9908: Modo boken dom hånar Jonte när dom kan o de är mobbing enl min mening!!! Vet inte men avundsjuka troligtvis men de är fula ord om honom hela tiden!!!!
Lyytinen får en stenhård knätackling, reser sig upp i jävla fallet. Åker och är med i gruffet. Så många i denna liga som ska skämmas över hur de agerar vid minsta kontakt.
pingvin: Enig! Inte så att Malmö varit hysteriskt mycket bättre, mest att men innerst inne hoppades att vi skulle vara betydligt mer puckförande. Oavsett, poängen är viktigast och vi får gärna fila på vårt spel till slutspelet ;-)
JonteD: Dom hånar Jonte men hyllar Wernblom som knappt kan få speltid i SHL’s sämsta lag. Säger ganska mycket om modoiterna i så fall 🎅. Det är tufft läge när en legendars son blir en besvikelse, vår version går det ganska bra för.
JonteD: Bra! Jag hejar på alla andra lag när Modo spelar. Det finns inga mer självgoda, inskränkta, enögda, enfaldiga supportrar än modoliderna. Det blev deras fall, och kommer att bli det igen.
Det har varit flera gröna inlägg här gällande Dahlén, att han inte gör skäl för sin lön. Jag tycker det är fel. Jag tyckte det när han gick trögt, när Timrå gick dåligt, och jag tycker det nu.
Att man vill ha mer ut av honom ibland: Absolut. Men att ifrågasätta hans vara eller icke vara i laget hoppas jag att vi kollektivt ställer oss emot.
9908: Om inte Dahlén producerar så gör han inte skäl för sin lön. Han är anställd för att göra poäng. Det är väl inget konstigt att ifrågasätta den löneposten om det inte blir några poäng.
Han tycker garanterat inte att han gör ett bra jobb om han inte gör poäng.
pingvin: Modoiterna!!!! Ska äta mammas bullar o snuttefilt hit o dit!!! De va hela tiden innan vi gick upp men de kommer galla nu oxo lite då o då!!!!!!
bar mofftak: Nu är inte kontrakten skrivna för att någon ska göra flera poäng i massa matcher i rad. Det räcker med att Jonte är poänglös i 3 matcher för att detta ska snack ska ske.
Kolla vår interna poängliga nu. Och erkänn att detta snack är väldigt kontraproduktivt. Många är jättebra på att dra igång det så pga affektion. Snälla, var en Timråit och lita på Jontes professionalitet.
Kerstin_k: På riktigt, finns det något sorts bonussystem för forwards där antalet chanspassningar genom boxen och uteblivna passningar till back ger högre bonus?!
Olli Hahl: Hartmann så värd den idag. Han har varit en av dem som jobbast hårdast idag faktiskt. Ok att poängen inte trillar in i rask takt, men känslan är att han är på gång!
roger_sundsvall: Härligt och helt underbart med en hemmaseger igen. Och en nolla av Johansson. Det ger självförtroende och publiken lär fylla arenan kommande matcher. Vi har massor av hemmamatcher i januari och februari. Det känns bra detta. En bra avslutning på året och vi befäster vår 6e plats som innebär slutspel.
Kerstin_k: Sylvegårdarna, är det SHLs mest överskattade spelare? Fan vad dåliga dom är och vad tacksamt att dom får så mycket speltid.
Jag som följt dahlens lite knackliga resa inledningsvis av säsongen vill härmed meddela att han är inne på topp 10 i poängligan och även skytteligan. Så han har sannerligen vaknat.
Slutligen: Byter inte Lassinanti mot JJ om han så skulle spela gratis.
Sputnik: Väl värd nolla för Johansson, igen. Hans nivå är faktiskt jävligt hög. Sjukt trygg i kassen. "Äsch, ganska lugnt faktiskt". Så kan man ju också sammanfatta det.
Tycker att Lundin gör en grym tredje period med ett jävla hästjobb över hela banan. Så borde han spela över hela matchen.
Tittar man på målen (bortsett sista) så är det ju den hårt kritiserade förstalajnen som levererar med ass och mål. Apropå det sista; jävligt fint gjort av MPS att spela fram Hartmann!
Vet egentligen vad mer man kan begära en kväll som denna. Stjärnor leverar, keepern håller nollan, försvarsspelet sätter sig eftersom, klacken var grym, Timrå skapade mest i tredje och kontrollerade skiten ur tredje perioden. Fan, till och med domaren gjorde en jävligt bra match!
10040: Vi är numret större än Malmö i år. 3 vinster av 3. Även fast vi inte spelar på topp vinner vi komfortabelt. Malmö har inte tagit 3p borta mot oss på hela 23 år! Men mot topplagen krävs det bättre spel än detta. Frölunda borta är nästa match. Det blir ingen lätt uppgift. Kopiera vinsten i premiären tack.
Om Rögle vinner (leder 4-3 mot Brynäs) så har vi 4p ner till dem på 7e plats. Men vi blickar väl uppåt eller hur.
Fin avslutning pä hockeyåret 2022/ jag tror att vi går till slutspel och blir livsfarliga där. Om vi får vara skadefria dvs. Tänker inte kommentera enskilda prestationer. Tänker njuta av segerm nu.
Sluta fultolka är du snäll. Det klär ingen.