1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590380 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-01-05

« · 1106975 Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2009-01-05
Poffa: ja det kan ju vara ett smart drag de .. backe har inte haft samma flyt på slutet .. och i dag lär de väl behövas en mirakelmålis
Kommentera

Åkerlund står, enligt Swehockey. Var det bestämt sedan tidigare?
Kommentera

4-1 tenkrat,lander,lehtonen och pärssinen!

KOM IGEN NU!
Kommentera

Hälge: Han kommer överaska ikväll Jeppe
Kommentera

Hahl Bundy: Det blir nog bra det. Hoppas på ett mål för Samuelsson, då.
Kommentera

Många frågor i kväll :

Kan vi lita på Luleå ?
Gör HV sin plikt ?
Klarar Linköping av SSK ?

Och sist men inte minst, kan Timrå göra det nödvändiga, att ta tre poäng när det som mest behövs ?

Knappast att alla resultat går vår väg, viktigast är att vinna sina egna matcher. Det är den enda vägen uppåt. Nu när det är äckligt jämnt i årets elitserie, hade hoppats att Rogle skulle bli en räddningsplanka , men det kunde ju förstås inte Timrå utnyttja.
Kommentera

T T: Har du biljetten kvar?
Kommentera

Kevin O Shea: Oscar Johansson borde iaf kunna gå emellan kan man tycka och han lär vara snäppet vassare än t ex Hård af Segerstad.
Kommentera

Frella: Jag förstår det, men det knepiga i "samarbetet" är att inte 5 spelare i bägge lagen finns namngivna och kan flyttas mellan klubbarna när behovet finns.
Åkerlund är väl 86:a och han kan flytta emellan - det borde väl finnas 86:or Sundsvall som är bättre än våra J-20spelare?

Jimmy? Någon?

Bröms, Palmebjörk och Oscar Johansson skulle ju kunnat vara användbara - två 86:or och en 88:a
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med dig, om ångesten... Därför det är det enda jag känner inför matchen ikväll.. Ren och skär ångest där kroppen bara säger nej nej nej... Jag sa jag inte kommer köpa kvällens match, men jag vet jag kommer göra det ändå... Mår så illa.. Sjuk ångest hela dagen..
Kommentera

Kevin O Shea: Ska vi låna på det sättet från Sundsvall är det väl fem dagars karens som gäller? Hade dom däremot varit namngivna hade det kanske fungerat men är osäker på om det där är åldersstyrt också.
Kommentera

T T: Jag har missnöjet med att behöva åka ner o se eländet. Jag vill inte. Hela min kropp skriker Nej Nej Nej!

Ingen som vill köpa biljetter till detta Toppmöte i Västernorrland!
Kommentera

Tikinmyheart: Håller med angående Romö - vad är det för idé att ha ett samarbete med Kattkräken om inte utlåning kan vara åt bägge hållen.
Vi lånar ut spelare som behöver istid, bl a en målvakt som håller nollan två gånger åt katterna.
Men när vi får skadekris och inte får ihop ett fullt seniorlag, då verkar det inte som att det går att låna några spelare från Allsvenskan, som förmodligen besitter mer kvalitet än våra egna j-20spelare...
Kommentera

jens_88: Det är väl inte i närheten av utsålt? Grönt på ticnet iaf....jag tänkte köpa biljett på plats hoppas det inte tar slut :P
Kommentera

T T: Det betyder att alla sanna fans här inne redan skaffat en förköp!
Kommentera

John K: En annan sak som oroar är att det inte ens går att ge bort en biljett till ett länsderby.
Kommentera

Hahl Bundy: Det känns som ganska oroande att måsta ta in junisar i detta läge.
Kommentera

På Jimmy's blogg finns en kommentar om är ganska bra:

"Sen kan vi göra vårt genom att sjunga “Vi är Timrå och vi ger aldrig upp” ända tills laget tar ledningen!
Förslagsvis…"

Det skulle vara ganska coolt :) Det jobbiga blir väl om vi aldrig tar ledningen :P
Kommentera

Det känns på något sätt som om förutsättningarna för kvällens match är optimala. Härlig uppställning!

Urk...
Kommentera

Är det utsålt i dag? Hur som helst så har jag en ståplats ungdom över. Bortskänkes. Skicka en bubbla.
Kommentera

Hahl Bundy: Döda mig inte nu, men jag har nog hellre sett att man lånat bröderna Romö från Sundsvall än att plocka in från J20.

Martin Romö är en riktig tung spelare som gillar att trycka till i sargduellerna.
Kommentera

Hahl Bundy: det var nog smart att ha Samuelsson mellan pyrret och Timo, han behöver inte styra lika mycket då som han skulle behöva mellan tex Tenkrat och Björn.
Kommentera

Hahl Bundy: Intressanta formationer även om jag hellre sett att Lander fått förtroendet i förstalinan istället för Samuelsson.
Kommentera

Hälge: Det är en riktigt omvaskning tills ikväll.
Jesper Samuelsson ska spela mellan Pyrret o Timo tex.
Kommentera

Kanske är bra att vi inte har ordinarie lag ikväll. Jag hoppas att det får resterande lag + eventuella juniorer att verkligen kriga för poäng.

Hur det än kommer att se ut så kommer jag nog att ha ont i magen.

Kanske man ska hålla sig hemma och titta på Sing a long eller något annat intressant istället ?
Kommentera

250kg kärlek: OJ, råkade visst somna hos NuMo!! Nästan som när jag zov över på Jurundas Zamboni för några år sen...
Jo, Er bok är ju rätt roande nu, för oss utomstående, sas - Synd att HELA länet går så dåligt, samtidigt - att det skulle bli 3 "bottenmöten" i januari hade vi väl inte trott o hoppats på i höstas.
Å andra sidan är det ju poängmässigt inte helt kört, 3-4 vinster är "vi" uppe i slutspel igen.
Kommentera

Nu övergår jag till matchtråden för kvällen. Det verkar ändå finnas ett visst intresse för matchen även utanför våra breddgrader.

MoDo Hockey

zigge Besöker NuMo
supertrött Läser forumet hos MoDo Hockey
qwertas Läser forumet hos MoDo Hockey
Paddan Läser forumet hos Timrå IK
NuMo Läser forumet hos Timrå IK
Modoante Läser forumet hos Timrå IK
Icing-Ove Läser forumet hos Timrå IK
Hawerchuk Läser Tomas Ros- ett skämt!!! hos Brynäs IF
Gidde Läser forumet hos Timrå IK
Frisco Läser forumet hos Timrå IK
bisterfinnen Läser forumet hos MoDo Hockey

Mora IK

Kommentera

73Sjöbba: Shift-Control på en Macintosh...

Fast det dubbelgreppet borde man ju slippa när man betalar för lyxhytt, eller?

Kommentera

John K: 1-5 :S
Kommentera

Skarin: Nu tippar vi matchen TIK-Modo. Jag är optimist och tror på 4-2.
Kommentera

Bissett19: Tack för tipset!
Kommentera

Bissett19: Aha, är det så lätt?
ja, jävlar du! :)
Kommentera

73Sjöbba:

"P.S Det här med dubbla radbrytningar när man trycker på Enter gillar jag inte. D.S"

Shift/Enter så slipper du det....
Kommentera

73Sjöbba: Det blir väl bara så när man har HS Plus väl? Kanske borde skippa dom där 20kr/månad? ;)
Kommentera

Skarin:

Imorgon syns vi i E.on. av 2 anledningar:

1. Stolen är betald                                                                                   

2. Min tur att köra.

Men, men som sagt: Giv oss frid-Vinn!

P.S Det här med dubbla radbrytningar när man trycker på Enter gillar jag inte. D.S

Kommentera

Timrå IK - Modo 2009-01-05
Serielunken fortsätter, *gäsp*

Det känns som derbyt i morgon är overkligt viktigt ändå. Det är lite leva-eller-dö-känsla inför tillställningen.

Giv oss frid - Vinn!
Kommentera

« · 1106975