Chief: Jo, det vore riktigt bra om vi kunde gå om dom. Jo, kan tänka mig det. me ndet är bara att le mot de som har nått att säga. Inte bry sig helt enkelt. ;)
rupert: Stabilitet, äsch, vad är det för bjäfs. Det viktigaste är ju att vinna matcherna. Fast det är klart, då bör man ju ha en stabil målvakt. Hmm, knepigt det där...
Paddan: Hm, varför var han tvungen att hitta igen den mot just oss? Hade ju velat se ett hejdlöst målkalas av TIK. Men än är det ju inte försent. ;)
Kattiz: Jag hoppas på att vi tar LHC. Och det tror jag faktiskt vi kan göra också. Vore skönt om vi kunde ha dem bakom oss. Dessutom blir det en lång promenad genom stan i TIK-tröja annars...;)
Chief: Jo, jag antar att Wargs bländande målvakträddning gjorde att Riksman var tvungen att skärpa till sig ännu mer. Fast det är klart, en kille från Boliden i mål kanske skulle kunna visa sig vara guld värd.
Eller så har Riksman äntligen hittat formen som han tydligen tappade för ett bra tag sedan.
Chief: Verkar som det. Annars lär dom kanske komma igen nu i tredje. Vi slår nog Linköping i vilket fall som helst. Även om dom vinner eller inte ikväll. Hoppas jag iaf. =)
Paddan: Det verkar onekligen som om du kan ha rätt angående Riksman. Under ett flertal tidigare matcher har han knappast övertygat, vad har hänt med honom? Börjar han känna av konkurrensen från Warg? ;)
Kattiz: På tal om de andra matcherna, kan det vara så att Frölunda är på väg mot sin första hemmaförlust? Och det mot våra nästa motståndare dessutom, hm...
Chief: Jäkla höga krav du har. För egen del så är jag nöjd med att Riksman verkar spela riktigt stabilt ikväll, än så länge är väl bäst att tillägga, och har lyckats mota väldigt många chanser samt gjort minst tre fantomräddningar. Däremot är jag mindre nöjd med att ni spräckte hans nolla.
Chief: Den funktionen brukar sluta funka för mig efter första perioden men den höll fram tills nu iaf. Brukar vara bra för att hålla kolla på de andra matcherna. Det är klart att man inte vill missa något. =)
Kattiz: Den funktionen på Hockeylive brukar aldrig funka för mig. Kör med ljudet därifrån i kombination med swehockeys onlinerapportering. Ibland känns det lite overkill, men jag vill ju inte riskera att missa nåt...;)
Skottstatistiken ser helt okej ut. Bara vi får lite utdelning på skotten också. Men det kommer nu i tredje! :)
rupert: Det var ju tur att det inte blev några matchstraff för slagsmålet nu. Är ju nästan patetiskt att ta matchstraff för att två spelare står och "kramas". ;)
Chief: Tror han kan tillföra en hel del om förhandsuppgifterna stämmer. Han är ju ingen målspruta men målgörare och poänggörare har vi, vi saknar lite bredd...
rupert: haha oK, jah så är det när ett bortalag utklassar hemmalaget. Och speciellt när det är tik. Många var vi iaf. Och klackmatch fanns det aldrig. vart i arenan satt du?
Jo, kan tänka mig det. me ndet är bara att le mot de som har nått att säga. Inte bry sig helt enkelt. ;)