1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590830 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2007-09-29

« · 915829 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Krizan, stadig? För att nämna nån av hans dykningar var väll slutspelet senast när han kastade sig för Hedström
Kommentera

Dream Team:

Hade han också dålig balans. Är det ett karaktärsdrag för Timrå-målvakter?

Konstigt isåfall att ni springer omkring och beskyller andra lags stjärnmålvakter för att ha lätt för att falla.

Krizan - där har ni en stabil kille som står stadigt med båda skridskorna i isen!
Kommentera

bisterfinnen: Kan inte vara den där målvakten i Modo för han ligger stadigt och simmar.
Kommentera

bisterfinnen: Christer Sehlstedt?
Kommentera

mikenomad:

Nä.... även om det passar in på honom också

En ledtråd, han är förstemålvakt i ett elitserielag från västernorrland...
Kommentera

bisterfinnen:

Hmmm...Pekka Lindmark?
Kommentera

mikenomad:

Gissa vilken målvakt som har omdömet

""balansen kan förbättras""

på eliteprospects?
Kommentera

Bragd-Birger: Fast Sune äter inga fler plus-menyer.
Kommentera

Dream Team: Var det kromosomrallyt som bisterfinnen pratade om tidigare, ett s.k "chicken-race"...?
Kommentera

Dream Team: Haha! Fyndigt, ibland trillar poletten ner. :)
Kommentera

mikenomad: Ett grymt öde. Men han är inte ensam. Andra kända personer som lider av samma ansiktsform är t ex Peter Harryson, Sune Mangs och Jabba the Hut.
Kommentera

El Maco: Mmm.. och då ska man veta att han är betydligt kvickare med en klubba som tillhygge. Snabb till utvisningsbåset är han ju.... med.
Kommentera

Dream Team:

Äh...min fru är Modoit och hon hävdar att det är så att Krizan bara har oturen att vara begåvad (?) med en ansiktsform som gör att han lätt ser lite plufsig ut.

DET är satir på hög nivå!
Kommentera

Dream Team:

Det där är vad jag kallar för försäsongsträning, haha!

Det funkade ju redan på Rocky Balboas tid!
Kommentera

Dream Team: Skröder var jävligt snabb på filmen.
Kommentera

mikenomad:

Mmm, plusmeny :-d

Är den någon som har låten får denne gärna pm:a
Kommentera

Bragd-Birger:

Det där med Krizan var skoj. :-)
Kommentera

bisterfinnen:

Äsch...i ärlighetens namn har jag inte hängt med i det där. Kände bara för att skriva nåt politiskt korrekt. :-)
Kommentera

Det enda som är tråkigt med att smiska modolidrumpa är dom här oerhört tröttsamma diskussionerna efteråt.
Själv tycker jag att det är tillåtet att hata så mycket man vill, men att dessa känslor gärna får uttryckas med en smula finess. Främst därför att smädande hån biter betydligt bättre än den fantasilösa ramsa som alla klackar har som standardrepertoar.
Å andra sidan borde jag inte tycka något alls, med tanke på att jag står i en hockeyklack ungefär lika ofta som Karol Krizan säger 'nej tack' på frågan om han vill ha en plusmeny.
Kommentera

bisterfinnen:

Vet faktiskt inte...säkert nån som vet härinne.
Kommentera

Och förresten, du accepterade min ultra-satiriska kontring på tillrättavisningen?
Kommentera

mikenomad: Fast nu kanske jag säger emot mig själv. Svårt att å ena sidan tycka de anspelningarna vara lite småkul, å andra sidan ha svårt för lyteskomik....
Kommentera

mikenomad:

Som sagt, satir eller lyteskomik ligger oftast i betraktarens öga....

Förresten, ligger låten uppe någonstans fortfarande? Jag skulle vilja ha den på datorn.
Kommentera

bisterfinnen:

Visst är det så. Sedan är gränsen mellan skön, intilligent satir och att bara vara plump ibland hårfin....en gräns många supportrar har uppenbara problem att hålla sig på rätt sida om. Tycker också att banjo-temat och anspelningarna på inavel är lite småkul, om än rätt uttjatat, när det sköts med finess. Är inte lika road av lyteskomik som syftar till att antyda att motparten lider av Downs syndrom.
Kommentera

mikenomad:

Det får stå för dig. Personligen älskar jag t.ex. er sång "spela banjo".

Så får gärna supporterkultur yttra sig. Skön grej om du frågar mig.
Kommentera

bisterfinnen:

Jasså, var det satir det handlade om? Lätt att missförstå det när det kommer från en Modoit och man har i åtanke vilka reaktioner denna satir möts av bland Modo-folk.
Kommentera

Uno Gordon: Ok. jag kan förstå det ...o jag gillar dig som person..inga problem alls .. du sätter färg på omgivningen jag bara talar för hur jag personligen känner ang. hatramsor m.m
Kommentera

htikare:

Haha, ja. I det närmaste.

En kär multra har många namn. Bad santa är ett. Ultra är ett annat. M-Ultra är ett tredje. Norrland-bajen är ett tredje. Han har en alternativ fan-club till MoDo (fast han slutat gilla MoDo och jobbar i baren på Swedbank Arena). Han gillar Hat och pyroteknik och beundrar dem som iscensatte diskoteksbranden för pyroteknik är ju häftigt.

Han har också redan hunnit göra bort sig och göra sig ovän med Hammarbys supporterklubb, fast han fortfarande (vad jag vet i alla fall) gillar Bajen.

Ett unikum i branschen med andra ord. I alla fall trodde jag det tills jag läste några inlägg här i Timråboken.
Kommentera

bisterfinnen: Multra är det en korsning mellan en ultrsupporter o en afgansk mulla?
Kommentera

Uno Gordon:

När jag läser dina inlägg kommer jag att tänka på en multra.
Kommentera

mikenomad:werner har väl lite dåligt med balansen!Men han väger lätt om dom tar i han å slänger sig som en fjortis på rygg!:)
Kommentera

Paddan: Jodå...helt klart handlar det om olika sorters läktarkultur. Jag tillhör väl snarare din kategori än det du beskriver. Likväl tycker jag det är förbannat kul med en stor klack som på det viset bjuder på sig själva och bidrar till hög stämning. Detta gör att jag gladeligen dras med när hela hallen kokar, vilket faktiskt händer förhållandevis ofta i vår lilla hockeykoja. Just stämningen tycker jag är en viktig ingridiens, skulle inte alls vara lika skoj att gå på match om alla var som jag.
Kommentera

mikenomad: Det är väl en kalkylerad risk med alla satsningar på nya arenor, att det alltid finns möjligheten/risken att man nästa säsong inte längre spelar i ishockeyns finrum. Jag tror ju inte att till exempel Percy Nilsson går in med pengar i "sitt" arenaprojekt utan att minst kräva ett SM-guld inom den närmsta framtiden.

Men sedan så beror det väl iofs på varför man går på ishockeyn. Jag går inte dit för att stå på ståplats och skrika sönder stämband och exponera min halvnakna lekamen för alla och en var utan jag är fullt nöjd med att sitta och lite småhögt klaga på domaren och berömma/kritisera spelarinsatser.
Kommentera

mikenomad: Kapten Lindström ryter till ang Wernbloms pajaskonster varpå Wernblom svarar att han inte bryr sig om vad de där finnpajasarna säger. Hmmm...Sanny finnpajsare...ehhh??
Det vill sig inte riktigt för Werner i år...
Kommentera

Paddan: Själv föredrar jag faktiskt vår träbarack till "arena" med tanke på trycket det stundom blir där. Även i matcher som det känns lite avslaget är stämningen hög jämfört med i många andra arenor. Uteblir de sportsliga framgångarna för Modo, och nu är det väl bara guld som gäller, så är väl risken stor att Swedbank blir en ny "Globen". Dvs pampig men fullständigt utan puls och stämning...
Kommentera

Hahl Bundy: Hehe, jo jag hörde väl ungefär lika mycket från Modoklacken som du gjorde. Selektiva vaxproppar, det lät intressant. Man kanske skulle se om det fungerar även under lektionerna.
Sedan måste jag hålla med om att sittplats var väldigt dött, åtminstone där runt där jag satt på etage 2. Till och med de som hade Timråtröjor på sig och satt några platser bortanför mig såg ut att vara mer döda än levande även fast de var ganska unga.
Kommentera

73Sjöbba: Du har nog rätt.
Kommentera

Uno Gordon: Man behöver inte svälja, det är bara att ge fan i att ta åt sig. Iaf när ett gäng okunniga personer som inte ens känner en står och skriker en massa trams.
Kommentera

73Sjöbba: Så man skall bara svälja allting då hela tiden då. Har man gått igenom det jag gjort i mitt liv har man svårt att acceptera att folk trampar på en och det som ligger en närmast hjärtat.

Jag kanske är en bitter människa men som man uppträder mot mig får man igen med samma mynt.

Jag kommer aldrig förlåta alla djupa sår som Örnsköldsviks Kommun, Modo Hockey, Karol Krizan m fl. rivit upp inom mig...
Kommentera

dr-nix: Personligen tycker jag att hata ramsorna är brist på finess och ett bristande ordförråd. Nä då är det mycket bättre att håna  och framförallt så är det roligare.

-Du kastade ju sand på mig, då måste jag kasta på dig!
Min 6årige son brukar köra med detta
Kommentera

Uno Gordon: Men suck, klart som fan du får följa med å skrika bäst du vill.
Kommentera

htikare: Men då kan jag ge fan i bortamatcherna i vinter då. För jag klarar inte av Modo utan att få skrika hata före...

Det finns många orsaker till det.
Kommentera

Uno Gordon: Bara för att man inte bör använda hat i ramsor så betyder det inte att man är förbjuden från att håna det andra laget på fyndigare sätt.

Förstår du verkligen inte varför man inte bör blanda in hat i detta ?!....
Kommentera

Uno Gordon: Du är ju inte dum så du vet ju helt säkert att vi inte gillar dom andra bara för faktumet att vi inte kör hataramsor...
Kommentera

Uno Gordon: Men...nej.
Kommentera

Uno Gordon: Tror Du inte laget känner att vi står upp för dom även om vi inte använder hatamodellen... den modellen har ju hittils använts sparsamt hittils o jag är övertygad om att spelarna känner att vi står upp för laget jag tyckte dom visade det igår efter matchen...
Kommentera

dr-nix: Men då kan vi ju lika gärna skippa bortamatcherna då, bara stödja laget på hemmaplan och förbjuda andra lags klackar att beträda arenan och på så vis undanröjer vi alla former utav hat. Så får vi bara sjunga lovsånger till vårat egna lag och eliminera riskerna för konfrontationer.

Det är väl en väldigt bra lösning?

För hat skall ju absolut inte få förekomma.
Kommentera

Röda Tallen: Man behöver inte bli upprörd över modoklackens hatramsor för att kunna avstå från dom själva...
Kommentera

Röda Tallen: Det är inget fel på Hata-ramsor i sig. Men det är roligare att håna. Det hör till anser jag. Sedan så är det en finess att få till hån vid rätt tidpunkt. Det ska ta, liksom.

Hyllningar och kärleksförklaringar till det egna bör dock vara det övergripande inslaget.
Kommentera

Röda Tallen: Precis. Men varför skall vi vara som en gosskör i söndagsskolan och bara svälja all skit som de övriga klackarna vräker ur sig? Vi skall väl stå upp för Timrå!
Kommentera

« · 915829 · »