Chief: Varm och luddig känsla? Hmm, sitter du och pillar dig själv i naveln nu igen? ;)
Får väl tyvärr krypa till korset och gratulera er till tre poäng. Det verkar som att vi har väldiga problem att komma underfund med hur man ska besegra er. Men jag hoppas att vi får snabb revansch ;)
Timraande: Den här urladdningen av mål har jag väntat på! Känns oerhört skönt att pucken äntligen studsar rätt väg. När hade vi så många olika målskyttar i en och samma match senast? Skönt att det lossnar för andra när de förväntade "målarna" inte kommer till skott.
Chief: Ja hoppas att själförtroendet har kommit för att stanna åtminstone för denna säsongen. Tycker att puckarna inte studsat vår väg emelanåt! med nervöst spel som resultat.
Bragd-Birger: Jag menade tvärtom. Checking från stjärtsidan och matchstraff och bruten tumme är väl inget trevligt direkt tycker alla utom möjligen Timråsupportrar.
bolla: Väldigt tråkigt, men man får väl vara glad att han tog sig ut för egen maskin, såg tydligen väldigt otäckt ut. Synd för MoDo, för han har väl varit en av deras bästa.
Nyförvärven brukar ju dyka upp som gubben i lådan. Bara för att det inte står något i Sundsvalls Tidning eller Dagbladet Nya Samhället innebär det ju inte nödvändigtvis att Nubben är passiv.
ernie eagle: ok då;-) såg det senare,läste bara igenom Captainens först, men helt klart,rakare väg in på mål, och mer skott i anfallszon tycker jag, särskilt i PP
tjobba: Nu måste jag rycka in och försvara Captain Crash. Han skriver ju att "dump´n chase" bevisligen INTE fungerar om du läser hans inlägg noggrant. Han är således ingen förespråkare av detta fenomen. Han instämde ju i mitt inlägg att vi måste ta fart genom mittzon och ta en rakare väg in på mål.
Captain Crash: tycker lulä spelade fyndigt senast,då dom fick chansen så var de full fart och PÅ MÅL, timrå borde också gå mer PÅ MÅL inte som du säger, "dump n´chase
ernie eagle: Fart, fart och mera fart vill vi se. Personligen så vill jag se rakare uppspel så att vi med fart och pucken under kontroll kommer in i deras zon. Dump n' chase funkar ju bevisligen inte då vi aldrig är först på pucken...
Rinken: Ser verkligen fram emot kvällens drabbning mot vår ångermanländska länskollega MoDo Hockey.
Segerreceptet måste bli att vi hittar tillbaks till vårt egna spel igen. Dvs att det som varit Timrås adelsmärke genom åren - skridskoåkningen.
Att vi inte spelar så svårt och panikartat utan en tanke bakom. Vi måste vårda pucken och inte bara slänga iväg pucken på chans.
Vi ska lika högt upp i banan med en aggressiv forechecking och stressa puckhållaren till egna misstag. Ha en speedig, frän och frejdig skridskoåkning och ta fart genom mittzonen. Därefter etablera tryck innanför offensiva blå. Försök undvika att hela tiden hamna nere i sarghörnen. Det gynnar bara MoDo. Finliret däremot klarar det inte av utan "Foppa" mfl.
Det är vi som är artisterna, dom som är statisterna!
Det ska vi utnyttja ikväll. Låta pucken göra grovjobbet. Vi bara trampa runt och skjuta när tillfälle ges. Men hellre ett skott för mycket än ett för lite.
Ikväll vill jag se en islossning. Var inte så förbannat ängsliga Timrå.
Se bara till att ha en gubbe hemåt vid oförutsedda händelser så kan åtminstone fyra man gå framåt och då var Juuso Riksman det svettigt vill jag lova.
Får väl tyvärr krypa till korset och gratulera er till tre poäng. Det verkar som att vi har väldiga problem att komma underfund med hur man ska besegra er. Men jag hoppas att vi får snabb revansch ;)