som inte fixat biljett till klackläktaren nu får stå där med långnäsa,,eller det finns väll 100 st kvar som de får köa för tror jag..?
Kommentera

matsby: Jag blev så inspirerad av den fina visan vi sjöng att jag kände den lyriska ådran spira som aldrig förr. Därför har jag tagit mig friheten att skriva ny text till ett par fina visor. Dessa kan sjungas i matcherna mot fulingarna. Den första handlar om Bulan Berglund.

Bulan
Melodi: Björnen sover

Eran Bulan
Han är ful han
Men törs inte slåss
För han jätterädd ’e
Gömmer sig bak Fredde
Vilken fuling
Typisk luling
Som får stryk förstås

Nästa kan man sjunga när en fuling blir utvisad.

Utvisning!
(Mel. Halta Lottas krog)

Skicka’n till utvisningsbåset
Kasta nyckelen till låset
Låt han sedan hämta flåset
I en timme ungefär (Alternativ: Nio matcher ungefär)
Jag tror jag svär:

Fuling!

Inte mycket till svordom, men det var det värsta jag kom på just då. Slutligen en hyllning till Kimmo.

Kimmo Kapanen
Mel. Farbror (Fader?) Abraham

Kimmo Kapanen
Kimmo Kapanen
Timrå IK har Kimmo Kapanen
Och när han ska stå
Torskar Luleå
Och då klappar vi så här: (Klapp, klapp)

… Och då stampar vi så här: (Stamp, stamp)

… Och då hoppar vi så här: (Hopp, hopp)

… och så vidare i all oändlighet.
Kommentera

Nu är alla ståplatser på västra samt alla sittplatser slutsålda...

Fortfarande 1200 på östra kvar dock. Märkligt om dom INTE går åt...
Kommentera

matsby: Vet inte om jag tackade ordentligt för skjutsen i lördags. Gör det nu om jag glömde det. Hann med nattbussen till Granloholm kvart över tre. Perfekt. Ska du med på onsdag?
Kommentera

Madde:
ska vi sjunga vår nya fina sång i kväll med :-)
Kommentera

Jag: Du vet själv orsaken till varför vi satt 18-årsgräns på Partybussen.
Givetvis ska myndiga kunna dricka alkolhol även på familjebussen men där brukar vanligtvis alkoholflödet vara väsentligt mindre.

Har du inget intyg så ska du heller inte följa med! Detta pga att det kan förekomma skolk. Vi har ett stort ansvar då minderåriga är med på resorna. Vi får vara extraföräldrar åt dem.

Jag förstår inte varför våra regler ska diskuteras då samma funnits i flera år.

Har ni någon synpunkt på någon regel så står reseansvarigas telefonnummer längst här på HS. Det är bara att ringa!
Kommentera

« · 229102 · »