1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590629 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

« · 987804 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Tycho: Aha ni svara inte på det jag skriver.
Kommentera

Tycho: Tenkrats armbåge var faktiskt värst.Han fick sig nog en utskällning efter matchen
Kommentera

Realist: Då såg du inte Wernbloms slashing... Den var utanför spelet framför vårat mål i andra perioden. Sanny tog sig knappt till båset...
Kommentera

Tycho: Var det den som kommer efter att Lindström misshandlat Wernblom i hela bytet innan dess? He had it coming om man säger som så...
Kommentera

Wayne Gresky: Oväntad vändning.
Kommentera

Wayne Gresky: Misshandlat? Stört och varit jobbig, Svar ja, men misshandlat? Nä inte riktigt.
Kommentera

actionleif: Nu ska vi inte bråka om detaljer, de flesta supportrar från båda lagen är överens om att Andersson var bedrövlig igår. Jag har aldrig gillat honom. Att diskutera enskilda utvisningars vara eller inte vara känns rätt meningslöst då domsluten var mindre förutsägbara än en lottodragning.

MoDo gjorde för övrigt en svag match igår. Timrå var väldigt bra i första perioden. Sen verkade det som orken tröt för båda lagen och andra halvan av matchen var allt annat än välspelad.

Sanny Lindström är en riktig fegis som håller på med saker som inte hör hemma på rinken, men det gör Skröder också.
Kommentera

Maggan: Om någon behandlade dig på samma sätt så skulle du säkert också bara tycka att den var jobbig...
Kommentera

Wayne Gresky:
På vilket sätt är Sanny en fegis? Han har alltid stått upp för det han sysslat med...

Tyvärr är det ju så i Sverige att spelarna hellre ger igen med en slashing (Wernblom igår t. ex) än att de kastar handskarna och gör upp om saken på ett ärligt sett. Det har vi ju den fantastiska domarnivån att tacka för. En ärlig fight ger X antal matchers avstängning medan en riktigt ful slashing ofta inte ger någonting alls och på sin höjd två minuters avstägning...

Våld med tillhyggen borde väl betraktas som värre än en knogmacka?
Kommentera

Wayne Gresky: Klart att jag hade tyckt det. Men nu är ju inte hockey mitt jobb. Och i deras arbetsbeskrivning så lär lugn och ro inte vara huvuduppgifterna.
Kommentera

Hollywood Hogan:

* två minuters utvisning
Kommentera

Hollywood Hogan: Han bentacklar, knätacklar, fula crosscheckingar, fula chargingar, slashar och har en ovana att plocka upp armbågen när han ska tacklas. Sen spelar han tufft och bra i många lägen också, men det är på tok för mycket av det första för att det ska vara en spelare man respekterar för sin tuffhet. En fight man mot man som båda är med på är helt ok i mina ögon.
Kommentera

Wayne Gresky: ge ett bra exempel på det du nu beskriver ....kom igen ... snabba ryck ... jag vill veta... innan jag exploderar av nyfikenhet.. var det något i går som var fult i från sanny
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag håller inte med dig angående Sanny.

Hur som helst är det systemet som skapar de fega och fula spelarna. Tufft spel med tacklingar och rejäla tag ska tillåtas och bort med slashings och annat skit. Sen om nån faller ur ramen ska denne kunna konfronteras fysiskt med kastade handskar utan risk för löjligt långa avstängningar.
Kommentera

Hollywood Hogan: Jag håller helt med om ditt andra stycke.
Kommentera

Wayne Gresky: Handen på hjärtat, känns det inte lite löjligt att gå in på ett annat lags hockeyforum och försöka övertyga folk om att deras lagkapten är en feg jävla fjolla? Du har inget Uppdrag Från Gud i den här frågan. Släpp det. It ain't gonna happen.

Själv har jag spelat upp Sannys tackling ett antal gånger i min inre biograf. Njuter lika mycket varje gång. Nu hoppas jag på: a) möta Modo i slutspelet med en så-nära-komplett-laguppställning-som-möjligt, samt b) få se Sanny dela ut tio proppar till av samma kaliber.
Kommentera

Bragd-Birger: Det 'r imponerande hur han alltid tycks gå på de stora killarna i motståndar lagen så han inte står och trycker mot de klena.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Stjärtman" får väl ta å titta upp å inte bara borra ner skallen i isen då blir det pang bara när såna som Sanny finns,den igår var KLOCKREN ur bedömningssyfte av domaren, djävla gnäll, glaslirare å gnällmånsar många i MoDo.....
Kommentera

spud: Var ser du logiken i att ge hjärnskakning till en köttvägg som Tribuncovs? Nej nej, den satte precis där den skulle, det förstår du också.
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle inte det vara något? En text på ett vykort där det stod "he had it coming" och sen en bild på wernblom med ett yxsving med klubban...
Kommentera

spud: Mmm. Och skulle han undvika kroppskontakt med modolider bara för att dom är små, klena och ouppmärksamma skulle du blivit än mer impad, kan jag tänka.
Tycker att det är väldigt festligt att ni har så svårt att släppa att det just var Sanny som proppade Yetman. Och att ni, med undantag för de allra klenast begåvade av er (vilket ger betydelsen 'lågvattenmärke' en helt ny innebörd, by the way), försöker att använda detta faktum till att få det till att tacklingen inte riktigt var ok, fast den var schysst. Det var ju Sanny, alltså måste den vara lite ful ändå.
Säger som jag sa till den andra modolidfjollan: gack åstad. Finns andra forum där såväl banjoskalor som Sanny-sågningar får bättre gehör än här inne.
Kommentera

Bragd-Birger: haha, ja den dagen då han går upp mot t.ex ward kan han få lite respekt. Men att som han, jaga Söderberg yetman för att få en skalp till hans odödliga samlingar av "tekniker" ger inte mycket till respekt.

Men snart är sagan all då han nått sitt mål, sin dröm, att få lämna tik.
Kommentera

spud:
OK... Stick nu, din missanpassade jävla idiot!
Kommentera

Hollywood Hogan: Var det så ni sa till fanny när han bestämde sig?
Kommentera

Wayne Gresky: MoDo Hockey= The Heart Of DamHockey ;-)
MoDos A-Lag får väl satsa på damhockey istället ,där får man ju inte tacklas Hi Hi
mvh
Bozze
Kommentera

spud: 'gå upp mot ward'. Wow. Känns lite som att någon kollat för mycket på NHL och vietnamfilmer. 'Talk the talk, walk the walk...'. Coolt.
Men om vi ska tillbaka till tacklingar, elitserien och klena/menlösa modolider: ja. Ward skulle förmodligen kunna hantera en tackling av det där slaget. Å andra sidan skulle inte min enbente granne kunna ta emot en tryckare av Anders Söderberg. Gääsp.

Angående Sannys dröm. Hehe. Det står ganska klart vem det är som drömt om den dagen. Hoppas att du får många upplevelser av det medicinska fenomenet 'slaktömning'.
Kommentera

spud:
Ner och tvätta Foppa-tröjan nu innan tvätttiden är slut...
Kommentera

spud: *skrattar* Ja må då säga det. "Jaga Yetman för att få en skalp" det är ju skrattretande.
Det är inte så att Sanny gör sitt jobb som back och försöker stoppa den spelare med puck som vill in i Timrås zon?
Herregud, var lite neutral nu.
Fick för ett par timmar sedan ett meddelande från en Modo supporter som tyckte att Sannys tackling var hur schyst som helt.

Men det är väl så, vill man hitta fel hos en person - då gör man det.
Kommentera

Maggan: Hur kommer det sig att stora stygga Fanny aldrig råkar få in något på de andra stora pojkarna då?
Kommentera

spud: Därför dom kanske kan ta emot en tackling bättre? Inte vet jag.
Men jag antar att varken du eller jag skulle klara av att ta emot en tackling ens från en junis.
Kommentera

spud: Fashinerande att Modoiter envisas med att referera till Sanny som stor och stygg....förstår att han med ert frikyrkoperspektiv antagligen framstår som en riktig hårding. I ett lag där gnälltanter som Sussie och Wernblom är stjärnor blir det väl lätt så.

Hos oss ser vi mest Sanny som en väldigt kompetent back med goda ledaregenskaper både på och utanför isen....
Kommentera

mikenomad: Nåväl, ni får väl ha han de ca 15 matcher han har kvar i er dress.

Goda ledaregenskaper på och utanför isen? Det där har jag reflekterat över fler gånger, Sundin sägs ha det, Svarten sägs ha det, men hur fan vet vi det? Innan fjolårets sm-guld hade då jag stora tvivel på att svarten var rätt man för att vara kapten, en kapten vill man ju ha som leder laget till vinnarcirkeln. Inte någon som nödvändigtvis är karismatisk och funkar i media. Och gör verkligen fanny det?
Kommentera

spud: Sanny har väl varit med i TV i egenskap som expertkommentator. Så någonform av karisma har han ju. =)
Kommentera

Maggan: Nähä, du tror inte att jag menade ledde er mot vinnarcirkeln? Vilket bör vara det viktigaste för en kapten.
Kommentera

Bragd-Birger: kan man hitta sannys tackling någonstans.. jag vill njuta av den igen
Kommentera

spud: Är knappast någon idé som någon sa tidigare att försöka få dem att klanka ner på deras lagkapten. Själv tycker jag Yetman i mångt och mycket får skylla sig själv som inte har koll på pucken och försöker komma ikapp i stålmannen liknande position får han en tackling och den tar illa.
Jag kan själv erkänna att någon av våra stjärnor gör fel, då jag tycker Sundström i början av säsongen tjatade som bara en mamma kan göra på sin elaka pojk och jag tror även många timråiter kan erkänna att Sanny även om han kör många hårda rena tacklingar även lyckas med en hel del vårdslösa. Dessa beror väl troligast mest på att man inte hinner ställa om i en situation som man satsar in i vilket han inte brukar neka att göra.

Det finns små problem hos alla lag men det är inte så lätt att erkänna dem.
Sen så blir det väl även svårare att erkänna att en tackling faktist var ok när en som brukar lyckas med sådana som inte är ok gör en.
Hade nog som någon sa nedan försökt återskapa den och le ett flertal gånger om det varit tvärt om. (Ja åt tacklingen då och inte skadan.)
Kommentera

spud: Med dig vet man aldrig. ;)
Du verkar ju ha rikta in dig på hela personen Sanny inte bara hockeyspelaren.
Kommentera

Bozze: Varför måste man välja? MoDo har redan en fin satsning i damhockey där man lirar i högsta serien. Känns kul att hålla på en klubb som satsar på både herr och damhockey.
Kommentera

MorganaLefaey: se där... det finns även modoiter som kan se nyanserat på saker och ting...
Kommentera

MorganaLefaey: Angående Yetman så skrev jag samma sak i modoboken redan igårkväll 22.23: "Tacklingen på Yetman är oavsett om den är juste eller ojuste framförallt Patricks fel, så där naivt får man inte såsa runt med pucken."
Kommentera

spud: Det märks troligtvis mest där du inte märker det alls, dvs i omklädningsrummet. Tycker inte nödvändigtvis att lagkaptenen behöver vara den som gör sig mest framstående på isen.
Kommentera

spud: Vänta nu. Så det hela handlade egentligen bara om att du ville ta udden av perfektionen i Sannys tackling - och lindra ditt eget obehag sedan du med fasa insett att det trots allt fanns timråitiska glädjeämnen i matchen - och inte alls om tacklingen i sig? Endast så kan jag tolka ditt behov av att styra in spåret på att Sanny inte lyckades/ej ännu lyckats 'leda oss mot vinnarcirkeln'.
Vilket i sin tur betyder att du lika gärna, nästa gång tillfälle ges, kan nöja dig med ett enda inlägg här efter matchen, i stil med: 'Hahaha!!!! VI vann! Jävlasugtimrådärfickni! Fan vad jag njuter era äckel!!!!!1'. Typ. Det är ju ändå den kategorin supportrar/människor du tillhör. Vem, förutom dig själv möjligen, tror du att du lurar genom att låtsas börja diskutera någonting annat?
Kommentera

Bragd-Birger: Hallelulja!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker jag var ganska kritisk till våran kapten också. Men visst menar jag även att fanny knappast varit den stora tillgången en kapten ska vara för sitt lag.

Olle: Att ni använder er av en kapten som inte är särskillt framgångsrik på isen behöver man ju inte direkt skriva upp på post-it lappar för att komma ihåg.
Kommentera

Klockren tackling av Sanny, bästa jag sett sen Niemi proppade Jämtin i mittzon. :)
Kommentera

Bragd-Birger: Går det överhuvudtaget att diskutera med fjollorna om Sannys schyssta tackling? Stick ner länken i halsen på dem och låt mig läsa mer intressantare inlägg på vår hemsida.
Kommentera

Knutte: Varför ska ni sticka ned en artikel i halsen på er själva?
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle vara bra för oss om åtminstånde era spelara stoppade vätska i sin hals.
Kommentera

Wayne Gresky: Inte nog med att du och dina polare från dövik verkar obegåvat dumma, ni verkar ha uppenbara lässvårigheter också.

Det gör ont att möta Sanny chalalala
Kommentera

« · 987804 · »