palleparling: Det enda jag är orolig för just nu är kval. Skiter i slutspel vi har ändå inget där att göra. HV behöver tappa 3 pinnar och Brynäs 4, om det händer så kan vi andas ut sedan...
palleparling: Vi har fått jättemycket hjälp av resultaten efter uppehållet men helt misslyckats att ta vara på det. Sen landslagsuppehåll har man alltså spelat 6 matcher varav 4 varit riktiga genomklappningar.
Förlusten mot SAIK köper jag för att man gör ett ärligt försök. Som spelet sett ut mot Luleå, Örebro, Färjestad och nu alltså Malmö är IG.
Det är inte bara att man förlorar mycket, det är att man övervägande spelar så jävla dåligt NÄR man gör det.
Laken: tror ingen klagar över Johanssons säsong, men 2 matcher i rad nu med dåliga insatser, varav idag riktigt dålig. Finns ingen målvakt som står 47 av 52 matcher på en säsong, inte ens seriens bästa målvakter, typ Lassinantti eller Armalis, gör det. Vi hade en bra andrakeeper, som hade erfarenhet och som även köpte sin roll som andrakeeper, men som man tillslut slarva bort pga daltande med JJ hela tiden. Gör man en dålig match, ska man inte spela nästa (åtminstone spela mindre nästa match), detta gäller även utespelare och framförallt typ EP.
SebastianH: Tyvärr har man redan köpt biljetter till tisdag....vinner dom inte då lägger jag också ner denna säsong. Det är inget kul längre, totalt bortkastad tid att engagera sig i ett lag som inte kan bjuda till bättre än så här...Lämna tillbaka månadslönen för februari för fan...skäms
SMÅLAND: Bara att hoppas på att HV inte tar mer än 11/15-p. Annars kan det vara kval mor Malmö. Hur kan så många stjärnor vara så dåliga i match efter match och Ante är ett skämt.
Det enda positiva idag (än så länge, matcher kvar) är att alla resultat har gått med oss hittills, möjligtvis att HV skulle tagit 3p mot LHC, nu tog man 2p, men annars har ju våra konkurrenter förlorat. Bara att hoppas på att Skellefteå och Färjestad vinner nu också.
Per HApps: Man visste de skulle bli tufft möta Mif med sin fysiska hockey men hade 2-0 och gör 3 må.l positivt. sen vill man ha koll på nye målvakten men det lär dröja eller till nästa match mot stjärnspäckade Leksand tur att bottenlaget förlorade Luleå lhc. Men Brynäs och Hv kör järnet det syns
RunarUp: jag orkar inte ens bli arg, jag är helt jävla uppgiven. Sålt smöret och tappat pengarna, näe snarare sålt knark och sedan blivit rånmördad av en 12 åring
Alltså, jag går för att byta en rejäl bajsblöja inför att 3e ska börja. Kommer tillbaka och Malmö har vänt till 2-3 på 2,5 minuter. Var bajsblöjan ett dåligt omen eller? Skitmatch delux...
58:14 GK In TIK 30. Johansson, Jacob 57:21 GK Out TIK 1. Kaarlehto, Karolus 56:56 GK In TIK 1. Kaarlehto, Karolus 56:56 GK Out TIK 30. Johansson, Jacob Orkade inte ens reagera på det under matchen , men dom plockar alltså in JJ IGEN ?? VARFÖR ??
🌑 Årets skandal match ja tycker spelarna ska titta sig i spegeln o be alla supporters om Ursäkt så där beter man sig inte - jag reviderar min lista med återstående matcher. 💩 Vi kommer inte Vinna en ända match som är kvar av serien sen kan alla ta semester SKÄMS " vi kommer få så jävla mkt stryk i dom återstående matcherna "
9908: Framför allt har jag större förståelse för att JJ gör en klappkass match när han annars spelat väldigt bra i det stora och även matchas hårdast av alla i serien.
Ante har ju inte fått det att rulla sen modell "hemvändarkedjan styr allt" slutade funka.
Pinaceae: Jo, jag förstår konceptet men blir ju bara parodi när man borde bytt målvakt betydligt tidigare. Blev mest bara pinsamt än en timout. Kan ju knappast hunnit prata speciellt mycket. Vanliga fall så ska det remmas om, hjälmen ska på ett par gånger. Hur lång tid tog detta bytet?
Pinaceae: Nej, jag får stå för att jag blev helt tagen på sängen av det också. Låter ju rimligt när du säger det, men när det hände så låg hakan på bordet.
Bee: JJ är en grym målvakt men han kan behöva vila han med. Karolus borde fått chansen från start idag då vi möter seriens sämsta lag, när ska han annars spela? Är faktiskt förvånad att Ante kör på så hårt med JJ.
Sen är vi som yra höns i tredje framför mål. Vad hände med att freda målet och hålla dem på utsidan som vi var så bra på i första och andra?
Bee: ”JJ gör en riktig skitmatch, det är det nog ingen som säger emot.”
Min initiala fråga var att jag VILLE ha någon som sa emot. Att det inte bara är JJ som gör en dålig match.
Du svarar med att Ante har ett stort ansvar i det. Jag håller med dig. Iaf att hans ledarskap just nu inte vänder matcher. Som vi pratade om här hemma, när senast var man lugn en match, trots att man ledat med 2-3 kassar? Inget bra kvitto för laget.
Utöver det; när ska Ante byta ut den klart felande länken som tyvärr verkar vara uppenbar hos alla: JJ? Är det vid 1-2? Vid 2-2? Vid 2-3? Inget av de målen är otagbara för mig, även om det finns nivåer i dem. Detta kom från ingenstans. Vette fan om Ante kan belastas för just denna match. Kanske han kan. Nog borde han åtminstone bytt ut honom vid 2-3.
Som sagt, otroligt jävla synd att han skulle ha en sån match med upprepade misstag just denna, oavsett om Ante bytt ut honom eller inte. Vi är liksom inte vana att se knappt ett av dessa mål gå in denna säsong. Nu är det 4-5 av dem. På mindre än 20 minuter.
Fy fan vilket jävla SKITLAG! 1-6 i sista på hemmaplan, så sjukt pinsamt. Jag skäms över Timrå IK Nån härinne ojade sig för ett tag sedan över att Petter Rönnkvist inte hade med JJ på topp 5 bland SHL:s målvakter. Haha JJ är inte ens på topp 10 de senaste 15-20 omgångarna
Det bästa för Timrå vore om Karlsson och Molinder behöver besöka arbetsförmedlingen inom några veckor. Vi behöver ha in kompetens på bänken.
- Varför ta timeout på 2-3 istället för redan vid 2-2 för att FÖREBYGGA raset? - Varför byter man inte målvakt vid 2-3 när Johansson stått för 2 tavlor på 90 sekunder? - Varför spelar man inte sin nya målvakt och gör honom redo för ett eventuellt (men osannolikt) slutspel?
Den här klubben är i fritt fall, och vi har Ante och gänget kvar i båset i flera år och snackar förlängningar med t.ex. Andersson?
Fy fan. Respektera era supportrar - snart är det inte många kvar.
De senaste 20 omgångarna ha ja vänt på slutspel.. Nu ä vi 5 p på å miss allt å 5 matcher kvar.. Ja tro tyvärr att dä gå helvete den 7 mars.. Fy fan så besviken!!
Bee: Kom att tänka på Leksands tränare Hellqvist som tog ut Finnen i paus inför 3:e perioden senast med underläge 1-2. Han motiverade bytet med att det var en "magkänsla".
Ante kommer spela JJ och sänka psyket nu när han sållar pga han fått spela för mycket.
Bee: Ja precis. Detta är ett återkommande tema att vi i ledning tappar allt i sista perioden och får panik. JJ gör några tveksamma ingripanden men han får inte heller mycket hjälp. Man gör det lite enkelt för sig om man tror det är JJ som ensamt gör så vi släpper in 6 mål. Däremot ska man självklart byta målvakt precis som du säger och ta time out.
Förutom dödsryckningen efter 2-4 så var tredje perioden usel ifrån hela laget.
JanneH: aldrig sett Timrå spela så jävla dåligt och tamt. Förlora mot Malmö en skånsk bonde aktiga danskar. Kovland hade spelat bättre. Fyyyyy faaaaaaan.
9908: JJ gör en riktig skitmatch, det är det nog ingen som säger emot.
Men Ante måste ju hantera situationen bättre när det händer. Om det bara smäller bakom målvakten och resten av laget ser helt paralyserade ut i defensiven så måste han ju AGERA i båset - ta en timeout, byt målis, lugna ner grabbarna. Vi spelar mot ett dåligt Malmö, paniken behöver inte sprida sig som den gör. Men nu gör den det. Så fort Malmö är i vår zon åker alla och tänker att de inte vill vara den som gör bort sig nu. Inte igen.
Det är en ledarskapsfråga. Att JJ gör en dålig match får man väl stå ut med, men det här är ju problem som pekats ut i Antes ledarstil hela säsongen. Han har svårt att vända dåliga trender, svårt att hitta kedjor som kuggar, svårt att fatta beslut under pågående match vilket ofta gör att vi har riktiga ras pga. åtgärdsbara problem.
Amir Miftakhov: vi kan snart kyssa slutspelet adjö. Enda ljusglimten var att Luleå torskade. Kan man inte förvalta en 2-0 ledning, hemma, mot bottenlaget, bättre än så här då känner jag inget sug efter nästa match direkt
The great one: ja, det hoppas man på....det finns för många spelare i truppen med loosermentalitet. Vete f-n vad som ska till för att dessa mentala kollapser ska kunna undvikas framöver...? Vill man inte spela hockey eller vad är det frågan om????...ok, JJ borde inte stått idag, det vet vi med facit i hand. Kapanen måste göra rätt för lönen, och ta fram hårtorken....eller snarare byggfläkten.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·