Idag är en dag då allt vekar stämma. Virus gör sitt (hittils) bästa framträdande för säsongen. Backlund spelar precis så där bra han gjorde under inledningen av säsongen och resten av laget börjar så sakteliga finna varandra igen.
Timrå leder rättvist, okej kanske ett mål för mycket..
Dream Team: Ja, vissa här har ju tippat att vi skall lyfta oss denna gång och endast torska med 1-5. Så det här målet är väl logiskt...nu är det mao slut på det roliga.
Poffa: Nej, jag ser självklart inget, men killen som refererar gör väl förhoppningsvis det. Det är väl den matchbilden som får gälla för oss radiolyssnare.
Idag ska ni få pisk småbrorsor. Jag gör en dubblepostning och piskar upp stämningen lite, fågelskrälle! En song till er kycklingar, mesa och örnar:
Jag ska be att få ställa upp med en visa om en örn, som var gammal och utsliten, impotent och väder biten. Hönsen klagade och gnällde för han dem ej tillfredsställde. Dom skrev på en petition: Ge vår örn förtidspension! Vi vill ha en örn med sting! Den vi har han är ju ding, saknar lust och energi,saknar allt vi är förtjusta i. Skaffa oss en ny bemanning, annars fixar vi äggstanning. Se nu till att det sätts fart, ty vi blir desperata snart. Gammelörnen fick nog och for dit där inga hönor bor..
Dream Team: De växer nog på sig. Har fått den uppfattningen att de tagit åt sig av lektionerna och börjat med Timråhockey. De försöker i alla fall spela typiskt Timråspel även om de inte alltid lyckas.
Bragd-Birger: På tal om just detta så verkar det i vanlig ordning råda en stor brist på kreativitet och egentänkande hos vår lillebror. Eller ja, hos vissa av de som skriver därinne iaf.
Bragd-Birger: Kan lugna dig med att mina magvibbar antyder allt annat än poängchans för TIK, det om något brukar vara ett gott tecken...(hmmm...blir ju lite paradoxalt det här. Jag blir glad för att jag har förlustkänning eftersom jag tror att det kan innebära att chanserna till poäng ökar..)
Oroväckande bra känsla inför eftermiddagen. Magen vibbar: segerchans. Bara därför blir det väl en riktig djupdykning, med två kassar av Krizan i spel 5-5. Hursom, jag vill se en väl genomförd match med hög intensitet. Rejält backspel och en ny bra insats av Backlund, sen är jag nöjd. Räcker det till poäng blir jag än gladare. Modo ska alltid, alltid hållas kort.
Teodorlit: PERSSON, Sören Linje 1: ÅSTRÖM, Erik Linje 2: SONDELL, Per
Samma trupp som sist... enligt hemsidan.... Jag begriper inte hur Magnus Nilsson's magsjuka kan bli en magmuskelskada, men det är väl så det är den här försäsongen...;-) Vi tar "all skit" nu mens vi ändå håller på och sedan tar vi alla i slutspelet, så det så...
Timrå leder rättvist, okej kanske ett mål för mycket..
ISLOSSNING!!