Realist: Grundström bra? Killen saknade känsla och körde efter regelboken hur märkligt det än var. Sen att han är tragisk som person gör det hela bara värre.
Realist: men det måste väl ändå finnas domare som inte är bra? och att objektivt analysera en domarinsats under en i övrigt het match känns väl lite väl präktigt
Realist: Han var juh inte igenom... Definitionen för straff är: -Helt fri -Pucken under kontroll
Då han inte var fri och knappt hade pucken under kontroll var det inte straff. Ditt påstående blir ganska roligt då till och med Micke Johansson sa efter matchen att det inte var straff och inte ens utvisning...
Realist: Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare otillåtet bakifrån: Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon (helt över den blå linjen) Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån. - Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans. - Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten
Det tycker jag är betydligt mer likt min tolkning än din...
Realist: Domare är ett jävla folkslag, finns inte många bra. Men vet flertalet matcher jag sagt att jag är nöjd med domarinsatsen. Har just nu inte i minne vilka som dömt dessa..
Realist: *skratta* Du är juh helt sannslös, snacka om att alltid vända saker till sin fördel. Din tolkning finns inte i närheten av det jag kopierade in.
-INGEN spelare mellan puckhållaren och mål -Förseelse BAKIFRÅN...
Men det går inte att banka in vett i personer som inte har nån...
actionleif: Nej.Jag har alltid tyckt han var före sin tid i bedömnngen.Jag kände inte honom under hans aktiva karriär.Jag tyckte och tycker fortfarande att han är var den bäste hockeydomaren Sverige haft
Tycho: Inte enligt mig,men jag är inte säker.Om det varit en Timråspelare som råkat ut för samma "behandling" hur hade du resonerat då.Ställningen 2-3 30 sek kvar.
Tycho: Du verkar ganska klok,så jag är inte säker på att jag har rätt.Men han blev ju berövad en uppenbar målchans.Om jag har fel så bör reglerna ändras till det
Jo, med tanke på laguppställningen inför matchen var modo skyhöga favoriter. Inte minst när Hahl fick lämna wo. Men Timrå öppnade på ett makalöst sätt som gjorde att modo inte hängde med. Det var mer att Timrå var bra än att modo var dåliga. Men sådant kan aldrig modolider erkänna.
Skarin: Tror han menade armbågstcklingen i första perioden, det var klart utvisning och jag hade väl bara ojat mig måttligt på en 5-minutare då han kom in hårt och tydligt markerade armbågen....
Skarin: Nej i.o.f,men det skulle väl aldrig en Timråit göra heller.Prata de med en Modoit efter matchen.han tyckte precis som jag att Timrå gör en heroisk insats,men Modo underpresterade.det stämmer väl ganska bra.
Tycho: Å andra sidan borde en viss slashing rendera i 5 min då också tycket jag. Är ruskigt lätt att folk inte kan spela vidare efter ett sånt rapp över handleden/armen.
Men men, de 2 situationerna är knappast de största konstigheterna vad gäller domarinsatsen igår ;)
jokklas: Håller med.... Men Skröder har juh alltid användt klubban som yxa... Fast jag skulle säga att Wernbloms slashing i bröstet på Sanny var värre...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen