Ähh! Jag fattar inte varför fler Hs-tikare använder ignorefunktionen? Hela Sverige vet ju att det till största delen bor enögda troll i Nolaskogen, ja inte alla men de vettiga verkar inte ha internet i alla fall.
Skarin: "Jag blir helt sjuk i huvet av att så många modolider kan vara så oerhört dumma."
Jag gillar inte ordet modolider, men i sak håller jag med dig. Det är många modo-supporters här inne som skämmer ut sig. Var stora i vinsten istället för att hålla på som ni gör. Klarar ni inte detta, logga ut för i kväll. Och anser ni att ni blir provocerade av en massa Tikare, så skratta åt det hela och visa att ni kan hålla en högre nivå.
Skarin: Jag säger det jag tycker alltid. Förstår aldrig mig heller på allt folk som ska sitta och tjaffsa här på hs hela tiden. Men det är ett fritt land men ibland går det till överdrift.
Men som sagt jag säger vad jag tycker och driver inte med någon.
Poffa: Du har i princip rätt... Men ibland kan man inte låta bli... Mest bara för att man har så otroligt mycket adrelanin i kroppen. Jag har nog aldrig varit så arg som jag var idag på en domare.... Frustration var ordet...
Poffa: Sedan kan jag bara hålla med Poffe om att det är många modo-supporters som är här inne och skämmer ut sig. Och det är riktigt tråkigt enligt mig, dels för att en annan får ta emot otroligt mycket skit så fort man skrivit grattis till segern timrå eller något så får man 10 mothugg direkt.
Det som dom som är här inne och skämmer ut sig får stå för dom, men det finns faktiskt folk som verkligen menar vad dom säger av all välmening med.
Säga vad man vill men jag tycker faktiskt att en Timrå vinst blir skönare när det blir sånt här gnäbb efter matcherna! Sen när den vinsten kommer det får vi se..
Skarin: Det finns vissa saker här i världen som man inte kan påverka... Krig, svält, naturkatastrofer, modosupportrar som är inne på gästböcker och beter sig som dryga arslen. Alla vet ju att kommer man från "Heart of hockey" så vet man bäst... Man får försöka leva med sånt här å gå vidare.
Foyn: Då kommer vi in på det jag och poffa sa längre ned här i forumet. Dom Modo-Supportrar som är här inne och skriver och dummar sig får stå för dom. Men alla som håller på Modo är inte idioter och uppför sig på ett dåligt sätt.
Och jag tycker det är riktigt tråkigt att man ska få skit för något som någon idiot skrivit bara för man håller på Modo.
Cyklob: Helt klart. Jag känner massor av modo fans som inte e idioter. Jag jobbar ofta i Ö-vik. Därför så vet jag efter att ha sett jävligt många matcher däruppe att en motsvarande situation som den Styf hamnade i, skulle föranlett en helt annan reaktion av modosupportrarna uppe i Swedbank om det drabbat Modo. Men det kommer man självklart inte erkänna... Som sagt e man Modoit så står man över andra...
Mycket jidder här... Alltid lika tjatigt att möta Modo. Den här påklistrade "derbystämningen" känns verkligen krystad. På vilket vis skulle Modo vara våra största antagonister? Jag har åtminstone ett antal större hatlag med (i fallande skala) Bobcats, Löven, Rögle och CRIF i topp.
Jaja, det där överlåter jag åt er andra. Vill ni stånga huvudet i väggen genom att argumentera med ett gäng inavlade (alla ser fan likadana ut!!) idioter från ett av Sveriges absolut värsta rövhål så är det upp till er. Lycka till!
Hur som helst var Sannys tackling matchens behållning. Vilken propp!
Foyn: Mycket har sagts, o kommer att sägas - men jag säger såhär: Aldrig brukar MoDo-klacken stå o skandera 'Stå Upp som en riktig man!" när motståndare ligger skadade på isen! Det tycker JAG är lågt. Jaja, GoNatt!! Må edra skadade spelare snart återvända!
Vet inte om det redan har sagts, men jag måste bara säga att en spelare gjorde stort intryck på mig igår. Petri Kokko. Vilken klippa! Sen var det väldigt många som kämpade och slet, att nämna några; Petr Tenkrat, Anton Axelsson men alla är värd en stor klapp på axeln. Synd bara att det inte räckte hela vägen fram.
Men den där förbannade Tomas Andersson. Vem har han knullat för att få domarlicensen? Jävla rikstattare!
Maggan: Jag anser mig kunna det flesta regler och jag tycker att Thomas Andersson var helt ok igår liksom dom flesta andra gånger.Regelkunskapen i timråklacken verkar ju vara i princip obefintlig om man ska vara ärlig
Gusse: Jasså skrämmer det dig?.jag är en inbiten Timråsupporter,men ändå hyfsat objektiv.Modo gjorde ju igår ingen bra match.Med de spelarmaterial dom har borde dom vunnit ganska lätt.Känns som om det var lite underskattning.Sen domaren tyckte inte jag dömde åt något lags fördel.
Realist: Vi hade inte ett så fantastiskt spelarmaterial igår. Vi saknade Jonsson, Timander, V Hedman, T Wargh klev av en bit in i matchen och Tribuncovs spelar tydligen halvskadad. Det innebär att vi en stor del av matchen spelade på 5 backar där en var junioren Westin och en annan den justerade Tribuncovs. Däremot var ju bredden på forwardssidan mycket god.
Realist: Den uppfattningen har inte jag men att säga att domare Andersson var bra är skandal. Han missar/släpper saker åt båda lagen, till slut klagar man juh åt de utvisningar han tar åt motståndarna också då det är solklara kompensationer/felaktigheter.
Det jag inte gillar med herr Andersson är hans förmåga att alltid gå in och avgöra med en utvisning med mindre än 2 minuter kvar efter att släppt allt i tredje perioden. Det är juh klockrent varje gång han gör på det viset.
Sen var det mer otur att modo lyckades göra två mål på felaktiga utvisningar när han har chansen att faktiskt ta det som är utvisning... För visst missade han åt båda håll och tog utvisningar som var fel åt båda håll. Men att kalla han bra är bara löjligt!
Tycho: Men du INGEN domare är ju bra i klackens ögon.Jag är inbiten Timråfan,men sån oerhört dålig regelkunskap som vissa har i klacken är nästan pinsamt.OBS vissa i klacken sa jag
zigge: Eran klack är ett skämt. Finns ingen annan klacka i elitserien som står och skriker "Sm-Guld Sm-Guld!" 1år! efter att man tagit hem guldet. Sedan, "Hata Timrå! Hata Timrå!" ? Herregud, vad är de med er? lågstadienivå.. Sedan att ni har 1-2 personer som står med ryggen till hela matchen, vad är meningen med att gå på hockey då? Fattar inte..
Realist: Då tyckter du inte att Tenkrat skulle ha åkt ut för en armbågstackling i första? Det jag syftar på är att Tomas Andersson är ooootroligt duktig på att ta ut för små förseelser, medan han släpper det fula.
Personligen tycker jag att jag är rätt så neutral vad gäller domare och dennes bedömningar. Men igår trodde jag att jag skulle brinna upp när Kuben envisas med att ta för små skitsaker och totalt vägrar att se armbågstacklingar, tacklingar mot huvudet osv.
Men du tycker ju att han är bra, så du kan ju inte klaga varken på Tenkrat, Sanny, Steen osv.
Realist: Det finns inte så många bra domare, det kan jag hålla med om. ;) De håller en pinsamt dålig standard många matcher och har en taskig attityd mot lagen, media och hockeysupportrar. Klubben för inbördes beundran brukar jag kalla dem. För det måste finnas brist på intern kritik med tanke på att de alltid har varit bra oavsätt vad de gör på isen.
Men sen vad som är påverkan och ren okunskap är en annan femma... Man kan skrika bara för att vilja påverka. Men visst finns det spån överrallt. Men påtalar fortfarande att man inte kan säga att Andersson var bra bara för att vissa i klacken inte kan reglerna... Hans avgörande utvisningar(som dessutom var felaktiga) drabbar Timrå igår, det känns skit tycker jag... Sen kanske Modo eller nått annat lag drabbas av det nästa gång men nått lag råkar ut för det när Kuben dömer...
Maggan: Jo men jag menar att det finns INGEN domare som är bra enligt vissa i klacken.Jag anser mig kunna en del om regler och jag kan erkänna att han var lite petig igår men en domare får väl också göra misstag eller?Tenkrat t.ex borde ju fått 5 min utv vid ett tillfälle,men domare som spelare gör ju misstag.Enligt klacken är ju i princip alla utvisningar som drabbar Timrå felaktiga.
Realist: Tillåt mig små le. Det finns ingen domare i Sverige som är bra. De har absolut ingen som helst känsla för spelet. Ibland verkar de som om de ska träna på att hitta en viss utvisning. Ex de har läst i boken innan mattchen om Holding, och vips, det har aldrig dömts så många Holdings under en match.
Sen det här med misstag. Tomas Andersson är ju för böveln proffs! Han har betalt för att kunna koncentrera sig på att vara en kunnig hockeydomare. Den chansen tycker inte jag att han förvaltar på bästa sätt. Han är och kommer nog alltid, i mina ögon, vara en av Sveriges största clowner.
Tacka vet jag en gammal hcokeydomare, Grundström. Han kunde man bli irriterad på men han hade åtminstone känsla för spelet.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen