Ärligt talat tillkom målet på en spelvändning när det såg som allra sömnigast ut. Funderade just på vilket lag som hade tömt 8-10 vinpavor på Invito igår kväll. Mot vilket annat SHL-lag som helst hade vi legat under klart vid det här laget, men mot just Malmö kan vi gå till periodvila med en för stunden bekväm 2-0-ledning.
jens_88: Känns som Ante börjar hitta rätt i formationerna. Vissa spelare som haft det tufft förut har fått gynnsammare utgångsläge t.ex MPS och Hartmann
DJ Hemp: Ja det är ingen sprudlande hockey från Timrå direkt och produktionen från stjärnorna lyser med sin frånvaro men 3 poäng är allt som betyder något. Sen måste offensiven upp flera snäpp när vi möter bättre motstånd igen.
Ahpl: Den kedjan har haft mycket puck i anfallszon. Men dom har fan varit oförmögna att ta pucken mot kassen eller spel i mitten. In med skiten framför mål bara.
Bee: Jag har inga belägg för det men jag tror att man tycker Walli är bättre, och man skulle förmodligen göra 4e kedjan helt uddlös och i princip ospelbar om man flyttade bort honom.
Rico01: att 4:e är uddlös är väl skit samma, de ska transportera puck och byta. Att vår tredje(?) bästa målskytt harvar i fjärde med Boyce och EA är för mig oförsvarbart.
Han skulle ju vara ett vapen framåt om han fick bättre lekkamrater.
Är lika imponerad av JJ som er andra sett över hela säsongen. Men de här oskymda backskotten har varit oroväckande framgångsrika mot oss på senaste :-/
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.