Wayne Gresky: Ah, du är här fortfarande ser jag. Är det någon sida av dina mentala tillkortakommanden som du känner behöver ytterligare belysning? Om jag talar för mig själv - och förmodligen de flesta tänkande individer (ja, det exkluderar merparten av modolidsläktet. Sorry för det) - vågar jag påstå att du kan dra dig tillbaka i trygg förvissning om att du visat upp tillräckligt. Vi säger: wow, now that's some disease, med lätt imponerad stämma. Och sedan säger vi: gack åstad.
MorganaLefaey: Du har en del poänger i ditt inlägg. Mitt inlägg från tidigare var objektivt och nyanserat(ironi för dom som inte begriper bättre) Att Styf gjorde en interference är väl inget att disskutera, men det låter ballare om man skriver att Zacke var törstig. Till saken hör väl ändå att Styf åkte väl ut för charging?. Hur som haver så tyckte jag(enögd som jag är) att det var en halvfjantig utvisning. En liten knuff på Hedman som var ur balans och ramlar över sig egen burväktare. Personligen tycker jag Styf är för snäll nuförtiden, för 5 år sedan gick armarna fortare än på en dopad curlingspelare.
Jag är överlycklig över poängen igår och det beror på att Timrå jobbade så hårt man han kräva av dom och med 6-7 tunga pjäser borta. Vilja var ordet.
Zackes vätskebrist har inget att göra med att han bars ut på bår. Det var pga att det "knakade till i foten" och gjorde ont där. Man ville inte att han skulle stödja på foten innan man fått den undersökt.
Vätskebristen beror på att Michal svettas väldigt mycket under en match. I vanliga fall, när han vet att han ska stå, börjar han att vätskeladda långt innan match, han fyller dessutom på med mycket vätska under och direkt efter matchen.
Denna match hade han inte (väldigt oproffessionellt) vätskeladdat innan, eftersom han var säker på att Krizan skulle stå. Hur han drack under match kan jag inte svara på, kanske drack han för lite då också. Vad jag vet däremot är att han inte fick möjlighet att fylla på med vätska efter matchen som han brukar och därefter blev han lindrigt uttorkad.
Även att vara lindrigt uttorkad är ett problem för en elitidrottsman, (påfrestande för hjärtat) varför man för säkherhets skull lät honom ligga kvar med vätska intravenöst.
mikenomad: Jag tror jag måste hålla med. Tror nog det beror en hel del på att man vill för mycket och ibland blir det fel. Säkert sådant som man som tikare uppfattar som ruskigt laglojalt då man säkert också då offrar sig en hel del mm. Att säga att han spelar fult kan jag inte säga att i alla fall jag tycker, och minnet är för dåligt för att komma ihåg allt för långt tillbaka i tiden när det handlar om motståndare.
Att man retar upp sig på en motståndare beror ofta på att de endera gör mycket poäng eller att man tänker: F-n en sådan där skulle vi också behöva i vårt lag. Ja om det inte är rena råbusar då vilket jag inte kan klassa han som.
Men för att inte det här ska börja likna någon form av förlovning så bryter jag här.
MorganaLefaey: Timrå spelar en aggressiv hockey som när den fungerar är väldigt effektiv, riktig wikegårdshockey! Problemet är att spelstilen ger skador. Både för timråspelare och motståndare. Det är ingen slump att Timrå år efter år är det mest skadedrabbade laget eller att modospelare alltid blir skadade mot Timrå. I Timrå jagar man 40-60-puckar där övriga lag i serien avvaktar. Det gäller att hålla upp huvudet! En del av problemet kan ju vara att det är så få tacklingar i elitserien att spelarna inte förväntar sig att åka på en.
Vet inte om det tagits upp sen igår men jag tycker klacken var riktigt bra igår av vad jag kunde höra på ppv. Modoklacken hörde jag inte förräns i tredje men då kanske jag lyssnade lite för dåligt också...
MorganaLefaey: Trevligt att läsa ett nyanserat och ödmjukt inlägg som dessutom råkar vara författat av en Modoit. Då ska jag passa på och bjuda tillbaka och håll i dig nu: Jag är av åsikten att Sanny genom åren tagit en mängd onödiga utvisningar pga sitt oslipade spel! Detta har dock succesivt slipat till sig alltmer även om han fortfarande faller in i gamla synder. Detta är enligt mig dock inte pga att han spelar väldigt fegt eller fult utan mest ett utslag av i stunden allt för mkt missriktad vilja. Tidigare (de första säsongerna i TIK) var även en dos valpighet/orutin inblandad...
När det gäller spela fult så bör man väl knappast ta in sundström i den diskussionen då både ni och vi på den här sidan kommit på för länge sedan att han tjatar för mycket på domaren och 50 av de 112 minuter beror på snack. Att skröder spelar oslipat nekar jag inte till och förstår mycket väl att folk utanför modo klagar på honom då även folk som håller på modo retar sig en hel del på honom ibland. Kan inte komma ihåg om jag faktiskt hört någon som håller på TIK som faktiskt erkänt att de haft en oslipad spelare i sitt lag.
Anledningen till att Styf fick en 2a var knappast vätskebristen hos zacke utan först och främst för att han gjorde en interference som mycket väl kunde slutat utan utvisning om inte Hedman ramlat in i Zacke. Men även när det gäller interference så måste man kanske tänka efter lite innan man gör den om man tror att man skall komma undan med det.
Att Zacke filmade får ni väl fundera över hur mycket ni vill, men ni kanske skall ta och lägga till i er ekvation att han låg kvar på sjukhuset till lunch idag och står över nästa match vilket knappast vore fallet om han fejkat det hela.
Tror mest det är de som retat upp sig på oturen att åka på skador hela tiden då man spelar mot Timrå som retat upp sig och försöker få Sanny's tackling till något fult. Jag vet inte, men är ganska säker på att även ni skulle reta er en del om ni fått en eller fler skador varje gång ni mött modo och att det skulle medföra en del förutfattade meningar om spelstil. Det ursäktar dock inte en hel del skitsnack som pågått. Men en viss förståelse har jag över att man fortsätter då det så fort det blir lite skitsnack dyker upp svar med modolider och dna problem mm. Det är sådant som triggar en som vill skapa kaos och retas. Svarar man på ett vettigt sätt så kanske det inte blir 7 sidor eller något i ens GB som handlar om exakt samma sak med påhopp hit och dit. Folk lessnar på att fåna sig och retas om man inte får någon reaktion tillbaka.
Tycker om jag skall vara ärlig att Timrå bättre och jag var skitsur även fast vi plockade 2p. Så jävla dåligt spel ska man inte visa upp. Även om man stora delar av matchen saknade 4 backar plus en som spelar skadad. Nej jag tycker ni skall vara imponerad över viljan hos ert lag och att ni inte kommer självdö och missa slutspel även fast ni har en massa skador, vilket man kan tro att vissa av er fått för sig.
Ser fram emot att mötas i ett slutspel, då den serien fortfarande är något att tänka tillbaka på. Fyllda arenor, mycket liv och roligt spel.
Ja, det är ju ganska fantastiskt det här. Det dräller med Nolaskogare/Modolider i våran GB som vill mäta snopp som BB skulle ha sagt. -Dumma Timrå, dom tacklas! Jag hatar Styf för han spelar så fult, var den någon som skrev. Sussie och Skröder har nästan dubbelt så många utv.min. var som herr Styf.
Sedan hoppas jag att Zagge återfick vätskebalansen på Sundsvalls Sjukhus så han inte behövde åka hem törstig. Herregud, det såg ut som han skulle dö när Hedman ramlade över honom.
lincoln: Din anlys är klockren. Men då öppnar sig en ny fråga. Om alternativ A Har han lärt sig detta av Krizan ? Eller B Om det var vätskebrist så kanske det var det Krizan fick under kvaten ifjol ? Och vi måste be både honom och MoDo om ursäkt för våra påståenden om skådespeleri. Och istället skylla på materialaren.
Efter att ha plöjt alla medier jag kommit åt kan man konstatera följande:
- Låter som att MoDo själva anser att de kom undan med blotta förskräckelsen. När det kommer från harald får man anta att han menar allvar. - Det är trist att yeatman fick hjärnskakning - Ingen, och då menar jag ABSOLUT INGEN, tycker att Sannys tackling var osjysst. Jag fastställer därmed en gång för alla att den inte var osjysst - Kan vi enas om det? - Att utvisningen på Styf var matchavgörande är också ställt bortom allt tvivel.
- Slutligen, om inte Zajkovski burits ut på bår hade antagligen inte Styf åkt ut på mer än MoDo killen som kastade sig över honom. Detta är ju hockey och inte Curling. Man blir inte utvisad för att man curlar en spelare som curlar in i en annan. Vidare hade Zajkovski burits ut på bår om han inte:
a) filmade
b) hade fått vätskebrist
Låt oss anta att han inte filmade utan fick vätskebrist!
Då är min enda slutsats att det är MoDos materialare eller vem det nu är som fylle rpå hans flaska som skall lastas för att MoDo vann!
Dream Team: Helt riktigt och när jag tagit mig tid att verkligen läsa igenom inläggen insåg även jag att det var det diskussionen eg. handlade om. Antar att jag missade lite i min iver att verka viktig...:-)
Wayne Gresky: Ang. matchen i går så vann vi en poäng, så är det. Vi förlorade inte två eftersom vi innan matchen ej var i besittning av något av dessa poäng och man kan inte förlora något man aldrig haft. Denna säsong har vi aldrig haft 73 p, så ditt matematiska resonemang bygger endast på hypoteser och har ingenting med verkligheten att göra. Ni vann t.ex 2 poäng och var med det just i går strået vassare än TIK. Men inte heller ni förlorade något poäng.
T T: Det är fantastiskt hur man kan spela över pga för lite vatten. Kom tillbaka när man kan snacka om riktigt manliga skador, fjompor!
Här snackar vi Knäleder som krossas o diskar som krasas sönder o så ligger den där mesen o åmar sig pga lite sendrag o ett glas vatten för lite att dricka.
F.ö så var Tv-sportens utsända en mes också i inslaget om matchen: "Trots alla skador kunde Modo till slut vinna matchen!" Va?! Man kan bara skaka på huvudet åt sånt djupt lodande i vad som händer i lagen.
Fantastiskt vad mycket text man kan få ut av en tackling. Det är också Fantastiskt hur mycket fel man kan se i en juste tackling om det drabbar det egna laget. Fantastiskt väder är det idag också.
Fantastiskt att "di småe" förlängde. Det är även fantastiskt hur man kan få sendrag i foten o bli utburen på bår, jag har sendrag varje kväll men inte 17 kommer det nån bårbärare till mig. Polacker! Fantastiskt!
Frisco: Kvällshumorn igår torde väl ha sagts av de som nu påstod att MoDo vann matchen, när de i själva verket bara tog en extrapoäng. För visst är det väl så det är?
Freddes: Åker man på Styfen så får man stå sitt tilltag. För är man så dum att man gör det får man skylla sig själv. F.ö. saknade jag "Fläsket". Vart var han?
Blizzard: Otroligt omoget inlägg. Visst skulle jag kunna sluta skriva. Men det känns ju ändå som att man bidrar till något när man skriver här. Man blir ju inte riktigt klok när vissa verkar tycka att det är coolt med skador eller en oerhört skön känska om Sundström skulle bryta nacken.
Jag hatar te.x styf för att han spelar så fult, men jag skulle ju aldrig i min vildaste fantasi vilja se Atvars köra över honom så han skadade sig för det.
Enda undantaget i detta fall skulle kunna vara Peter Nordström, men jag skulle inte vilja det heller.
Är alla MoDO-anhängare som de 2 brudar som satt ovanför oss igår på matchen: fula, feta och högljuda och inte ett dugg intresserade av vad som händer på isen??
spud: men du spud eller vad du nu heter ... skaffa ett jobb eller en hobby eller någonting... en poäng hit tre poäng dit fyra poäng tappade .. vad fan snackar du om ... gå och bada på erat fina badhus eller nånting .. du har ju suttit här och varit jobbig hela dan
bisterfinnen: Sant så sant... Läste inte ut match penalty... Bara matchstraffet, med domarna har valet att välja det alternativet. Men det vore juh inte modigt nog...
Wayne Gresky: vi FÖRLORA 2st, men tappa bara 1pinne upp till närmaste lag ovanför oss!!! ser du skillnaden ;) finns de inge högstadie i Gnällbältet ;-)
Wayne Gresky: Jag håller med dig. Skönt att se ett bra inlägg med ett budskap i den här boken.
om det är så dåligt med bra inlägg och med budskap, förklara då för mig varför just nu 10st Modolider läser inlägg oss timrå ik!? GÅ IN I ER LYA för f*n
Jo, men det är skillnad på game misconduct och match penalty. Det finns ingen anledning för domarna att döma ut match penalty (resten av matchen plus minst en till) pga skaderekvisit.
actionleif: NI hade 70 poäng, ni hade chansen att gå upp på 73, ni har 71. 73-71=2 - två förlorade poäng mot vad ni kunde haft. Finns det inte ens lågstadium i Timrå?
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·