mikenomad: Precis och om klubben nu ska kunna stå för inställningen Kimmo gjorde igår vad gäller klubbens behov att spela in våra juniorer måste man ju få förtroende att spela OCH att misstag både är att räkna med men också måste få vara tillåtna.
mikenomad: Ekonomiskt långsiktigt finns nog ingen annan väg än att slussa in egna spelare för en del vakanser. Vi kan inte låna/köpa utifrån för att fylla alla hål. Hösten har varit och är ett eldprov för den fiflosofin vad gäller främst backsida. Då får vi också acceptera lite svackor. Vore jäkligt kul om vi kan lugga MIF på en poäng i afton med 3 backar av 6 som i huvudsak spelade Jr-hockey i början av året. GoGo Timrå!
Mcmac: Över en match är det absolut inte katastrof. Våra mer rutinerade får lyfta mest speltid istället. Däremot är jag livrädd för ännu mer skador nu när vi får gå hårt på vissa spelare.
Lördag-Torsdag schemat tillbaka =( Sen uppehåll snart igen . Finns det nån som tycker det ska bli kul med landskamp mot Tjeckien för 1063:e gången ? Chris Härenstam kanske ?
Apropå att Pääjärvi är tebaks: är det någon forward som skulle kunna göra ett hyfsat vikariejobb på backsidan är det möjligen han. Bra på skridskorna (bör kunna baklängesåkningen hyfsat iaf), stark framför mål och efter sargerna.
Lär bli småtufft ikväll, trots att vi och miffz befinner oss på helt olika sidor av formskalan. Vi kommer att behöva lasta fler minuter på Edfeldt, och Melander lär behöva göra fler byten än typ ett per period. Gäller att våra centrar framförallt tar ett stort defensivt ansvar.
Villervalla: Trist men rätt väntat. Det här är absolut sämsta tiden under säsongen publikt. Vi är djupt inne i serielunken och julstöket börjar ta fart. Hockey är tyvärr inte högst upp på marginalåskådarens radar f.n, vare sig intressemässigt eller när det gäller ekonomiska prioriteringar. Lär bli 4600-4700 idag
Ser framemot denna härliga lördag. Är gräsänkling så jag gör som jag vill. Först kolla när m0d0 förlorar och sen se TIK kamma hem 4:e raka och ytterligare 3 poäng! Livet är underbart!❤️🤍❤️
mikenomad: Och så håller fans på att ha krav på att vi ska något storlag när som helst nu, men senast om någon säsong. Så fixar vi inte ens budgeterad publiksiffra trots att laget vunnit på senaste, spelat rolig hockey och ligger bra till i tabellen. Nylig löning och lördagsmatch med. Man får ju inte bättre förutsättningar!
Tror man bör ha med sig detta bevis för vilka förutsättningar vi ger laget i en tid med dålig ekonomi, när man gråter ut om sina skyhöga förväntningar.
empa11: Håller med, men det är en inget jag kan påverka. Jag är medlem i klubben och har köpt tröjor m.m. för minst 3k, dessutom swishade jag en tusenlapp när #54 skulle ansluta. Kommer också att köpa biljetter för att skänka till nån som inte har råd, har inte blivit av än men säsongen är lång.
Zoogin62: Menar inte att det är någon enskilds fel. Men fans glömmer ofta att vi inte alltid har en publik som främjar denna krävda framgångssaga. Sånt bör man med vara ödmjuk inför.
Hahl Bundy 2.0: Med all respekt för Erixon och utan att veta ett skit om hans skada - under Kalle Koskinens era lirade väl spelare på sprutor en hel säsong?
BaraTikare: Kan tillägga att jag håller Erixon som vår bästa back, otroligt duktig på att läsa spelet, men ogillar förstås hans ovana att simma i egen målgård... Spelar hellre en för dagen av smärta något sinkad Erixon än en fräsch Melander
Lustigt det här med Karma. Inför säsongen vill jag minnas det var nån lokalreporter från Ängelholm som skröt så friskt över Rögles vassa kedjor och att lag som Timrå och Modo skulle få det svettigt när dom mötte Rögle minsann....... Dessa topplkedjor blev nollade mot Timrå och just nu även nollade mot Modo med tre minuter kvar....... den reportern verkar få äta upp sina ord.
BlackBay: Om man ska få ngr fler till hallen så kan man väl ha en speaker som låter lite engagerad när startfemman presenteras? Herregud!! Det lät som att Fonus gick igenom veckans dödsfall. Hur svårt kan det vara att lösa????