Yiipeeee kayyeee - tredjeplatsen är nu definitivt säkrad efter att DIF just nu spelar i sudden mot HV. En kanonsäsong utav grabbarna. Hurra Hurra Hurra Hurra. 49-23 i skottstatistik mot MoDo - vad var det som gick snett?
Mr Magoo: Kan tänkas att vi har rätt båda två. Nu tar vi nya friska tag mot DIF på tisdag(troligtvis ännu en förlust?) och sedan drar den stora ångestfestivalen igång på allvar. Lite Jackass inspirerande tifon på läktaren och ett sjuhelvetes drag nere på isen - då kan det bli riktigt kuligt dähära. Förresten, Faan vad slutspelsskägget har börjat att klia på hakspetsen!
mike66: Tycker vi gör en bra match, riktigt bra i 3:e. Hirsch gjorde en hel del grymma räddningar. Max oflyt i många lägen, kanske vi inte jobbar lika hårt nu som tidigare i väntan på slutspelet?
Det man kan gnälla på förutom effektiviteten är väl tekningarna som idag var under all kritik. Längesen jag såg Micke Lind teka så dåligt som han gjorde idag tex. Berodde kanske på att MoDo hade den hetare viljan.
Tänk om matchen varat i 5 minuter till, då tror jag att Timrå skulle ha kvitterat. Det som är så synd är att Timrå inte är "vaken" de första 10 minuterna, har sett det nu bi två matcher. Hoppas på tisdag att de kliver ut och är laddad direkt från start, inga onödiga mål vill vi ha. Måste även säga att Timrå har gjort en kanon säsong, GRATTIS Killar! Hoppas ni fortsätter i slutspelet att "ånga" på..
Jag hoppas även att domarna håller en jämnare nivå, det är synd att vissa förstör matcherna. Stabilare domare och jag tror på en bättre och jämnare match.
mike66: Det är svårt att veta vad de här sista matcherna är värda när slutspelet drar igång. Visst har det hittills gällt en del, men sista matchen borde det väl bli lite vänskapskaraktär på.
Det är inte så positivt att gå in i slutspelet med ett antal färska förluster i bagaget. Viktigare är det iofs att vinna i slutspelet och det är heller inte helt fel att slippa lite av favorittrycket och kunna slå ur underläge.
Går Timrå till semi borde det bli bragdguld ! Så fram med vinnarskallarna och smäll på !
Jimmy: Jo man blir liiite besviken faktiskt när man läser skottstatistiken - MoDo-spelarna måste åka omkring med en klase fyrklöver runt halsen för tillfället - ett tips till dom är att köpa en varsin trisslott inför slutspelet - även supportrarna kan chansa och köpa en lott.
Tekningar och inställning hör nog ihop precis som du också beskriver det och grabbarna väntar nog bara på att den stora festen strax skall börja.
Ger mig fan på att det blir Modo i kvarten! Sportsligt sett så kan det ju vara ganska bra för Timrå men jag känner inget större sug att åka till den ishallen som supporter. Deras bortasektion är ju RIKTIGT dålig!
Då skulle det vara mer intressant att möta HV och uppleva Kinnarps arena. Då skulle ju Harald Luckner bli glad också eftersom han säger att han vill möta Timrå i kvarten... =)
NuMountain: Jo du kan ha rätt i det - man ska definitivt inte titta på konståkning i alla fall. Annars så skulle det kanske vara en riktig höjdare att få se Wernblom och Nordgren göra upp en gång för alla på trampolinen - Tyska hoppet med 3 1/2 volt svårighetsgrad 3,5 - givetvis från 10 meter.
Synd att man inte vinner sånna här matcher när man vinner skotten med så mycket. Jag skulle vilja att vi möter HV71 i kvarten det känns tryggare, varför vet jag inte!
Chief: Jag hoppas att vi möter Luleå i kvarten. Vore ganska trevligt tycker jag. Jag vill inte att vi möter Hv i kvarten då rösten innuti mig skriker av rädsla. ;D HiHi..
Med all sannolikhet får vi nu MoDo eller Luleå i kvarten, eftersom MoDo har på tisdag LHC hemma ocj det ska väl inte vara nåt större bekymmer medan HV71 har Färjestad borta. Passar ganska lämpligt med antingen Luleå eller MoDo tror jag. HV vill jag absolut inte ha iaf.
detta var en tung fölust tror grabbarna tränar hårt nu inför va som komma skall! hoppas det blir bättre till veckan.. så vi får ett bra avslut på denna säsong.. erica
Er bortasektion är faktiskt också dålig. Jag ser aldrig något när jag står där. För det kan väl inte bero på att jag är för kort? (PS. När jag stått på bortastå i Kempis har jag sett tokbra...)
knaskamilla: Nej, Timrås bortasektion är ingen höjdare heller. Blir förhoppningsvis bättre till nästa säsong...
Ett annat skäl till att inte möta Modo i kvarten är att det sägs att de bara erbjuder 160 platser till bortasupportrar vilket låter lite klent... Vi kan mötas lite senare istället. =)
Jaja, jag har ju redan en garanterad plats till första bortamatchen så det är lugnt för min del. Tänkte mest på den stora massan, men det ordnar sig säkert!
Fan, dagens torsk känns ganska onödig då vi uppenbarligen vann skotten med hela 49-23... Å andra sidan blev tredjeplatsen i serien helt klar, så här ska inte klagas! Emotser nu tisdagen och dess ypperligt spännande slutspelslottning, hoppas då att vi slipper ett HV på klar uppgång...!
Tippade TIK utanför slutspelet inför säsongen och nu skrev alltså succé-"Kenta" på för ytterligare några år! Hoppas att "Elde" hänger på...! Trodde på FBK som SM-vinnare även detta år, det tipset kan mycket väl slå in...
DJ Hemp: tja fan va timrå speöar dåligt nu fan dom måste ju våga ge igen dom är så tam o skuta mer på mål en o tro att dom är bäst på att finta passa sjut då tror jag timrå skulle bli bättre typ som Färjestad gjorde mot Timrå se dom van med 2-7 vist var kappanen obalans men endå ..... jajaja men hoppas att vi tar hem kvartsfinalen iallafall
Timrå-Modo 3-0