Oerhört viktig match imorgon! Skulle vara skönt att slippa två förluster på rad. Toivo Suursoo (hattrick senast) är borta p.g.a. skada. Hoppas på 5000 pers. imorgon?
Laken: Från MIFs hemsida: "Dom tråkiga nyheterna är tyvärr att Toivo råkade ut för en ful knätackling och blir borta 2-4 veckor, Jesper fick en klubbspets i ögat som var en ren olyckshändelse, han får besked på måndag när han kan komma igång"
Frasse: Laken kan faktiskt ha rätt för en gång skull. MFF spelar viktig på söndag mot Giffarna på IP och jag har hört ryktesvägen att det kommer upp en hel del "Skånejävlar"...ooooppppssss nu begick jag hets mot folkgrupp.
Sorry alla skåningar. Inget illa menat.
Det kan bli bra drag i "ladan" i morgon eftermiddag!
ernie eagle: ja justifan...tänkte inte på att di blåe va på besök på idrottsparken....men jag tvivlar ändå på 5000 pers....tyvärr drar lördagsmatcherna väldigt dåligt...
oraklet: Nix, min egen sport har Elitseriepremiär imprgon så jag ska sätta Carlskrona och Linköping på plats. Tippar en sisådär 5000 pers på läktarna i Oxelösund... Skulle för övrigt uppskatta några uppmuntrande gästboksord på vägen (se länk). Vilken sport? Undervattensrugby såklart!
tjalle: Ja du Tjalle , den sporten har jag prövat under några år. 91 tröck jag sönder vänster öra och 93 höger. Ovala och runda fönstret som sprack. I stridens hetta tryckutjämnade man för hårt och knäckte dessa. Så, nu har man bestående hörselskada på båda öronen. Mins jag inte fel ´har vi ju en väldigt bra UV Ruggbuy klubb här i staden DK Lagunen. De spelade vist i högsta serien då . Nu vet jag inte ? Själv var jag med I DK Stjärndykarna och vi brukade lattja med lagunisterna+ att vi startade ett eget lag . Vi byggde korgar och köpte mössor. De grejorna står i en låst trälåda i källaren på sporthallsbadet om inte vaktmästaren kastat det.
..mif..har ju en del skad b.l.a målsk..suurso..eft knapp förl mot..hiv-71..,tror jag ni har god ch att vinna denna mtc o därm håll er kvar i den absol serietopp.
Swordster: Vinner dom imorrn så ligger guldet inom räckhåll. Kul att dom kommer och tittar på hockey också kanske, även om det är MFF som är störst nu i Malmö.
vill påpeka att TIK gjorde en uppryckning i 3:e och 1-2 målet var ack så viktigt, passningarna var inte direkt lysande dom första 2 perioderna men dom kom igen den 3:e.. crippes mål var inte allt för fult ..
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.
Hoppas på 5000 pers. imorgon?