Skarin:första kassen som vi åker på i första bytet va faan håller han på med där!Dom äter ju upp han fullständigt,läser han som en liten junis spelare uppe vid blå och får in pucken så dom kan jobba fast oss å lirka in uslingen på sållet i kassen!
JimmyH: Äh, nu ligger vi ju ändå nära varandra ;) Förutom första målet då. Straffen var ju tjusig, men samtidigt har han väl aldrig tagit någon straff heller. Trean skymd och fyran sitter han i båset. Gjorde några bra räddningar och något friläge där i början. Hade hjälp av stolpen en gång då han var överspelad. Hade en snygg plockräddning i tredje också. I övrigt tar han ju det han ska ta. Typ.
73Sjöbba: Där slog du nog huvudet på spiken. Det blev oerhört många PP's för Timrå. Modo åkte ut för sånt Timrå inte gjorde. Men ikväll var det ju skit i samma.
Tycker man kan dämpa snacket om att Challe beteede sig som en barnrumpa osv, ska de bli smutskastning så kasta mer på spelarna. Challe skämde inte ut klubben lika mkt som spelarna gjorde idag iaf, så jävla patetiskt. Knappt så vissa ens förtjänar att bära en Timrå tröja längre..
JimmyH: Ja då. Friläget var viktigt. Tyvärr så blev det ju ett lite väl enkelt mål ändå några sekunder senare. Men det var ju uselt försvarsspel där så klart. två-tre gånger om. Då är det ju extra viktigt att inte släppa in det där och framförallt inte så tidigt i matchen. En isare vid första stolpen borde han ju ta också.
JimmyH: Klart han gör några sådana också. Men sätter ju laget i fin uppförsbacke där på 0-1. Nu hade väl kanske Modo vunnit oavsettdå man kändes hetare fån sekund ett.
kidcox: Ja första målet går väl att diskutera, helt klart. Där stöter han lite onödigt och tappar helt första stolpen. Straffen var ju väldigt bra. Å andra sidan har han väl aldrig tagit någon straff heller. Tredje målet såg han ingenting och på fyran kan han ju inte göra så mycket heller.
Ice Tea: Ja nog fasen var det tändvätska för dem. Det är jag övertygad om. Sköna kommentarer från Jonte ändå trots allt. Men, då får det ju inte se ut så här precis. Milt uttryckt.
Årets match (hittills) i Eon och då lämnar krigarna hjärtat hemma. Så jävla patetisk inställning som var ikväll finns bara inte.
Hade jag tjänat lika bra som någon av spelarna i TIK så hade jag spelat hockey tills jag spytt, full fart zon till zon, täckt skott med livet som insats, smällt på ordentligt i alla lägen. 110% så länge kroppen är i form.
Tydligen räcker inte längre hundra tusen i månaden som en tillräcklig morot. Eller vad är problemet i dagens TIK, ingen som lyssnar på Challe längre?
Dessa grabbar lever på att spela hockey, de står inte och vänder burgare på max innan de åker och tränar.
Ser ingen som helst skillnad i Timrås spel de 10 senast matcherna trots en en del vinster. Visst vi vann mot SAIK borta, Dif o Bif hemma, men spelet har knappast förbättrats nämnvärt, kanske något hetare men inga som helst linjer.
Vi har provat det förr utan framgång och gör det igen, av att EJ ersätta förluster av Toppspelare fungerar DÅLIGT.
Säger som jag och vissa andra sa innan säsongen en 6-10 placering får vi vara nöjda med.
Kunnandet finns tyvärr ej i Årets Timrå ala 2005-2006.
Det finns inget att säga mer än att det inte var meningen idag.. Timrå fick bara inte in pucken på någon av dom 34 chanserna dom hade... Det kändes bara omöjligt idag...
Enda positiva med dagen match förutom Bolibompa kedjan är att resultaten gick med oss idag iallafall... fortfarande bara 2 poäng ifrån slutspelsplats med en match mindre spelad...
Så detta hjärnsläpp ska läggas bakom oss nu och så tar vi Luleå på lördag och går upp på slutspels plats!!
Vad ska man egentligen skriva efter en sån här otroligt pinsam tillställning. Fast vi vinner skotten med 34-23 är vi inte ens nära att ta poäng idag. Juniorerna Pääjarvi-Svensson och Anton Lander är klart bäst och de enda som får godkänt(Med Jesper Samuelsson). Ingen skugga ska falla över dem. Resten av laget får helt enkelt skämmas och ta på sig extraträning under uppehållet. Ännu en gång visar laget ingen vilja och några linjer i spelet har inte jag sett sen träningsmatchen mot Modo i SCA-cupen. Det ser lika uselt ut som under fjolåret men då hade vi bättre spelare att luta oss mot. Hahl framåt och en mer defensivt inriktad backbesättning. Om man bortser från den saknade förstacentern tycker jag laget är bättre balanserat i år men då måste det finnas en grund att spela med. I egen zon är vi så sönderlästa så till och med jag hade kunnat coacha bort Timrå utspel. Checka på puckförare, sätt press på andra backen och täck av sargerna så tar man 8 av 10 utspel. Skulle man satsa på att få lite utspel högt i mitten och checkande forwards skulle inte deras spelare våga checka så djupt i våran zon. Timrå i sin tur ställer nästan alltid upp i styrspel om vi tappar pucken i offensiv zon. Aldrig någon press av puckförare. Vid uppspel ligger Modo idag med en tät 2-1-2 uppställning och bryter alla tänkta passningsvägar. Det verkar som om vi oftast vill söka spel i mitten men den passningen är totalt bortscreenad. Passningar ut mot kanterna täcks av den täta boxen och vi har egentligen inget bra sätt att luckra upp genom att byta kant tidigt. I offensiv zon spelar vi hyfsat på grund av att vissa spelare är indviduellt skickliga. Men i slutändan blir det ganska uddlöst. PP vill jag inte ens ta upp idag då det var så uselt så det inte ens finns nått att analysera...
Challe skäller ut domaren så mycket att han fick lämna båset, personligen tycker jag att han inte kommer tillbaks. På 70 matcher kan man begära mer eget spel än vi presterat under början av denna säsong. Det händer ingenting och vi visar inte ens vilja eller kämpanda. Det tillsammans med en obefintlig spelidé gör att kvalserien känns ruskigt nära. Så åtgärd 1: Sparka Challe och Nygge.
Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här men den jag skulle vilja se i båset är Niklas Wikegård. En som bryter mönstren, ger bra stämning, inte accepterar ett halvdant jobb. Vågar ta bort de som inte presterar och inte skäms för det. Åtgärd 2: Anställ Niklas Wikegård!
En förstacenter saknas och vi behöver lite bättre konkurrens både på centerplats och ytterplatserna. Pyörälä är sniperforward och inte center. Vi behöver han som ytterforward. Åtgärd 3: Värva en etablerad FÖRSTAcenter typ Petri Kontiola, Erik Westrum eller dyligt.
Så ser mitt trestegs åtgärdsprogram ut. För jag vill inte se en till match med så uselt spel som den idag. Ush och FY!
Nu ska jag lägga mig och dra nått gammalt över mig...
U137: Nu sa jag i och för sig inte att jag var för det. Jag sa bara att jag var nära att börja betänka det som en möjlig lösning för Timrå IK. Själv tror jag inte på den. Men i desperata tider kan det ibland behövas desperata handlingar.
Men nej, jag tror inte på den lösningen. Inte ännu i alla fall.
Simmalugnt: Min spontana kommentar här är att Lill-Kenta kan dra åt helvete. Ofattbart mycket selektivt minne i denna gästbok överlag.
MEN!!2 Det ser lite bistert ut, minst sagt. Challes uttåg lägger jag inga större värderingar i, trängt läge, tjatter, förmodligen ett drygt bemötande av domaren, det brast. Det gör det ibland. Jag gillar det samtidigt. Lill-Kenta hade bara veckat de där dubbelhakorna som träder fram i medelåldern.
Skönt att få uppleva säsongen 2005/2006 igen i vilket fall, denna sortens säsonger kan man inte få för många av.
Jag kan förstå Challes frustration. Ibland brinner det. Det var mycket känslor som spelade in. Världens chans att komma in i matchen vid 5 mot 3, men istället blir det en Timråutvisning och gruff framför mål. Till råga på allt, tekning utanför anfallszon.
Frella: Problemet är ju att det inte bara är att "skeppa" spelare till höger och vänster. Det här är inte NHL eller KHL eller nån annan obskyr liga där kontrakt bryts lättvindligt. Tveksamt om Pärssinen till exempel är sugen på att säga upp kontraktet just nu och därmed ge upp sin enda inkomstkälla under det här året och nästa. Vem är sugen att värva honom liksom?
Samma sak med Jonte. Vem är sugen att överta hans kontrakt då han uppenbarligen inte presterar på den nivå han kan och bör ligga på? Utomlands? Glöm det, det kommer inte att hända med Jonte. Sist han var utomlands kom han hem med ätstörningar.
Ja är det någon som är förvånad att vi torskar med 4-0 Backe gör ju ett fantastskt säkert intryck. Modo gör en bra insats i egen zon så matchen hade dom nog tagit hur som helst. Men för guds skull vi MÅSTE ha en bra målvakt när vi ligger i botten av serien, av seriens 25 målvakter så har Backe 22:a plats i statistiken med en räddningsprocent på 88.10 vilket inte är annat än bedrövligt. Var det någon som såg Jonte idag??? Bäst på plan var 4:e kedjan i Timrå, snacka om fart och fläkt ,synd bara att Modo har en målvakt mellan stolparna.
Kerstin_k: Tränarbyte ? Till vem då ? Största problemet är i så fall att man inte gjort det tidigare och signat en mer beprövad kraft. Tycker att modo gjorde ett kap i Rindell, men nu finns det väl inte något riktigt hett namn att tillgå. Alla förändringar man gör på den fronten får betraktas som en chansning, helt avgörande är hur det fungerar i truppen, i omklädningsrummet och på träningar.
Nä , sluta sila i början på matcherna till att börja med.
Fan finner inga ord... Mot just Modo dessutom! Det känns inte bra detta - trodde nästan att vändningen hade kommit. Hur ska denna mörka säsong sluta egentligen? Sen på det tog SSK 2 p ikväll. Fan vi närmar oss träsket.
Fy fan vilken pinsam s k derbymatch detta var från Timrås sida. Noll intensitet, dåligt passningsspel, noll närkamper och noll målchanser. Även om M. Johansson agerade högst tvivelaktigt några gånger så är det ju ändå endast Timrå som får spela PP i denna match mer eller mindre. Vad gör man av den chansen? Testar sig på flippass i oändlighet, effektivt.
Mäkiaho kan vara elitseriens sämsta spelare just nu, senast han delade ut en tackling fick han matchstraff.
Jonte hade ett bra byte i matchen, resterande tid gled han omkring som Seb Macahan på is, inte konstigt man får ont i ljumskarna med den stilen. Chanserna börjar rinna ut nu. Fråga: Har Jonte samma fina inverkan på laget som Hyvönen verkar ha?
Skeppar vi Mäkiaho, Pärssinen och Hedström borde vi kunna frigöra närmare en halv miljon i månaden. Pärssinen kan ersättas med någon bra. Övriga två kan ersättas av valfri div 1 spelare som skulle klara av att göra samma jobb just nu.
Fjärdelinan bra idag åtminstone, övriga hade redan tagit landslagsuppehåll.
Challes utbrott kan väl bäst beskrivas som ett sätt att försöka tända laget kanske. Ingen på isen verkade ju vilja ändra matchbilden iaf. Korkat? Ja visst, men rätt i det läget då matchen ändå kändes körd.
Skicka Jonte till Sundsvall eller bänka han, nu måste någon jävel slå näven i bordet, hur fan kan man efter tre matchers avstägning vara så jävla loj, snacka om att Modo-keepern vann matchen, när gjorde Backe det sist om han nu gjort det någonsin. Pinsamt att 91orna är de bästa i laget.....nu får det fan hända något!!!!!
Kerstin_k: vi kan ju inte ha en massa valpar till backar som inte kan tackla motståndarna i egen zon.dom flyttar undan dom med ena armen.Vi måste ha 2 nya backar omedelbart!och varför envisas med Hedström på isen i PP,han gör ju ingenting.Varför inte Hirsch i mål,backe gör ingen bra match idag heller,han måste ersättas.Den som säger att det inte är kris i timrå borde avgå.FÖRSTÄRK GENAST annars blir det kvalserien
Modo med 6 väldigt bra backar till skillnad från vissa andra, spelade ett perfekt försvarsspel medan Timrås ledande 2 kedjor såg trötta ut men det är klart dom har matchats rätt hårt under de senaste sudden vinsterna. 91 51 24 som spelat minst var klart bäst i Timrå.
Challes utbrott mot domarna är oförsvarbart dåligt.
Backlund ser ut som Lotvonen just nu - stel och orörlig vi är för tillfället målvaktslösa till råga på allt men med ett sånt försvarsspel som Modo hade idag hade t o m Backlund hållit nollan.
PP skandalöst dåligt - trötta hjärnor eller
Backbrist javisst.
Johan A ser seg ut, Sundh långt från sitt forna jag
-Robban-: Till nästa match vill jag se Lander som center mellan Pääjärvi och Tenkrat. Minimalt med istid till Jonte och Bagarn. Bagarn kan dock få gnugga på i BP!
AndersN: Håller med dig med alla utvisningar modo fick och vi har inte ett faligt läge på alla powerplay nä den här matchen förlorade vi själv sen är nog modo klassen bättre än oss hoppas vi får in nytt blod i truppen och det är snabbt och hur är det med Backlund han blir ju sämre och sämre klart det är inte lätt med såna utespelare heller inte en tackling ingen vilja nä nu är det bara att härda ut till uppehållet då måste nått hända
Vilket jävla tillbaka steg det blev ikväll. Undra hur många som kommer dra paralleller mellan det dåliga spelet och det faktum att Jonte var tillbaka? Det är ju onekligen en tanke som många här inne hyser, det är jag övertygad om.
Domaren var kass. Timrå var ännu kassare. Bedrövligt hur man pissar bort de fåtal målchanser man skapar. Powerplay var också en sällan skådad parodi. Inställningen och kämparglöden var som bortblåst.
Challes agerande var dumt. Säger domaren åt en att hålla käften annars åker man ut är det ta mig faan bara att hålla igen kakhålet. Oavsett hur illa behandlad man har blivit eller hur jävla korkad domaren är. Man vinner ju inget på att få sig själv utvisad från båset. Kan tänka mig att Challes agerande var ett bevis på att han är pressad och frustrerad.
Straffen går att diskutera. Mycket känslig bedömning i det läget. Men å andra sidan hade Lehtonen kunnat gett fan i att haka också, det återstod blott en sekund. Modosnubben hade aldrig hunnit avsluta. Men man har ju sett värre saker som inte blivit straff.
Märkligt också att vuxna människor tillåter sig själv att agera som femåringar. Okej att visa känslor och bua. Men att skrika glåpord och peka finger, eller kasta matchprogram, efter domaren hör inte till. Men det är klart, publiken är frustrerad dom också.
Nej, Timrå är läskigt nära kvalplats. Det finns inget i dagsläget som tyder på att en vändning är på G. Vi kommer att vara kvar där nere. Man frågar sig gång på gång vad det är som händer. Varför är det så här? Visst har nyförvärven misslyckats än så länge. Men hur kommer det sig att spelare som Sundh, Bagarn, Axelsson och Jonte inte har någon glöd i ögonen? Hur många sargdueller vinner Bagarn nu? Hur fort går det för Sundh att åka skridksor? Hur ofta tar han sig förbi någon motspelare? När var de senast med i poängprotokollet? Borta mot Linköping, eller?
Något fundamentalt i Timrå IK är galet. Hur ska man annars förklara att en kedja bestående av två stycken 91:or leder laget offensivt en kväll som denna mot länsrivalen? Mot LÄNSRIVALEN!
I mitt stilla sinne börjar jag sakta men säkert överväga att betänka ett tränarbyte som en möjlig lösning.