Om nu Timrå spelar dåligt imorgon , kommer klacken ropa 'visa hjärta' då ?
Med tanke på vilken dag de är ....
Och Per Hallin pratar hjärta för oss som inte har papperstidningen.
Varför publicerar ST sina artiklar så innåt helvete sent? Så har det inte alltid varit.
KORITFW: Det har sannerligen varit jävligt skönt detta. Att koppla bort.
Precis som att laget kopplat bort vikten av att ta poäng i slutet av serien så bör även vi supportrar börja planera för det som komma skall. Kolla upp ledigheter och sådär. Hockeysnack ska vara öde under precis varenda kvalseriematch. Full representation vill jag se. Sen får vi hoppas på att endera Västerås eller SSK grejar den sista platsen så har vi inga som helst geografiska ursäkter för att inte ha minst en buss på varje bortamatch.
Och då får ju gärna det laget som följer med från ES ligga lägligt till geografiskt också...
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Jag minns när ST tog betalt för allt under en period under första halvan av 00-talet. Det gick sådär antar jag.
Men visst kan väl det där vara en rimlig teori. Nu har deras hockeybevakning blivit lite bättre senaste tiden men det finns fortfarande väldigt lite man skulle vilja betala för när det gäller dom bitarna. Det är fortfarande en oerhört ytlig bevakning förutom när Maria Nordström och Roland Engström blixtrar till lite någon gång då och då med någon krönika.
Andersson: Mitt lag ikväll
kedjor:33-41-10-27-11 " 2: 202-18-8-16-22" 3:4-6 -7-13-15 "4:3-12-19-23-73-91
Samt: Aleksis
Tycker varje kedja är helt felkomponerad:
"Så spelar Timrå IK:
Målvakt: Stefan Ridderwall (Aleksis Ahlqvist).
Förstafemman: Mat Robinson, Oscar Hedman – Timo Pärssinen, Robin Lindqvist, Jonathan Hedström.
Andrafemman: Elias Granath, Antti Halonen – Matt Murley, Alexander Larsson, Damien Fleury.
Tredjefemman: Vladimir Mihalik, Johan Motin – Fredrik Bremberg, Simon Önerud, Martin Röymark.
Fjärdekedjan: Per Hallin, Yared Hagos, Andreas Molinder.
Extraback: Jesper Dahlroth.
Avbytare: Max Friberg"
Mitt förslag:
Målvakt:
Aleksis Ahlqvist
Förstafemman: Mihalik, Robinson, Bremberg - Önerud - Friberg
Andrafemman: Halonen, O. Hedman, Hallin-Alex Larsson- Hedström
Tredjefemman: Motin, Dahlroth Fleury - R.Lindqvist - Pärssinen
Avbytare: Röymark, Granath, Murley, Molinder, Hagos.
T T:
Friberg borde va ordinarie istället för Molinder
kennas:Ja, precis... nu är han tredjekeeper istället..
whoopi-woooo
Kattgubben: dom har ju inte fått tillräckligt med utvisningar med sig... ;)
hubbenorlen: När pojken värvades så var man ju lite skakis kring Ridderwalls status.
Nåja, det finns nog en tanke kring att Ridderwall står. Mycket för att han ska få känna på hur pass bra han fixar det med höften. Men man skulle ju gärna se en utkristalliserad förstekeeper.
hubbenorlen:
Nä, det är inte märkligt. Det är Timrå IK.
hubbenorlen: Att ha en junior som reserv bakom Jocke i en kvalserie skulle vara en fullkomlig katastrof för nerverna. Han har fått en match, släppte in sex puckar med tveksam hjälp av försvaret. Tarvainen och tränarna anser uppenbarligen att Ridderwall var hetast för dagen.
Vi får helt enkelt utgå från att det finns en plan och att ledarna kring laget har en bättre och klarare bild av målvaktssituationen än oss som ser laget vid max tre tillfällen i veckan.
Redigerad kommentar
tre mot tre i förlängningen, se hur spännande det kan bli.
Så blev det visst inte.....
Redigerad kommentar
Dags nu att börja titta framåt mot nästa hemmamatch! Skall det bli ytterligare en fönedring eller skall spelarna börja ta sitt ansvar nu? Lite sent för det men de borde verkligen visa att dom åtminstonde försöker göra rätt för lönen, med betoning på försöker. Jag tror nämligen att TIK är chanslösa.