Haha. En av säsongens värsta skitmatcher. Allt funkar för Modo, varenda skitgrej resulterar. Timrå bränner fler klara lägen än Modo skapat. Förutom i PP, där ger man istället Modo chansen i den spelformen genom att göra helt idiotiska manövrar. God natt!
RocknRolf2: Så dom lagen som kan spela PP vinner också matcher? Det ser man ju i 9 av 10 matcher i NHL, inget nytt, och det vore heller inget problem om Timrå också kunde spela PP...
RocknRolf2: ja säger bara! backlund i landslaget tjalalalala!!! han e så sämst just nu tenkrat behöver byta omgivning! behöver andra spelare vid sin sida för att lossna!!
dr-nix: Jag anser bestämt att det är en tämligen ökad risk för ojämn domarnivå när det är utvisningssituationer i var och varannan närkamp som det har blivit med dagens direktiv - således blir det också många tveksamma domarinsatser, samt att alldeles för många matcher som avgörs just i nummerära överlägen istället för i "rena" kampmoment. Det ena leder till det andra.
Bragd-Birger: Ja, jo, men det går ju hand i hand. I dag skulle man exempelvis ha haft ledningen med 2-1 efter två perioder om det klaffat på de punkterna. Jag vill nog se en betydligt högre lägsta nivå innan jag blir nöjd med topp4/slutspel.
Ambroo: Även om försvarsspelet - och boxplay t ex i dagens match - svajat periodvis är jag mindre bekymrad över den biten. Jag känner ungefär som hag gjort tidigare: det finns ett antal pusselbitar som måste trilla på plats innan Timrå är redo för slutspel. Offensiv produktion/effektivitet och snortätt försvar är komponenter där. Kan man dock, utan att lira mer än på 90% av sin förmåga, ta en topp4 inför slutspelet är jag helt nöjd.
actionleif: Jo, men det var med en annan karaktär i laget, då var vi " Timrå och vi ger aldrig upp" nu vete fan vad det är, blandar enorma toppar med oceandjupa dalar och nonchalanta stjärnor!
Men jag hoppas av hela mitt hjärta jag har fel!!!!
Mycket kritik mot Tenkrat. Men nog torde det vara mer oroande att mr-asdyr- och-över-2-år-kvar-på-kontraktet-Hedström så sällan får till det än att det knyter sig för skatteförmåns-Tenkrat? Får vi se någon av dessa herrar nästa år eller är båda för dyra att lösa?
Något som i alla fall bör ske mer drastiskt är att floppen Jonsson - som inte alls har hittat nån "stabilitet" - bänkas/skeppas iväg till förmån för succéartade Moe.
Per HApps: Absolot. Med ett fungerande boxplay(försvarsspel) och en målvakt på normal nivå så vinner vi en sån här match och det är definitivt mer än avgörande i ett kommande slutspel.
RocknRolf2: Jag tycker Wikegård äger, sedan tycker jag du har fel.
Angående dommarnivån har jag förstått det så här, han vill att dommaren ska hålla en jämn nivå. Okej att han vill ha den lite högre än att han tar för alla små jävla petningar, men dommaren har oftast förbannat svårt att hålla samma jämna nivå han satt under en match.
Han har absolut sina fel men själv gillar jag när han glömmer bort att han är expertkommentator och inte tränare i båset. Jag brukar sitta sådär framför tvn ibland också så det har säkert med saken att göra.
iggy: Lite synd att man inte får in en puck i slutet bara. Jonte bör få böta ca 5000 kr för den missen framför mål, det motsvarar nog ungefär vad en sådan underprestering kontra hans lön, speglar.
2 mål inför tredje hade varit något att arbeta på, 3 mål kanske är ett för mycket om Modo lyckas stänga till.
MB: Hellre Södergren, Boustedt och Boork alla dar i veckan. De verkar inte lida av mindervärdeskomplex som Wikegård.... De har dessutom fattat skillnaden på att stå i båset och kommentera en match i TV
MB: Han var en frisk fläkt i början, nu är det tämligen tjatigt att lyssna på hans kommentator-coach stil (vaddå "gå gå gå" ?), det eviga gnället på alla utvisningar (åt ena sidan är han positiv till hårdare bedömningar, åt andra sidan lipar han hela tiden av resultatet av det - ständiga tveksamma situationer), samt överhuvudtaget hans "jag tror jag är så tuff"-attityd. Det är ju ganska skrämmande att den här flåstypen har blivit åsiktsprivilegierad i hockeySverige - det finns många andra som kan betydligt mer och dessutom är bättre kommentatorer!
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
2-6 på hemmaplan. Rasa inte ihop helt nu för fan