1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

« · 1447383 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Bragd-Birger:

Precis!! Då man börjar spela box med samma antal spelare på isen är man ganska överkörda!!! Sista io i andra var inget annat än en parodi på ishockey!! Hur fan kan man vara så underlägsna på den här nivån???????????

Kommentera

Taurus: Hahahalonen då?
Kommentera

Timrå Icon: Undra om ursäkterna från spelarna börjar droppa in snart på twitter? Det ska bli intressant att se vars Hagos ska bjuda på pizza den här gången...
Kommentera

Timrå Icon:

Högström och Robinson var två STORA katastrofer i kväll!! Fan ska det finnas nån jävla chans att undvika KS måste det in två st backar omg!!!!!!

Kommentera

Nu är det Mittnytt.

Kommentera

Jockz: Ja hundra gånger hellre!
Kommentera

Timrå Icon: Fan hellre Moe än Högström, han har ju iallfall lite hjärta för klubben!
Kommentera

Bragd-Birger: Ja det är bara att konstatera att det här är en sådan säsong då MoDo är ett spöke för oss.
Som Brynäs och AIK varit.
Extra surt att det i år råkade vara just MoDo. Men men. Inte mycket att göra åt om vi inte värvar upp oss fråm Högström-nivå.
Äääh vi ska inte springa och lägga oss på spåret för det här
Kommentera

Bragd-Birger: Precis så.
Kommentera

Kerstin_k:Spot on! Hade alla dagar i veckan hellre blivit rånad av domaren à la Brynäs-Luleå, än att se denna patetiska ursäkt till hockey som spelades ikväll. Vi var inte ens nära, trots att vi gång på gång gavs chansen.
Kommentera

Kerstin_k: Jag hatar Modo betydligt mer när vi är bättre men dom ändå vinner. Sånt har man sett ett antal gånger.

En sån här kväll kan jag bara lyfta på kepan. Dom har en gameplan, och dom genomför den till punkt och pricka. Deras höga forecheckning och 'stötbrytningar' förvandlade det hela till ett chicken race. Timrå vek ner sig först, och vågade till slut inte någonting. Ridå.

Kommentera

Frella: Skriver under på det.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja ajajaj....nu när du målar upp det så där bildligt så känner man nästan lukten av skit till och med :-(
Kommentera

Hahl Bundy: Denna förlust tillskriver jag Markus Högström. Hans första period knäckte laget. En spelskicklig back med en passningsprocent strax under 10...

Skönt att se Halonen i andra sen. Totalt speldum och allmänt oduglig.

Synd att vi bytte tränare igen förresten. Idag var menlösheten personifierad tillbaka i båset.
Kommentera

Hahl Bundy: Förlusten i sig är inget att säga om. Fövarje match vi vann kom den närmare och närmare.

Men sättet vi torskar är bedrövligt. Vad håller man på med i andra perioden? Beklaglig, bedrövlig och helt jävla fantastiskt usel.

Känner för att kalla Modo för alla könsord jag bara kan. Men jag skall hålla huvudet kallt och nöjer mig med att hoppas att samtliga spelare i Modo får herpes. Och inte varianten man får på läppen.

Jag hatar dom.
Kommentera

Bragd-Birger: Man sitter mest med något liknande av Perras berömda fågelholksuttryck och när man ser nr 71 på isen så blundar man och tänker på något varmt paradis vid medelhavet.
Kommentera

Hahl Bundy: Men MoDo är bra mycket bättre än tabellen visar.
Det är bara att ta nya tag.

Men fasen vad ont i arslet man har nu ändå...:-(
Kommentera

Ok en torsk idag. Nu tar vi 4 raka innan nästa förlust.

På't igen, som gubben sa när kärringa hade kikhosta!
Kommentera

Timrå Icon: Tja, vi har ju alltid skojat om modolidernas inavel och refererat till 'Den sista färden'. Passande nog känner man sig numer som den där tjockisen som hasande i leran försöker hålla filsingarna uppe medan byfånen går efter och klatschar samt drar ner dom igen.

Skillnaden är väl att förnedringen i filmen inte pågick i 60 minuter. Samt givetvis att rättvisa till slut skipades.

Men smärtan i dom bakre regionerna är nog tämligen ekvivalenta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:Gott om cujones.... fanns det ont om i Timrå ikväll. Tog de svängen förbi vetrinär'n innan matchen?
Kommentera

Kattgubben: Japp. Sen har vi ju inte vunnit 5 raka sen -06.

Så........Hey vad kan vi förvänta med det här laget?
Kanske inte seger för 5 gången i rad...men åtminstone lite Cujones för 17 hakar.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Känns som om man blivit kn*llad redan :-(

Tack för uppvisningen....
Kommentera

Nisse: Ja, och det var jättehemskt!!1

Om han inte var humoristisk och ironisk, som sagt. Då är det tyvärr dig det är synd om.

Kommentera

Jockz: Ja, det är fult av Modo att vara så överlägsna. Nu är derbyna en skön avslappning för modolider, och en pungspark i ultrarapid för timråiter.

Omgiv! *klapp klapp klapp*

Kommentera

Hahl Bundy:Det var bättre förr
Kommentera

Bragd-Birger:Har Du läst vad han skrev ???
Kommentera

Ambroo: Ja håll Mä du.*hick*

Skämmes skämmes.
Skammen består i att man inte har lärt sig av tidigare misstag.*hick*
Schkål
Kommentera

Storhonken:

Några har ju ett tröstknull att se fram emot i alla fall.
Kommentera

Nisse: Knylan kanske var humoristisk och ironisk?
Kommentera

Per HApps:Synd....
Kommentera

En fruktansvärt pinsam andra period. Ingen inom laget kan förklara bort den!

Kommentera

Kramer:Modo passar oss ungefär lika illa som vi passade för Frölunda förra säsongen. Jämarns vad surt att ha länsfienden som bogey team.
Kommentera

Det här sög ju kamelballe.... Fan va trist!!

Vägen upp blev inte direkt kortare. Vi måte börja vinna mot bottenlagen annars kommer vi vara fast i träsket.

Frustrerande!

Kommentera

Ambroo: Modo var helt enkelt bättre i kväll..Ny match på torsdag..Heja Timrå!!
Kommentera

Det som för ett par år sedan var de bästa och intensiva matcherna på säsongen är nu mer ointressanta och smaklösa. Som vilken skitmatch som helst, hetluften i v-derbyn är som bortblåst.
Kommentera

Kramer: Det är sorgligt att se karln. Att inte hitta nåt motmedel mot deras spel trots att vi blivit avklädda två gånger tidigare är tragiskt dåligt. Sen kan han stå där och hålla med.
Kommentera

Knylan: Hur kan Du svara som Du gör när Du skriver " Även om du precis som mig inte menar allvar." Jag såg att Du är moderator. Är det inte så att dessa människor skall sätta normer för beteende ? Eller har Du avgått men namnet Ditt finns kvar av misstag. Det är bara återigen att konstatera att humor och ironi är svårt för vissa att uppfatta, men det är mest synd om dom själva.
Kommentera

thha:
Jo, det smärtar, men å andra sidan hade Linköping inte legat på kvalplats utan oss.
Kommentera

tack för idag då...  nu ska jag dricka en K9 winter ale och se på blood, sweat and gears. nånting vackert ska man väl få se en kväll som denna.

i övrigt: fy fan för ikväll och stackars saik på torsdag.

Kommentera

Kramer:
En riktig skitmatch, men jag håller med dig om att jag hellre lyssnar på en tränare som kallar saker och ting vid deras rätta namn istället för att rabbla klyschor. Nya friska tag! Snart chans att visa att vi kan slå bottenlagen igen.
Kommentera

Nämen hörrni, det här var väl en härlig rövgök?

Finns väl inte mycket mer att tillägga. Annat än att vi kommer att få se det igen, nästa gång AIK eller Modo står på andra sidan isen.

Vi vill se Perra dansa!!1 *klapp klapp klappklappklapp*

Kommentera

MoDo ligger där dom ligger pga av oss!

Hade vi vunnit årets 3 derbyn hade vi nu legat på 7:e plats och dom på 28 poäng och sämre till än vad vi gör nu!

Piss o skit!

Kommentera

Kramer: Inga undanflykter av Perra inte: Vi blev totalt avklädda...bra i alla fall att det inte är något skitsnack...Kämpa Perra å Timrå!!!!
Kommentera

Nisse: Ja men herregud. Du vill i affekt få tillbaks de pengar du skänkt till klubben för att man inte värvat något än. Då får du räkna med att en och annan dumförklarar dig. Även om du precis som mig inte menar allvar.
Kommentera

Bragd-Birger: Sista 5 i andra perioden är nog bland det yraste jag sett...och det efter 4 raka vinster...mycket märkligt, snacka om lägsta nivå!

Men va fan..HEJA TIMRÅ!!!

Kommentera

Nisse: Tummen upp
Kommentera

Knylan:Oerhört hög nivå på Dina inlägg. Men jag är inte förvånad efter det jag sett "live". Krya på Dig.
Kommentera

fy faan vad tråkigt att vi inte kan hålla ihop det när det är viktigt...
Kommentera

pefr:Det här går inte att få till någon 'hedersam' förlust. 
Kommentera

pefr: eller nej, om vi så vänder och vinner finns det inget hedersamt med det här

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1447383 · »