1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2003-02-22

« · 220963 · » Till forumet

Timrå IK - Modo 2003-02-22
Hoppas vi tar MoDo idag för ja tror leksand vinner mot färjestad,dom har väl nästan sista chansen idag,så idag e en viktig match Timrå!

Timrå-Modo 3-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2003-02-22
tjobba: i såna fall så tar vi tillbaka andraplatsen från fbk....det håller vi tummarna för!
Kommentera

tjobba: Varför ger Timrå motståndarna handikapp? 0-1 innan ens en minut har gått. Andra matchen irad...
Kommentera

Johan J: Vem har gjort TIK´s mål?

1-1 mellan Leksand och FBK också... Kämpa Timrå... och snälla Leksand... ta poäng!!
Kommentera

IceMaster: Daniel Casselståhl kvitterade modos ledning
Kommentera

tjobba: 1-3 =/ kom igen Timrå!
Kommentera

IceMaster: va dfan händer!?
Kommentera

tjobba: Vi verkar få hjälp av Leksand... men måste ta poäng själv också! fan... kom igen nu TIK!!
Kommentera

Ja,så ska det se ut,nu börjar det likna nåt,Kenta har dragit sitt strå till stacken,nu vänder vi matchen 2-3!
Kommentera

Yiipeeee kayyeee - tredjeplatsen är nu definitivt säkrad efter att DIF just nu spelar i sudden mot HV. En kanonsäsong utav grabbarna. Hurra Hurra Hurra Hurra. 49-23 i skottstatistik mot MoDo - vad var det som gick snett?

Timrå IK - mot det första SM-guldet!
Kommentera

mike66: Målskyttet kanske? :)
Kommentera

Mr Magoo: Det tror jag inte - jag skyller på Freddan. Hade han hållit nollan så hade vi vunnit, så enkelt är det.
Kommentera

mike66: Du har rätt. Med 2-0 dessutom. Men kan man göra två mål utan målskytte...? Eller har jag rätt nu...
Kommentera

mike66: Dessutom var Hirsch bra idag, han limmade det mesta.
Kommentera

Mr Magoo: Kan tänkas att vi har rätt båda två. Nu tar vi nya friska tag mot DIF på tisdag(troligtvis ännu en förlust?) och sedan drar den stora ångestfestivalen igång på allvar. Lite Jackass inspirerande tifon på läktaren och ett sjuhelvetes drag nere på isen - då kan det bli riktigt kuligt dähära. Förresten, Faan vad slutspelsskägget har börjat att klia på hakspetsen!
Kommentera

kronblom: Han hade väl rökt på som vanligt? Alltså han hann väl inte undan när Timrå bombarderade honom från blålinjen?
Kommentera

mike66: Hirsch var riktigt bra i MoDos mål.

Timrå måste höja sig ett snäpp, bla så måste dom höja tempot i pp.
Kommentera

mike66: Du har nog rätt igen!
Kommentera

mike66: Tycker vi gör en bra match, riktigt bra i 3:e. Hirsch gjorde en hel del grymma räddningar. Max oflyt i många lägen, kanske vi inte jobbar lika hårt nu som tidigare i väntan på slutspelet?

Det man kan gnälla på förutom effektiviteten är väl tekningarna som idag var under all kritik. Längesen jag såg Micke Lind teka så dåligt som han gjorde idag tex. Berodde kanske på att MoDo hade den hetare viljan.

Resultatet var hur som helst inte rättvist.
Kommentera

Tänk om matchen varat i 5 minuter till, då tror jag att Timrå skulle ha kvitterat. Det som är så synd är att Timrå inte är "vaken" de första 10 minuterna, har sett det nu bi två matcher. Hoppas på tisdag att de kliver ut och är laddad direkt från start, inga onödiga mål vill vi ha.
Måste även säga att Timrå har gjort en kanon säsong, GRATTIS Killar! Hoppas ni fortsätter i slutspelet att "ånga" på..

Jag hoppas även att domarna håller en jämnare nivå, det är synd att vissa förstör matcherna. Stabilare domare och jag tror på en bättre och jämnare match.
Kommentera

Jimmy: Det spelar ingen roll hur många volter och skruvar man gör under hoppet om inte nedslaget är perfekt. Simhoppning är rättvist.
Kommentera

mike66: Det är svårt att veta vad de här sista matcherna är värda när slutspelet drar igång. Visst har det hittills gällt en del, men sista matchen borde det väl bli lite vänskapskaraktär på.

Det är inte så positivt att gå in i slutspelet med ett antal färska förluster i bagaget. Viktigare är det iofs att vinna i slutspelet och det är heller inte helt fel att slippa lite av favorittrycket och kunna slå ur underläge.

Går Timrå till semi borde det bli bragdguld ! Så fram med vinnarskallarna och smäll på !

Forza Timrå !!!!
Kommentera

Jimmy: Jo man blir liiite besviken faktiskt när man läser skottstatistiken - MoDo-spelarna måste åka omkring med en klase fyrklöver runt halsen för tillfället - ett tips till dom är att köpa en varsin trisslott inför slutspelet - även supportrarna kan chansa och köpa en lott.

Tekningar och inställning hör nog ihop precis som du också beskriver det och grabbarna väntar nog bara på att den stora festen strax skall börja.
Kommentera

NuMountain: Så du menar att matcherna ska avgöras genom att säg 5 spelare ur vardera laget gör ett varsit simhopp?

Jag säger bara Ulrika om alltihopa!
Kommentera

mike66: Jag menar att om man vill ha rättvisa så ska man titta på simhopp, eller i alla fall inte hålla på med det där det är is.
Kommentera

Ger mig fan på att det blir Modo i kvarten! Sportsligt sett så kan det ju vara ganska bra för Timrå men jag känner inget större sug att åka till den ishallen som supporter. Deras bortasektion är ju RIKTIGT dålig!

Då skulle det vara mer intressant att möta HV och uppleva Kinnarps arena. Då skulle ju Harald Luckner bli glad också eftersom han säger att han vill möta Timrå i kvarten... =)
Kommentera

hassebo: Framförallt skulle jag bli glad, för dit är det inte så långt från mig heller... ;-)
Kommentera

hassebo: Ja för all del.......HV vore utmärkt för mig!!!!!
Du skulle nog gud och RedEaglejkp hoppa av glädje oxå!!!!!
Kommentera

NuMountain: Jo du kan ha rätt i det - man ska definitivt inte titta på konståkning i alla fall. Annars så skulle det kanske vara en riktig höjdare att få se Wernblom och Nordgren göra upp en gång för alla på trampolinen - Tyska hoppet med 3 1/2 volt svårighetsgrad 3,5 - givetvis från 10 meter.
Kommentera

SMÅLAND: OK, då bestämmer vi det: HV i kvarten!
Kommentera

Chief: Ja....det vore kul att råkas i Kinnarps Arena igen....på sektion J....
Kommentera

Synd att man inte vinner sånna här matcher när man vinner skotten med så mycket. Jag skulle vilja att vi möter HV71 i kvarten det känns tryggare, varför vet jag inte!
Kommentera

mike66: Givetvis från tian. Men det är fegt att droppa handskarna.
Kommentera

SMÅLAND: Japp! Tokhoppas på HV i kvarten. Timråparty i Kinnarps i låter bra! :-)
Kommentera

Chief: Jag hoppas att vi möter Luleå i kvarten. Vore ganska trevligt tycker jag. Jag vill inte att vi möter Hv i kvarten då rösten innuti mig skriker av rädsla. ;D HiHi..
Kommentera

Med all sannolikhet får vi nu MoDo eller Luleå i kvarten, eftersom MoDo har på tisdag LHC hemma ocj det ska väl inte vara nåt större bekymmer medan HV71 har Färjestad borta. Passar ganska lämpligt med antingen Luleå eller MoDo tror jag. HV vill jag absolut inte ha iaf.
Kommentera

detta var en tung fölust tror grabbarna tränar hårt nu inför va som komma skall! hoppas det blir bättre till veckan.. så vi får ett bra avslut på denna säsong..
erica
Kommentera

hassebo:

Er bortasektion är faktiskt också dålig. Jag ser aldrig något när jag står där. För det kan väl inte bero på att jag är för kort? (PS. När jag stått på bortastå i Kempis har jag sett tokbra...)
Kommentera

knaskamilla: Nej, Timrås bortasektion är ingen höjdare heller. Blir förhoppningsvis bättre till nästa säsong...

Ett annat skäl till att inte möta Modo i kvarten är att det sägs att de bara erbjuder 160 platser till bortasupportrar vilket låter lite klent... Vi kan mötas lite senare istället. =)
Kommentera

SMÅLAND: Klart vi hoppas på HV... hur ska man annars kunna få se slutspelshockey här nere? Skulle vara i en SM-final mot VF då :-).
Kommentera

hassebo:

Har för mig att det är så att den gemensamma överenskommelsen mellan klubbarna går ut på att bortafansen får lika många/få platser i alla arenor.
Kommentera

knaskamilla: Jaså, det visste jag inte.

Jaja, jag har ju redan en garanterad plats till första bortamatchen så det är lugnt för min del. Tänkte mest på den stora massan, men det ordnar sig säkert!

Rösta på Enchained i demotoppen, följ länken!

Hårdrock!
Kommentera

hassebo: Tror du att dom släpper bort mer platser senare i slutspelet eller? :)
Kommentera

Mr Magoo: Jo, jag är obotlig optimist! =)
Kommentera

hassebo: Jag hoppas för bövelen att du tar med dej guran nästa lördag! =)
Den kan vara matchavgörande...
Kommentera

Skarin: Får se om jag får ordning på sjabraket. Den är inte som den brukar ha varit. Annars kan vi väl använda den som trumma.
Kommentera

hassebo: Äh, det är ju det som är meningen. Guran ska ju vara ärrad å bränd, nästan lite vandaliserad...=)

Hur som helst. Det får bli det det blir...;) Brukar bli så...
Kommentera

Fan, dagens torsk känns ganska onödig då vi uppenbarligen vann skotten med hela 49-23... Å andra sidan blev tredjeplatsen i serien helt klar, så här ska inte klagas! Emotser nu tisdagen och dess ypperligt spännande slutspelslottning, hoppas då att vi slipper ett HV på klar uppgång...!

Tippade TIK utanför slutspelet inför säsongen och nu skrev alltså succé-"Kenta" på för ytterligare några år! Hoppas att "Elde" hänger på...! Trodde på FBK som SM-vinnare även detta år, det tipset kan mycket väl slå in...
Kommentera

DJ Hemp: tja fan va timrå speöar dåligt nu
fan dom måste ju våga ge igen dom är
så tam o skuta mer på mål en o tro att dom är bäst
på att finta passa sjut då tror jag timrå skulle bli bättre
typ som Färjestad gjorde mot Timrå se dom van med 2-7
vist var kappanen obalans men endå .....
jajaja men hoppas att vi tar hem kvartsfinalen iallafall
Kommentera

dancell: varför ha så låga förväntningar??när ni spelar på topp kan ni slå vilket lag som helst (kanske). Varför så svårt mot fbk??
Kommentera

« · 220963 · »