kidcox: Backlund var kass idag, han var iaf inte vaken, han slarva så otroligt med pucken, och bara för de så lita inte Sanny på honom därför vart han tvungen och täcka men det skymde ist Backlund..................
shinzawai: ok, men om man ska kunna hinna "sätta åt " en speedkula som Jetman :-) så måste man väl satsa, eller? att då kalla den respektlös tycker jag är å ta i, den är stenhård och tar illa eftersom Jetman försöker vrida sig ur greppet s.a.s.
shinzawai: Respektlös? Sedan när blev hockey, bandy och sen isdans? En crosschecking i ryggen är respektlös. Den där tacklingen var bara jävligt vacker.
Olle: Så du tycker att Tenkrats crosschecking i nacken på Atvars var rätt ovårdad då, kan man få ett erkännande på det?
erathoo: I NHL hade de moppat upp Sanny nu för den där respektlösheten.
Bitch-Birger: Jag tänker inte gloata med vinsten, det gör jag aldrig. Sån skit får ni hålla på med. Det och att håna skadade spelare får ni behålla för er själva.
Nä nu drar jag innan jag sjunker till er rännstensnivå i mina svar, er osportslighet gör mig kräkfärdig.
Olle: de var den finaste tacklingen jag sett i år KLOCKREN era J*VLA kärringar!!!! till och med experten sa att den var schyst ... men ni är vell så J*VLA avundsjuka på honom, f***n nu har NI missat Bolibompa också.
Blizzard: Pratas det om tacklingen på Yetman nu? Modolidflocken är bara upprörda för att den tog fel. Skulle Timander skada en timråspelare på samma sätt så hade tacklingen varit schysst oavsett vad.
Alla i canal plus studion rörande överens om att Sannys tackling är klockren. Synd om han blev skadad, men en klockren axeltackling enligt Ankan, Arne och Hahlin
Fattar inte att ni kan tycka att Andersson endast var dålig ur Timrå ögon sett. Han missade fan lika mycket åt båda håll och höll en riktigt dålig nivå idag. Är knappast han ni ska skylla på att ni endast fick en poäng.
Dagens höjdpunkt var den klockrena tacklingen sanny delade ut på modoliden, smack sa det! Årets tackling. Bra match av Tik med tanke på att hela första och halva andra kedjan borta. Polacken i modolidernas mål var bra.
Jensen_12: När jag lämnade arenan lyckades jag snappa upp en konversation från en modosupporter. Jag citerar. "Alltså Styf. Fy faan vad fult gjort. Så jävla fult." Slut citat.
Nu kanske jag har rödvita ögon men jag tyckte inte att det var vidare fult :/. Givetvis tråkigt att det tog olyckligt på Zajkowski. Men inte fult.
Ni får ursäkta ens utbrott, borde veta bättre än att kommentera idioter, bara nonchalera, ser man inte att Sannys tackling är sjysst men att den tar olyckligt är ju otroligt, plus en Wernbloms spännd hakrem så hjälmen åker av är ju inte så bra.
Sen att Tomas Andersson skänker en utvisning på Styf när han puttar till Hedin och han dråsar ihop som en Wernblom framför mål och in i målvakten som tydligen vrider foten alá Brolin är ju jäkligt tråkigt, men utvisning var det fan inte, sådana sammanstöttningar är det ju hela tiden. Men kände väl sig tvungen att ta utvisning efter Sannys tackling.
Sen tycker jag att Backe lämnar en jävla lucka på höger stolpen är ju tråkigt, men Wargs skott var bra, högt i krysset.
Rytter: Så att han tar ut en spelare för charging bara sådär, utan att resa handen, är inte fel? Det är ju helt sjukt. Den utvisningen kom verkligen från ingenstans, som om han bara kom på det när han åkte fram till sekretariatet.
shinzawai: "moppat opp" ok, det får stå för dig, men du menar att Sanny skulle bara ha låtit Jetman åka förbi "eftersom jag bara kan sätta in en respektlös tackling, så I'll let him pass...." ....mjaaa, så funkar inte hockey tror jag. tack för diskussionen, nu ska jag göra nåt annat :-D , vi ses i semi kanske?
Andersson har aldrig dömt hockey efter vad som sker på isen. Huvudsaken är att det blir lika många åt båda håll!! Att Styf åker ut ensam på slutet kan jag dock inte fatta?? Vilket i sin tur leder till ett pp som avgör.
Rytter: Håller med, han var kass åt båda hållen, jävligt konstiga bedömningar, men Styfs var fan ingen utv, tar man på det, då får han blåsa mycket hädanefter.
Sen att Zarkowski blir skadad, är ju jävligt oturligt
Rytter: Andersson var ju totalt under isen idag normalt tycker jag personliogen att han är en av dom bättre domarna men inte idag. Modo kan tacka domaren för bonus poängen för någon charging på Styf var det ta mej fan inte
oscaaaar: Nej - Jag kan inte se genom Yetman. Men, men, men...tyck vad du vill du. Nu har snart hela hockeysverige i Canal plusstudion intygat att det är en klockren tackling...
...men, men, men ....tjata på du istället för att glädjas åt två pinnar
Kerstin_k: De va inte fult av Styf och inte heller medvetet, varje match flyger de spelare in i målområdet och in i målvakterna, sen att de vart så illa med Zacke är en annan femma, bara hoppas hans skada inte är allvarlig.
En eloge till Timrå ikväll. Vi var ytterst nära att vinna kampen. Tråkigt att ett domslut fällde avgörandet.
Jag blev riktigt imponerad. Med vårt manfall lyckades vi anfalla, skapa lägen och nästan vinna. Det är strongt mot ett modo som saknade några backar medan vi spelade med en back som center i förstafemman. Tänk vad bra vi skulle ha varit med en ordentlig förstafemma och samma kämparglöd. Huva.
Tack Timrå Ik för en skön kväll. Tack för en god match!
oscaaaar: Alla andra utom modoliderna ser att armbågen är i maghöjd. Ni ser ju vad ni vill se. Tänka om det varit uppe i Sparbanken vilka buu rop i tonårs toner.
Har alltid tyckt Andersson är den klart sämsta domaren!! Han kan ta mig f-n inte ta för det som händer, utan en ren och skär kompensiationsdomare!!! Feg och ponduslös!!!!!!!!!!!!!!!
shinzawai: ovårdad som i riktigt klantig och onödig men jag tyckte inte den var speciellt ful, mer av en knuff än en crosschecking.
"I NHL hade de moppat upp Sanny nu för den där respektlösheten".
I NHL hade kommentatorerna varit lyrisk över den där tacklingen, oavsett om det var "hemmakommentatorer" eller "borta". Det är väl mer trist för er då att det inte finns någon som bär modotröja som mäktar med att komma i närheten av att "moppa upp" Sanny.
Ja, det kanske är en smaksak, men i mina ögon så är Andersson så j-ulskt dålig!! Har sett han dömt matcher med statistiken 9*2 för båda lagen, och det är f-n omöjligt om det inte är 9 slagsmål!! Tycker helt enkelt att han är en katastrof!!!!!!
"Det verkade dock inte vara någon större fara med Zajkowski som vinkade till publiken när han bars av."
Så jätteont hade han, fast det var ju i foten han fick ont iofs. Men ändå. Sen tycker jag väl mest att det var Hyninng som prickade benskyddet på den "akrobatiska" räddningen.
Vem var Timråspelaren som tog sig illa för armen? Jag tror det var i början av tredje.
Sannys tackling var klockren - hoppas det inte innebar att Geten skadade sig annat än själsligt.
Styfs tryckning var enligt mig onödig. Till saken hör dock att det händer ett antal gånger per match och att det i det här fallet är resultatet snarare än tilltaget som skapar debatt.
oscaaaar: Då blir det ju en fråga om risk/belöningssystem. Endera anser man att det är värt att stå upp för sin lagkamrat som just fick ett våldsamt insomnande eller så var det kanske inte det? Det är lite svårare att puckla på någon som inte gjort något fel.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen