haggen: Sedär en kulturskillnad. Vi däremot, vi kan inte få nog av att vinna. Vi har ju sett att i jämna matcher är det vi som drar det längsta strået!
Men det är riktigt roligt att du har något att glädja dig åt, för ert lag är ju inte mycket till nöje, om man inte gillar skadade spelare.. Men just ja, du gillade ju skador också, fullträff för dig som inte bryr dig om ni vinner och gillar skador, tik är ditt lag!
spud: MEN, du är ju helt j-vla packad! vi går vell så klart in för att ta 3PINNAR. Men vi tappa fortfarande BARA 1 pinne i tabellen och 2imatchen!! och då valde han att skriva "känns inte så dumt ibland att tappa 1pinne" I TABELLEN
Mitt förslag som jag framhållit är att domaren inte ska göra en medicinsk bedömning. Detta innebär att i fallet skada/inte skada ska domaren inte utdöma match penalty. Avstängning och böter kan alltid utdömas i efterhand och då kan disciplinkommittén ta hjälp av en ställd medicinsk diagnos.
Dom kan också specialgranska situationen där skadan uppstod för att se om det är en direkt ojusthet som föranleder skadan. Den möjligheten har inte matchdomaren och han har inte heller någon medicinsk kompetens. Skaderekvisitet ska alltså bort från matchbedömningen.
actionleif: Ja men då det var 3 poäng på spel, och jag antar att ni gick in för att vinna matchen och därmed ta 3 poäng? Då tappade ni ju 4 poäng.. vi däremot, vi tappade en poäng.
Tycho: Då har jag alltså missuppfattat det hela. Jag tycker man läst lite här och där att domare ska utdöma matchstraff vid skada. Har väll ändå varit lite skrivirier hur dålig denna regel är...
Tacklingen i sig är väll inte så ful när jag kollar på den en gång till. Det är ju precis som jag sagt tidigare mest yetmans fel att det hela uppstår. Just vid tacklingen böjer han sig ner/fram och blir därför träffad i huvet.
Freddes: Du har fel, tacklingen tar på kroppen varpå Yetmans kropp får en rotation som gör att huvudet sänks och hjälmen lossnar mot sargen eller Sannys kropp. Sen har du och domarna fel att man ska ta matchstraff för skada, att bara påstå det är lite löjligt...
Hedin låg bara och åmade sig, det var juh inget fel på honom... Vilket också stämde, är nån riktigt skadad med riktig fara så skulle vi aldrig skika så. Tex med Tommy Wargh förra matchen.
Gillar inte heller det med fingrar mot varandra Det ska absolut bort!
Robban: Jag säger bara vad jag tycker och vilken uppfattning jag fått. Kollar jag på bilderna igen kanske jag ångrar mig. Var som sagt på plats å då uppfattade jag den defenetivt som ful. Sen när jag såg bilder på internet uppfattade jag inte riktigt lika fult men ändå träff mot huvet. Sen hade ju Sanny faktsit kunnat gå efter pucken också, men det var inte det vi pratade om.
Jag förstår inte varför du blir så sur för att jag har en åsikt. Är det inte bara att ta den? Ni verkar ju vara preccis lika enögd som modo är kända för. ;P
Faan vad skönt o se 2 modolider äta is, jag gjorde stående ovation efter Sannys propp sen fick man skynda sig hem för att se delikatessen på sportnytt. Ibland känns det inte så illa att tappa 1 pinne ändå.
Var det bara jag som tyckte att det var skönt att se Fanny sätta in en riktigt juste FET tackling för en gångs skull. Tänk om han kunde dela ut sådär rena proppar varje gång. Då skulla han stiga i respekt hos mig.
I övrigt, tråkig match med kul slut. Hoppas vi ses i slutspelet. Det skulle vara skoj!
Tycho: Jag har sett tacklingen, och han träffar huvet, dock inte lika illa som jag först uppfattade det. Och Skada = matchstraff. Det vet du förmodligen lika väl som jag. Har ju delats ut flera matchstraff som förut inte borde varit matchstraff, så visst skulle det varit samma visa igår.
Okej, visst. De flesta Apploderade. Men när Hedin låg kvar och spelet var tvunget att avbrytas, då skrek hela hallen "ståååå upp som en riktig man", det är inte schyst. Sen att ingen apploderade heller var inte så bra tycker jag. Detta har även modos klack gjort när en SSK spelare fick ett skott på foten om jag inte minns fel, så ni är inte ensama här heller. ;) Vill bara förklara vad jag tycker är dåligt, och modos klack bör ta åt sig lika mycket som ni.
Sen tycker jag även att det är förbannat fjantigt när man ser hur supportrar står å pekar finger till varandra och skriker och vinkar att dom andra ska komma dit. Detta är alltså kritik riktat mot bägge klackar. Sen blir man rädd när jag såg några timrå supportar i 12-13 års åldern står och håller på på samma sätt. Jag tycker dock att det är kul när det blir rivalitet mellan klackarna i form av ramsor och sång. :)
Freddes: Vi applåderade när både Zajkovski och Yetman åkte av isen, inte alla men de flesta... Sen var det absolut inget fel på Sannys tackling, han slår huvudet i sargen på grund av kraften i tacklingen och inte pga att tacklingen tar på huvudet...
Det var ett jävla ståhej om en tackling. Lär man sig att ta emot en tackling så blir det sällan skador. försöker man undvika en tackling får man oundvikligen skador. Till er som ville ha Sanny utvisad, nöjer ni er inte med skitutvisningen Styf fick för att att han tog emot smällen? Så går det.
Wayne Gresky: Förvänta dig inget större utlägg från den individen. Så fort en diskussion börjar snudda vid utlägg av den mer debatterande formen stängs hjärnbalken av och tankeverksamheten leds vidare mot amygdalan. Men det är underhållande, så fortsätt gärna.
Jag var i proppskåpet för första gången igår, måste säga att det säkert skulle vara ett jääävla tryck där under slutspel. Inte lika fint som Swedbank dock. Sen måste jag säga att ta sig ut från parkering med bilen var som att ta sig ut från modos gamla hall, kempis. Otroligt dåligt, men det är ju svårt att lösa.
Angående tacklingen på Yetman så kan jag säga att jag var tokförbannad direkt när jag såg den, jag tyckte att det var solklart matchstraff. Men nu i efterhand så var det ju mycket Yetmans eget fel. Men tacklingen går vilket fall mot huvudet, som resulterade i skada vilket också ska ge matchstraff. Det vet ju alla som kan reglerna.
Jag har varig kritisk till modos klack, men jag fick verkligen en chock när jag besökte erat proppskåp, jag trode inte i min vildaste fantasi att eran publik var sämre än den i swedbank, framför allt var klacken ännu mer omogen än våran. Sen måste jag säga att jag är mycket besviken på publiken, främst ståplats. Man ska applodera när en skadad spelare tar sig av isen.
Till sist hoppas jag att ni kommer top4, och att ni precis som vi går vidare till semi/final och får mötas där. Det var roliga matcher förra säsongen och ni var den svåraste nöten att knäcka.
Bragd-Birger: Kan jag få någon form av vetenskaplig referens på att mentalt handikapp och kvickhet i repliker skulle korrelera? För mig framstår det snarast som något du hittat på. Trodde att du skulle klara av att komma upp med ett lite intelligentare svar, men jag har nog överskattat dig.
Wayne Gresky: Skaparen kanske inte tänkte att sidan skulle vara till för modolider som ligger på en intellektuell kapacitet motsvarande en fjortonårings? I s f hade man säkert lagt till en 'mamma/pappa godkänner inlägget'-knapp också.
Wayne Gresky: Det tar ju lite udden av själva hånet om du själv måste korrigera stavningen i efterhand. Man skulle nästan kunna tycka att det vore bättre att inte säga något alls...
Wayne Gresky: Försök att stilla dig en smula. Det är ju endast efter segrar som mentalt handikappade personer går in i 'kvicka replikskiften' av den typ du efterfrågar. Låt oss vänta tills dess att Timrå gett Modo på tafsen och se om jag tillhör din kategori. I s f kan vi gärna 'pennfajtas' i modolidboken. Dag ut, dag in.
spud: Vad långsur man kan vara då. Sanny har brister, som alla andra hockeyspelare också har, men han fyller sin kaptensroll på ett mycket bra sätt. Svartvadet kanske gör ett och annat mål men Sanny ger yetman en hjärnskakning.
Om du inte kan se nyttan med det och vikten av att ha en sån spelare i laget är det ju bara synd för dig. Ja inte hjärnskakningen i sig då men det fysiska spelet i allmänhet som ibland renderar i att en motståndare får hjälpas av isen.
Wayne Gresky: Hihi, fnitter. Är det nu eller efter nästa seger som vi mangrant ska in i modolidboken och skriva spaltkilometer om banjos? Kanske lite om frikyrkor, DNA och avvikande fingerantal också? Fnitter. Hoppas att vi vinner med tre, fyra mål. Då tänker jag bo hos er permanent ända tills ni vinner mot oss nästa gång. Fniss, fniss.
spud: Sanny är en fantastisk tillgång. Det tror jag att alla - utom Yetman och de mest patetiska av modolider, givetvis - kände igår. Och ja, spud. Han kommer att, buhuu, lämna oss efter säsongen. Säg det till Yetman så mår han nog lite bättre.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.