jå1: Jag spekulerar hejvilt, det behöver ju inte vara på det sättet. Men känslan är att vi har en klick spelare som får bestämma lite själv hur dom ska spela och var dom ska spela och det blir väl oundvikligen så, i nån utsträckning, när man har en kompis farsa som huvudtränare. Kanske Timrå hade mått bra av en tränare som kommer utifrån och inte har den typen av känslomässiga band till spelarna.
297: Det blir lätt att dra det kortet när det ser ut som det gör. Det kan vara både en styrka och svaghet med hemvävt. Vi lär ju ha det så en tid framöver sett till kontraktslängder samt att fler hemvändare verkar vara på g till nästa säsong.
jå1: Timrå har lyckats relativt bra med sina hemvändare på det stora hela anser jag. Vissa lag misslyckas ju kapitalt och hemvändarna som ser helt frånvarande ut. Sen kanske man borde lugna sig lite med hemvändarna så att det inte blir för mycket kompiskollo av det hela. Tror det kan vara bra med en blandning och folk utifrån som hjälper till att upprätthålla ambitionen att vinna varje match osv.
Öppetmål: Har också hört något liknande, men har inte tänkt på att det ska speglats på isen. Jag vet själv hur det är att ha en fru som har en extremt jobbig graviditet. Jag kunde jobba på som vanligt. Men det är ju så sjuk olika jobb också.
Det värsta nu är att frugan totalt glömt hur illa det var under graviditeten och vill ha en till. 1 år tog det liksom.. ?
Åter till Timrå iallafall. Jag har hört att det fläktades rejält igår kväll efter förlusten. Det ska tydligen ha varit något som stört till det senaste tiden och det lättades upp. Vet inte vad det kan vara men vi får hoppas att laget visar en helt annan inställning efter.
Tänker att det mesta redan verkar vara klart. På målvaktssidan har vi JJ och Juel, vilket är bra och viktigt. I övrigt sitter många på längre kontrakt, vilket är på gott men i vissa fall på ont (vill inte nämna några namn). Sedan har vi Hållander som kanske kommer in samt troligen Bernhardt eftersom MoDo inte lär gå upp till förmån för B-lövet. Någon finne till eventuellt. Finns där så mycket mer egentligen?
Karlsson74: ja om coachen väljer att sätta Walli i 4e trots att han gjort 9 mål och är en av de bästa i laget så skulle ju inte jag förlänga med Timrå om nåt annat lag bjuder lika mkt
DJ Hemp: 10 frwds och 7 backar på kontrakt men Mieho, Ollila, Alwarez, Lundin, Andersson, Boyce, Pääjärvi, Oliver J, Per Svensson, N. Edfeldt och J.Stenqvist.. alla dessa måste väl i.a.f. upp till diskussion oavsett kontrakt eller inte. Timrå blir inte bättre med en ny frwd, en ny back och en ny mv när man ser spelet efter jul. För en månad sen var jag också ganska nöjd med truppen, men nu?
Menar inte att jag är överdrivet nöjd med truppen i nuläget jag heller. Frågan är dock om särskilt många spännande saker kommer att hända. Mer än vad jag tidigare nämnde. Lär väl framtiden utvisa, men lika bra att inte förvänta sig alltför mycket. Blir gärna positivt överraskad.
Självklart ska man spela honom lite mindre om det handlar om en sådan sak. Borde egentligen inte påverka prestationen på isen, men om så är fallet får man se till lagets bästa. Inget mer med det.
DJ Hemp: Nej inte hela tiden... Men tydligen räcker det att falla ifrån några minuter per match för att vi ska tappa allt..jag skulle bli riktigt förvånad och besviken om vi tar 0 eller bara 3 poäng... På samma sätt skulle jag bli lika förvånad fast i positiv bemärkelse om vi plötsligt lyckas ta 9 eller mer..