1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590565 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2011-01-22

« · 1337355 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
arnio: Ja för ditt Brynäs lyckas ju uppenbarligen inte.
Kommentera

mikenomad: OK, lets confess: TIK vinner idag. O det är mitt fel. Jag har ALDRIG, jag säger ALDRIG varit på plats o sett MoDo vinna i EON/Timrå Ishall/ whatever, o jag tänkte ju naturligtvis inte åka ner nu heller. Men, en Timråit har lurat med mig! Med buss ner, mat o hela chillivippan. Undrar om förbannelsen släpper, om jag går utanför hallen, när/om det bränner till? Så ser ni någon MoDoit i yoga ute på norra trappan under 3:e perren, så äre nog jag.
Tyvärr Charles & Andreas, i'm sorry!
Grattis TIK (säkert oförtjänt).
Kommentera

Årets match i Timrå och ni får fan ta och slå Modo ordentligt så att de kommer ned på jorden igen.
Kommentera

Kostiainen: Ja, fallet blir mjukare då ;-)

Nej, Det SKA BLI VINST idag!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Pine: Jag reserverar mig för det värsta. ;)
Kommentera

The great one: Nu har ju faktiskt Dahlroth fått gå före både Styf och Sonntag tidigare matcher. Dock så fick Styf spela senast, men det tror jag beror på att Dahlroth själv varit sjuk och missade veckans första träningar.

Idag finns det dock en uppenbar risk att man väljer Sonntag som åttonde back i och med att J20 spelar match direkt efter derbyt. Alternativet att spela Sonntag i J20 finns ju också i och för sig.

Kommentera

The great one: Där håller jag med dig helt och fullt.
Kommentera

Halonen tillbaka, mycket bra. Även Sonntag. Känns mindre bra. Dahlroth borde vara given. Tyvärr är han som bäst förpassad till bänken.
Kommentera

Kostiainen: Jaha, det var som f-n. Ingen idé att titta då.
Kommentera

Pine: Nä, blir stortorsk tyvärr. Både på läktaren och på isen..

Pitkämäki släpper tilltänkta icingpuckar bakom sig, enda målet som sker för en Timråit är kolan som drar ett ordentligt slagga rätt in bakom Pitkämäki från Blålinjen tills han inser det var fel mål han sköt i!
Kommentera

Här är det inte många som tror på seger idag. Inte så konstigt kanske.
Men men.....

Vinst 4-2
Målskyttar: Pikkarainen, Hirso, Hallin, Skogs
Kommentera

Är detta vad killarna i Ö-vik anser är underbart? En kvinna med penis.

sektiono.blogg.se/images/2009/underbara_61641108.jpg

Bragd-Birger: Vad tror du, kan det vara Lucasborg på bilden?
Kommentera

mikenomad: Ja de har ju värvat en förstakedja och vi har tappat en känns det som :-(
Kommentera

mikenomad:

Dött i Modoboken. Sitter hela Ångermanland i bussen på väg mot klyktattarland redan?
Kommentera

Johnny Bravo: Kanske inte jättetroligt men likväl vår bästa chans.
Kommentera

Timrå Icon: Precis....vi har haft förtvivlat svårt med det sedan en viss herre fick silkessnöret...
Kommentera

Paddan: :)
Kommentera

Johnny Bravo: Nja alla anser ju redan att de vunnit ;-)
Kommentera

mikenomad: Ja målvaktstränaren var nog viktig för dem MEN till skillnad från oss så producerar de mål
Kommentera

Johnny Bravo: Vem orkar jubla på en lördag, då är man ju redan ledig.

Äh, får ladda upp med lite musik istället.

Kommentera

Timrå Icon: Du ser. Vår chans är underskattning o hur troligt är det i ett derby??
Kommentera

Johnny Bravo: Arto Blomsten anser att vi saknar en backklippa;
Kommentera

mikenomad: Vi kommer att vara som ett litet träplank uppställt på spåret när Modotåget dundrar över oss.

Nä Modoiterna jublar ju redan. Med all rätt.
Kommentera

Johnny Bravo: Var precis in och såg det och det gjorde mig lycklig, Halonen är en mycket viktig back som spelar hårt vid våran kasse ! :)
Kommentera

Johnny Bravo: Ang. slutkommentaren att Modo gått som ett tåg sedan de värvade 4 spelare....inte att förglömma värvningen av målvaktstränaren som tycks fått ordning på Tarkki. Kan vara Modos bästa värvning...
Kommentera

mikenomad:Äh, blåmjölka å Ludgo-Pelle ska det va
Kommentera

Paddan: Du kan låtsas att du inte vet hur mycket du vill...

När cidern är urdrucken och EMD dånar ur högtalaren, ja då är det fest norr om Skuleberget. Fast du tillhör kanske inte hardcore-fansen? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Vaknar och det första man tänker på är att idag ska vi krossa M0d0, hoppas Halonen är tillbaka idag också för han behövs, hata m0d0 :)
Kommentera

mikenomad: EMD, vad är det för något? Låter som någon elektronisk utrustning i bilen
Kommentera

El Maco: Hehe. Ja, det där var minsann riktigt hårda gossar! Eller, förlåt - 'grabbar'.
Om salig Spermaharen hittat på en landsbygdshuliganwannabe hade det nog sett ut ungefär exakt sådär.

'Drick upp cidern och tryck i er räkorna nu så vi kan åka, grabbar!'
Kommentera

El Maco: Cidern står på kylning? Det kan lika gärna stå 'Bögjuicen börjar bli kall'
Kommentera

Lucasborg: Lägg i en ny femma i "internetburken" nu och spraka igång modemet, sätt bror skel-Benny på att veva igång generatorn, för nu var det länge sedan du delade med dig av dina tankar. Jag har en fråga till dig:

Kan du vissla med det där stora hålet i överläppen?
Kommentera

Friman SR: mOdO är EMD. De har iaf samma fans.
Kommentera

Alla:"oväntat besök" ikväll? Nivån var ju lägre än Glocalnet, hoppas matchen är på betydligt högre nivå.
Slår nu igen vinpavan o sätter mig på hel ryggen en stund, ses snart i Ladan!!
Kommentera

Eller förresten, Är det någon som ska streama matchen? Isåfall kanske jag kan få komma och titta? Det vore snällt, så slipper jag lägga pengar på hockeybussen!
Kommentera

Undrar om man kan smita in på matchen imorgon med?!
Kommentera

Vi måste hålla huvudet uppe imorgon vad som än händer. :)
Kommentera

Lucasborg: Skälet är enkelt. Det finns bättre saker att viga lördagarna åt när vi har ett uselt jävla lag som inte kan spela på denna veckodag. Jag har gett upp hoppet om lördagsmatcherna. Och det vi fick se i torsdags var inte heller mkt att hurra för mer än viljan då. Men spelmässigt är vi ljusår från slutspel. Vi är så förbannat omständiga så det saknar motstycke. Hur svårt kan det vara att raka in en puckjävel i öppet mål. Det är helt sanslöst hur ineffektivt det kan bli. Sorgligt är bara förnamnet. Så det är bara att lyfta på hatten och gratulera Modo till en stabil vinst.
Kommentera

Laibach slaktade dock Opus version...
Kommentera

"Cidern står på nedkylning"

Kommentera

Bragd-Birger: It is funny because it is true!

http://sektiono.blogg.se/

Kommentera

Lucasborg: Sluta jiddra, och beskriv din kärlekspåks karaktäristika för oss i stället. Vi måste ha en penis att koppla samman dina ord med.
Kommentera

Lucasborg: är det du och "sektionO" som är modos firma? Jag tycker att ni verkar väldans tuffa och nästan lite farliga i alla fall.
Kommentera

mikenomad: Ska du inte på matchen? Vad är du för ett fan?
Kommentera

Friman SR: Förlåt :)
Kommentera

Wayne Gresky: Tyvärr kommer jag inte närvara i morgon. Eller senare i dag, snarare. Och nej, det beror inte på att jag är en blyg viol, även om jag som bekant är ödmjuk på gränsen till självutplåning. Det beror heller inte på att jag har något emot genetiskt, hm...'utmanande' personer.
Snarare är det kombinationen av resor, arbete, familj och lathet som gör att jag prioriterat ner livehockeyn på to-do-listan. Patetiskt kan man tycka, icke utan fog, men jag inbillar mig att listan är av föränderlig art.
Håll ut! Vi kommer nog att få tillfälle att stå i pissoaren och jämföra draggar vad det lider.
Kommentera

Johnny Bravo: Satan, jag hade ju lyckats glömma dem, idiot....;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Friman SR: Opus :)
Kommentera

Kattgubben: Så vi är Metallica och MoDo är AC/DC??? Ja vi kan gärna vara Metallica men blanda för guds skull inte in AC/DC i detta, nä MåDö är som den där jävla låten "Life is life" från något satans Swiss Made band som jag hatar så mycket att jag har lyckats glömma vad de äcklen heter...

FORZA TIK...........alltid, alltid....
Kommentera

« · 1337355 · »