Snoop: Vad är tur? Att modo skjuter mer mål? Att Modo släpper in mer mål? Förstår du inte att det är en stor skillnad på boxning och hockey? I hockey är det bara målen som räknas, det finns ingen domare som kan gå in och avgöra en match.
Så det är aldrig tur när ett lag gjort mer mål än det andra oavsett hur matchen sett ut. Alla komponenter i spelet ligger bakom resultatet och med modoledning har vi behärskat samtliga komponenter bäst so far.
Blizzard: Det som stör mig på det här målet är att det ABSOLUT inte var nån utvisning. Det var inte ens nära en cross checking. Inte ens en allvarlig knuff. Hur många såna situationer ser man en säsong i elitserien? 2500?
Fanken vad synd att Kuben inte kan bättre. Visst - det har varit många tveksamma utvisningar åt båda håll, men den där tar priset
kidcox: Vad kan du vänta dig av Modo? Man får leta sig tebaks till slutet av förra seklet om man vill koppla ihop 'roligt spel' med 'The Snippa of Hockey'. Ett par timrååterbud nu inför tredje så kan vi nog få se Harald mysa efter matchen. 'Vi spelade onödigt krångligt, men de sista tio spelade vi precis så som vi ska göra'.
Snoop: Vet inte om jag skulle säga att det är tur det beror på. Med det spelövertag timrå haft och den totala avsaknaden av anfallshockey hos modo så borde nog de spelare timrå har att tillgå lyckats få in pucken hur mycket tur modo än haft. Skulle nog mena att det är mer en kombination av tur och dåliga avslut. Modo behöver ju inte direkt bjuda på någon underhållning nere hos er, men jag tvivlar på att så bra som de varit de senaste matcherna (ja jag vet att jag tycker de sugit) så skulle man inte ens kunna flytta upp spelet även om man ville. Finns inga linjer alls i spelet och så fort man möts av spelare som väntar i mittzonen så kan man inte ens ta sig in i zon på egen hand. Dumpar man ner den så får man hoppas på att motståndarna slarvar för först på pucken har man inte varit de senaste 7 matcherna.
Jaja. En pinne är ett helt ok resultat, sett till förutsättningar och domarens lir på Oddset. Sett till matchen borde man dock givetvis ha tagit tre pinnar. Modo är, i vanlig ordning, helt menlösa.
shinzawai: När man är skadad brukar man sällan kunna ligga & flina och vinka till publiken. Men för all del,stackarn kanske bröt en nagel eller nått. Skit samma,han lurade ju Kuben iaf men de är väl det ni menar med bra målvaktsspel kanske. Kärringar.
oscaaaar: Har du hört storyn om Peter, pojken som ropade 'varg'? Ska jävligt mycket till för att en liggande modolid ska uppfattas som skadad. Annat än rent genetiskt, dårå.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
12 skott idag 2 påsar .