1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591413 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

« · 1299050 Till forumet

Timrå IK - Modo 2010-11-04
Det är slut på sittplatsbiljetter redan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
kennas: Äntligen något positivt, nu ska vi spela fortsatt bra bortahockey och vinna mot ett starkt Skellefteå, och sen ska vi dänga kråkorna i EON på torsdag :)
Kommentera

Folkligt, festligt?, fullsatt.
Kommentera

Har skickat "lillsmokey" på höstlov norrut. I går fick han vara med om en "borta-borta"-match i Skellefteå med riktig TIK-ångest i bagaget.

Nu vill han även gå på TIK-Modo då planerna ändrades. Finns det någon som kan hjälpa till med en biljett till grabben?

Smokey

flyttad

Kommentera

Smokey: samma här, någon som har en biljett att sälja så får ni gärna höra av er :)
nectis
Kommentera

kennas: men kan man gå in på stå med medlemskortet i tikare ? där han man ju fri entre till 2 valfria matcher. någon som vet om man kan göra så fast d är slutsålt ?
Kommentera

tik060: Nej, de gäller inte vid utsålda matcher.
Kommentera

T T: men igentligen så borde d ju d, eftersom d är en biljett köpt tidigare, sen kan man ju inte boka in sig till specifika matcher och säga att man har kortet ?
Kommentera

Hur jävla dum får ledningen vara och man lärs sig aldrig 12 forwards är minst två för lite. Klart att laget kommer sjunka som en sten ner i skiten när skador kommer slag i slag men det fattar inte bytänkande utan här ska det snåla sig ur elitserien tydligen. Minns när Johansson svamla om att sm final var målet 2010. För övrigt har värvningarna av linkan vart av fiasko med någar få undantag där man fått panikvärva dyra spelare på nedgång för att truppen vart för dålig klart som fan man går back flera miljoner varje år tack vare dum snålhet. Ja just det forwards vet ju att man kan uppträda som kärringar då man vet att man får spela ändå då inget hot finns med liten trupp.
Kommentera

Modano: Vadå? Har vi bara 12 forwards? Varför har ingen sagt något?
Kommentera

Är detta en maskerad sågning från Perra? =)

"- Just nu är vi tre femmor och en back"
Taget från inför matchen.

Kommentera

Frella: hur menar du
Kommentera

Knylan: Kolla laget och räkna själv,vi har haft 12fw hela säs. sånär som på
ett fåtal matcher när valdix och Robin var här nu till MODO-matchen är vi 11 när Corso är avstängd kanske 10 beroende hur det är med Hallin, så förstärkningar av 2st FW är behövligt just nu men det är ju lanslagsuppehåll snart så vi sparar väl x-antal kr om vi avvaktar lite till tills alla övriga har gjort sitt ???????
Kommentera

Hockeyn älskar sina derbyn.
Vi älskar när känslorna får spela fritt, när vi delar en stad el. ett län (som i vårt fall) i två delar och låter dessa delar göra upp på planen (och på läktaren, ibland även utanför läktaren) o vi älskar när en match rusar igång med sin egen dramaturgi.
Derbyns dramaturgi är de vackraste vi vet.
Sedan finns det så klart grader i derbyhettan...Inget är så hett som vårt derby.
Möjligtvis Djurgården o AIK, men sen är det vårt.

Timrå-M0d0. Det känns att det är derby. Det känns också att det är ett speciellt derby.
Perra mot Challe. Styf mot Svarten. Lander mot Sussie o Erixon mot Timander.
Pikka mot Tollefsen.
Timrå har 24 p M0d0 har 21 p.
Man ser på folk när man går på stan el. byn (i mitt fall) att det är derby snart.
Fokuserade blickar. Spända ansikten. Ett nervöst trummande med teskeden mot bordet på det lokala haket.
Bebisar, hundar, mopeder, bussar, bilar, hjälmar, jackor, ansikten; allt borde vara o är, i vissa fall, målat i rött och vitt.
Man måste vara i denna muskel som Timrå är, för att verkligen bli en del av stämningen inför en sådan här match. Det är fantastiskt.

Hockey är som kärlek.
Den kan vara söndrande, skoningslös, våldsam och fullständigt barbarisk.
Den lockar fram stenåldersgrobianen hos många män. Den kan leda till hat och förnedring. Liksom kärleken kan den bygga trappor rakt ner i underjorden och utan att man fattar hur det gick till så är man plötsligt i källaren med sitt hat, som var kärlek en gång.

Men Hockey kan också vara som kärlek när den är som allra bäst och vackrast, när den bygger stegar mot himlen, när den rör vid oss med en lätt, sval hand och gör oss till bättre människor, värdigare, vänligare, hederligare och vackrare människor.
Hockeyn kan vara det där sagolika ögonkastet som sätter hela din kropp i brand.
Timrå Måste vinna!!
Hör ni det?!
Kommentera

Hahl Bundy:
Vilken smakfull text, akta dig så att inte en målhungrig Skröder äter upp dig. Men vår norrman brukar skona liv, han kunde ha hoppat ihjäl en tik, men skonade honom, Som Skröder säger, är man stor måste man vara snäll...
Kommentera

Icing-Ove: Sa han inte: "Är man fet så går man alltid hungrig"?
Kommentera

Ambroo: Kötthuvvet säger så mycket tokigt så.
Kommentera

Hahl Bundy: Vi måste ju låta Skröder göra åtminstone ETT mål så han slipper stå och gråta som en liten flicka på Hockeykväll igen. Det var lika pinsamt för oss som för M0D0
Kommentera

Blizzard: Borde gå att utläsa ur det jag skrev utan förklaringar.
Kommentera

Frella: Nej, varför skulle det vara en maskerad sågning han nämner att han just nu har tre hela femmor och en back att tillgå, alltså 7backar och 9Forwards. resten är osäkra pga av skador och en är avstängd, vart är sågningen.....

"Just nu är vi tre femmor och en back, men vi får se om det ser annorlunda ut imorgon, och de jag då tänker på är Elias Granath, Tomas Skogs och Per Hallin. Klart är i alla fall att Daniel Corso är avstängd"
Kommentera

Blizzard: Det var ett försök att få det att se ut som att han menar att vi endast har en back.. Alltså menat som någon form av skämt.
Kommentera

Frella: då gick det inte att utläsa ordagrant utan förklaring eftersom vem som helst vet vad en femma är. Misstänkte dock att du menade så, but still.....
Kommentera

Blizzard: Det fanns ju en smiley där av en anledning... =)

Vidare är jag osäker på om TIK vet vad en femma är då det alltsom oftast är fem individer där ute. Eller oftast fyra...
Kommentera

Ni som inte hade biljett. Skynda er in på Ticnet, Det finns 3 lediga sittplatser!
Kommentera

Skadeläget inför derbyt.
Kommentera

DJ Hemp: "liksom Daniel Corso som är avstängd i morgon.

- Eftersom jag ändå inte ska spela passade jag på att vila, jag behöver vila knäet emellanåt, säger forwarden. "

Därför han slogs ;-)
Kommentera

Blizzard: Ja men det funkar nog på tre kedjer enligt farbror TJ och lyfta lön linkan med mål att spela derby mot katterna nästa år. Därför kör vi på med 10 Forwards resen av säsongen och sparar några tusen så vi har en bra grund att stå på i allsvenskan utan publik sponsorer mm.
Kommentera

Yes då blev de ett slagskott ribba in för king MODANO kanske jag går in på 3 liner i Timrå utan inavel uppror. Nä vi kör på 3 liner med flick kedjan som visar hur man tacklar babro svensson antonia axelsson katten alexander linkans super värvning vissar vägen mot allsvenskan.
Kommentera

Modano: Kanske missar dina menlösa inlägg i vanliga fall men är det inte så att du bara är här inne och skriver när det går dåligt för laget?
Kommentera

stortorsk ikväll
Kommentera

KniveN: Nån måste ju ta över nu när RR2 inte längre syns till. Fast det kanske inte går tillräckligt dåligt ännu för att väcka de stora elefanterna...?
Kommentera

stoff: I helvete heller! nu måste vi börja vinna matcher.
man borde vara revansch sugna nu,således vinner vi med 3-1
Kommentera

mikenomad: Bara lugn, vi kommer med all säkerhet att fortsätta rasa. 6 poäng på de 7 senaste omgångarna. Men att spelet för det mesta har varit tandlöst är en sak, poängskörden är ändå någorlunda ok, så här inledningsvis är jag mer tjurig över att truppen är tunn som en 0.18s fiskelina. Sedan så dödar domarna lite av intresset, och varför spelschemat ser ut som det gör vet väl förhoppningsvis bara idioterna på förbundet. Utgår från att Timrå protesterade högljutt där.
Kommentera

RocknRolf2: He he...när man talar om trollen! Ja, f.n. ser vi ut som ett bottenlag. Att det sedan verkar ha gått inflation i en rad märkliga omständigheter såsom avstängningar och inte avstängningar, spelschema mm den här säsongen är ett annat irritationsmoment...
Kommentera

RocknRolf2: "truppen är tunn som en 0.18s fiskelina"
Flätad eller nylon?
Kommentera

Alltså jag vill bara veta hur man har resonerat där i konferensrummet i EON... TJ "Nä hörni vi kör med 12 forwards, det räcker ju till 4 hela kedjor, vi kan ju inte utgå från några ev skador, vi har faktiskt bara haft oflyt med det tidigare".

Senare, 10 omgångar in i serien när laget (som vanligt, som alltid) dras med skador och avstängningar möter man fans och press: "Nä alltså sluta tjata om Sonnenberg, vi koncentrerar oss på de 12 forwards vi har istället. Jaha är några skadade? Ja men det hör ju spelet till!"

Ännu senare: "Det finns inga pengar till nyförvärv, vi har satsat varenda sketen krona på en ofullständig trupp, men alltså spelarna vi har värvat och förlängt kontrakt med är så bra så sluta gnäll, så bra spelare som vi har så behöver man inte mer än 12 forwards!"
Kommentera

Hahl Bundy: Ingen fireline iaf! Tunn som en 0.18s ABU som legat på morfars vind 35 bast.
Kommentera

RocknRolf2: Ok då är jag med.
Ingen bra lina hörru! :)
Kommentera

mikenomad: Ja så dåliga som vi varit de senaste omgångarna så är man ju väldigt förvånad om det blir slutspel. Men måtte laget ta sig samman nu i kommande hemmamatcher, förlust i kväll och blodtrycket bland fansen stiger till snitt 200/130 typ...
Kommentera

Sen vill jag bara notera att spelarna säger detsamma som oss o framförallt 250kg: "Vi har egentligen bara gjort tre bra matcher."
Mattias Karlsson i DB idag.
Kommentera

RocknRolf2: Enda trösten är att det såg ännu sämre ut förra året vid den här tiden. Men den tunna truppen är inte ett irritationsmoment, den är en ren förolämpning mot alla som kan lite hockey och håller på Timrå IK. En ofullständig produkt som vi likt förbannat får betala fullpris för.
Kommentera

mikenomad: In med Sonnie. Jag kommer fortsätta tjata om det fram tills dom säger definitivt Nej.(i media el. i nåt pressmeddelande)

Om Signalerna är att Timrå sagt Nej, vilket man fått trovärdiga uppgifter om, då säger man inte som TJ gjorde igår i ST!

Klara besked NU! Inget velande längre.

Ordet: AGERA!!1!!!1!!!  har aldrig varit så aktuellt som nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: kanon,flera än jag som börjar tröttna på velandet hit o dit ärlighet är bästa svaret,nu eller aldrig,det är bara att inse att detta lag är överskattat vad gäller kunnande,av nytillskotten är det bara Röjmark som någotsånär håller måttet resten är för närvarande rena katastrofen,dom platsar knappast i "Bobcats" lag det säger allt?
Kommentera

bobrov: Om dom är rädda för den orkan av kritik som kommer om dom säger att dom tackat Nej till Sonnie så får dom väl vara män o stå för det!!

Den storm som redan är kan i längden vara lika tärande o jobbig för alla parter!

Så ser jag på det. Klara besked NU.
Kommentera

Hahl Bundy: det skulle ju kunna vara som TJ faktiskt säger, att de inte har råd nu, men att om (det ekonomiska) läget förändras så är han aktuell.
Kommentera

Hahl Bundy: Ovissheten är det värsta. Det är bättre med klara besked så man kan påbörja sorgeprocessen....
Kommentera

Hahl Bundy: In med Sonnie! In med Sonnie! In med Sonnie!
Ingen jäkla lågbudgetlösning med Månsson bara för att visa att man som klubbledning har handlingskraft.
Månsson har issues med sig själv han borde ta tag i.
Kommentera

Hahl Bundy:  Ofta när Kolan öppnat munnen och kritiserat i intervjuerna har man ibland tappat hakan. Man undrar om han driver med oss. Han pratar väl mest om sig själv nu, tänker man från sidan liksom.

Det är inte ofta jag håller med Kolsson i det han gör eller säger. Men nu är han helt rätt ute. Vi har bara gjort tre bra matcher. Dock byter jag bort ena matchen mot HV mot straffsegern uppe i M0D0.

Premiären, M0D0 borta och matchen efter, HV borta. Det är de tre i min bok.

Så ligger det till kära vänner. Vi ska vara glad över de poäng som skrapats ihop. Vi ska framförallt vara väldigt nöjd över att vi fortfarande ligger på slutspelsplats.

Det ser inte bra ut det här. Ingen kan påstå något annat.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

fighter: Ja det är nu vi måste börja vinna matcher. Men det är även nu den tunna truppen börjar göra sig påmind. Uppehållet känns väldigt välkommet, kvällens match har jag redan förvisat till förlusthögen. Det måste börja hända saker i det här laget nu...
Kommentera

« · 1299050