Moverare: Han var väl helt okej. Bortsett från att han blev överkörd av Strålman vid malmös 3:e mål - ouch!
Timrå spelade inte superbra ju. Andra perioden var skit och tredje gick det ju vägen.
Det har snackats ganska mycket om att klacken och vi supportrar börjar ta vinsterna för givet och är "mätta". I dag, i första och sista perioden, syntes inget av den mättnaden till. Underbar ljudkulis inledningsvis av matchen, det sjungs och klappades av näranog samtliga närvarande. Snyggt tifo var det också!
Vet inte om nån annan än jag och min syrra la märke till att Malmös klack hade med sig en ung Peppe Eng, eller hans yngre brorsa. Jag garvade varje gång jag tittade dit. Ruskigt lik. Hoppas att nån annan av er såg det ;)
Tre poäng, en ny seger trots mindre bra spel - underbart! Ungtupparna visade viljan och kämparglöde på ett underbart sätt. Svensson var värd ett 3:e mål!
Moverare: Svedberg gjorde väl en hyffsat insats defensivt sett, men den offensiva kan förbättras. Moe gjorde också en bra defensiv insats och hade något bra skott på mål också.
oraklet: ja det är mycket möjligt att han gillar oss, eller sättet vi spelar på men det skönaste är att han ofta har fel och Holmgren rättade honom mest hela tiden!
kamsen: Knappast välförtjänta poäng enligt min åsikt. Vi hade enbart tur som vann denna match. Det var mycket längesedan jag såg Timrå IK prestera så här dåligt. Åh det svider att säga att detta var en pinsamt dålig insats utav "Sveriges bästa hockeylag".
dr-nix: ja att kommentera så men han är enligt mig en (timråhatare), tycker oavsett vart man kommer ifrån ska man inte hålla på något av lagen när man kommenterar!
-Gurra-: Det räcker med att en kedja i laget producerar för att vinna och det är mycket bra. Malmö var verkligen dåliga i första och tredje perioden och Timrå tog inte tillvara på alla chanser de hade så det var absolut inte tur i denna match tycker i alla fall jag.
Eftersnack: * Björn Svensson var mycket het i dag. Svarade för 3 poäng (två mål och en assist). * Magnus Nilsson slet hårt i dag men tyvärr så blev det i vissa lägen bara strul. * Olle Friberg blev uppmärksamad i mediakuben (och Canal+ sändning?) där det stod "Olle Friberg - Trumslagare".
Nu på lördag drar vi till Gävle som verkar bli den sista organiserade resan för i år. Tråkigt då när det knappt är några bortamatcher på lördagar som är den perfekta dagen på veckan då man kommer hem tidigt och får sova ut dagen därpå.
Kerstin_k: Nåja, highlights och highlights... 13 sekunder av bilder från matchen bjuds det på i alla fall. Alltid något. Då är det bara att vänta på att hockeyligan lägger ut sina.
Per HApps: Jag får räkna på det senare. På tolv matcher har vi dock skrapat ihop drygt hälften av de 59 pinnar vi tog totalt under hela säsongen ifjol, 50 matcher.
andyo: Är osäker om mediakuben sänder direkt ifrån Canal+ sändning eller om musikbåset (?) la in det. För annars borde Canal+ ha kollat upp vad våran trumslagare heter så de kunnat slänga med det i sändningen.
General_Moisio: Minns när Olle var med på Tikare.se på förstasidan då han hade varit med på Canal+ i sändning. Men då stod inte namn och information med.
Jag tycker att TIK gjorde en "godkänd dag på jobbet" inte någon stormatch men jag kan konstatera att Malmö inte är några strykpojkar heller. Dom sjabblar en hel del. Särskilt när det blir lite trångt och ytorna krymper. Då såg det ut som om dom inte riktigt visste vart dom skulle ta vägen.. Två av TIK:s mål kom också till i såna där röriga, trånga spelsekvenser.
Men man kan väl inte klaga på de rödvita. Vi får FEM pytsar presenterade och tar tre friska pinnar. Malmös tredje mål var helt och hållet utifrån backkrocken.. Hade någon av dem stått på benen hade inte Lasse P blivit sopren.. Det hade räckt med att fördröja honom en aning så hade Regin hunnit ikapp.. Sen var det ju synd att det var "fel spelare" som kom fri....
Nä nya friska tag i pastillburken på lördag.. Toppa formen tills dess i stället! Det lär behövas!
actionleif: Det var ingen text om Olle...man bara såg honom trumma sen ge fingret....eller två menar jag ;) sen vad ni hade på skärmen inne i hallen vet jag ej.
Sen vill jag bara gratta Pelle som ÄNTLIGEN fick göra mål. Han såg ut att vara väldigt pigg idag och som vanigt gör han sina åkningar runt kassen, hade blivit väldigt snyggt om Strålman satt passet han fick av Pelle då men hoppas det lossnar för Pelle nu iaf :)
Per HApps: När Timrå ifjol spöade Färjestad på hemmais i den 28:e omgången så stod man på 33 poäng. En poäng mer än vi har nu, efter 12 omgångar, alltså. 12 matcher motsvarar ca. 20 %, eller en femtedel av grundserien. 28 matcher är drygt hälften, så vi borde kunna fixa slutspel den här säsongen.
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Timrå spelade inte superbra ju. Andra perioden var skit och tredje gick det ju vägen.
Det har snackats ganska mycket om att klacken och vi supportrar börjar ta vinsterna för givet och är "mätta". I dag, i första och sista perioden, syntes inget av den mättnaden till. Underbar ljudkulis inledningsvis av matchen, det sjungs och klappades av näranog samtliga närvarande. Snyggt tifo var det också!
Vet inte om nån annan än jag och min syrra la märke till att Malmös klack hade med sig en ung Peppe Eng, eller hans yngre brorsa. Jag garvade varje gång jag tittade dit. Ruskigt lik. Hoppas att nån annan av er såg det ;)
Tre poäng, en ny seger trots mindre bra spel - underbart!
Ungtupparna visade viljan och kämparglöde på ett underbart sätt. Svensson var värd ett 3:e mål!