1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

« · 1466877 · » Till forumet

Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Dags nu att börja titta framåt mot nästa hemmamatch! Skall det bli ytterligare en fönedring eller skall spelarna börja ta sitt ansvar nu? Lite sent för det men de borde verkligen visa att dom åtminstonde försöker göra rätt för lönen, med betoning på försöker. Jag tror nämligen att TIK är chanslösa. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Om nu Timrå spelar dåligt imorgon , kommer klacken ropa 'visa hjärta' då ?

Med tanke på vilken dag de är .... 

Kommentera

Svårt och tro att det nalkas hockeyderby ikväll. 19 inlägg berikade (nåja) gästboken igår och idag har det inte börjat så särskilt mycket bättre.
Det är verkligen ett icke-intresse över den här föreningen i dagsläget.
Kommentera

ÖstrandsNisse: ja du.. än har man inte bestämt sig om man skall fara ifrån Härnösand för att se matchen.
Kommentera

Blir det första derbyt i Eon där det inte kommer vara fullsatt?
Kommentera

The great one: Skojar du?? Varenda Modiot kommer ju att vallfärda hit för att se tre säkra :-(
Kommentera

Och Per Hallin pratar hjärta för oss som inte har papperstidningen.

Varför publicerar ST sina artiklar så innåt helvete sent? Så har det inte alltid varit.

Kommentera

Aleksis bör få en chans till
Kommentera

Fan uppehållet har varit så skönt, vill inte ha fler matcher..
Kommentera

KORITFW: Det har sannerligen varit jävligt skönt detta. Att koppla bort.

Precis som att laget kopplat bort vikten av att ta poäng i slutet av serien så bör även vi supportrar börja planera för det som komma skall. Kolla upp ledigheter och sådär. Hockeysnack ska vara öde under precis varenda kvalseriematch. Full representation vill jag se. Sen får vi hoppas på att endera Västerås eller SSK grejar den sista platsen så har vi inga som helst geografiska ursäkter för att inte ha minst en buss på varje bortamatch.

Och då får ju gärna det laget som följer med från ES ligga lägligt till geografiskt också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Skulle tro att det har att göra med intäkterna för ST på de olika alternativen. Det är många medier som börjar ta betalt eller bara ger en liten bit av artikeln på internet. Dröjer nog inte länge innan ST är där också.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag minns när ST tog betalt för allt under en period under första halvan av 00-talet. Det gick sådär antar jag.

Men visst kan väl det där vara en rimlig teori. Nu har deras hockeybevakning blivit lite bättre senaste tiden men det finns fortfarande väldigt lite man skulle vilja betala för när det gäller dom bitarna. Det är fortfarande en oerhört ytlig bevakning förutom när Maria Nordström och Roland Engström blixtrar till lite någon gång då och då med någon krönika.

Kommentera

Knylan: Det var ju inte längesen de öste ut allt de hade vid midnatt. När jag frågade varför de slutade med det fick jag som svar att "de ville hålla webben levande hela dagen". Sanningen är ju förstås som ÖN säger, att de vill gynna papperstidningen som fortfarande ger mest intäkter.
Kommentera

Knylan: "Vi har pratat om att lägga individuella mål åt sidan"

Nu tror jag ännu mer att det är bre,berg och Murley som snackat mycket med media, såklart inte dom förstår vad tränaren snackar om här.....
Kommentera

Det vore klockrent med ett visa hjärta tifo i kvällens match.
Kommentera

Andersson: Mitt lag ikväll

kedjor:33-41-10-27-11 " 2: 202-18-8-16-22" 3:4-6 -7-13-15 "4:3-12-19-23-73-91

Samt: Aleksis

Kommentera

Tycker varje kedja är helt felkomponerad:

"Så spelar Timrå IK:

Målvakt: Stefan Ridderwall (Aleksis Ahlqvist).

Förstafemman: Mat Robinson, Oscar Hedman – Timo Pärssinen, Robin Lindqvist, Jonathan Hedström.

Andrafemman: Elias Granath, Antti Halonen – Matt Murley, Alexander Larsson, Damien Fleury.

Tredjefemman: Vladimir Mihalik, Johan Motin – Fredrik Bremberg, Simon Önerud, Martin Röymark.

Fjärdekedjan: Per Hallin, Yared Hagos, Andreas Molinder.

Extraback: Jesper Dahlroth.

Avbytare: Max Friberg"

Mitt förslag:

Målvakt:

Aleksis Ahlqvist

Förstafemman: Mihalik, Robinson,  Bremberg - Önerud - Friberg

Andrafemman: Halonen, O. Hedman, Hallin-Alex Larsson- Hedström 

Tredjefemman: Motin, Dahlroth  Fleury - R.Lindqvist - Pärssinen

Avbytare: Röymark, Granath, Murley, Molinder, Hagos.

Kommentera

The great one: ...och så här blev det:
Kommentera

T T:

Friberg borde va ordinarie istället för Molinder

Kommentera

Andersson: Skituttagning.
Kommentera

T T:Varför inte låta Aleksis stå.

Kommentera

kennas:Ja, precis... nu är han tredjekeeper istället..

whoopi-woooo

Kommentera

Ahapp, då ska man iväg igen. Hoppas matchen inte är över efter de första 10 minuterna som de varit ett bra tag nu.. 
Kommentera

Förläng med Hagos!
Kommentera

asså... vad har domarna emot er???? dom har ju missat 2 självklara modo utvisningar :S
Kommentera

Jag vill inte vara den som gnäller på domarna, men......
Kommentera

Sur-Sundström är... sur :)
Kommentera

Kattgubben: dom har ju inte fått tillräckligt med utvisningar med sig... ;)

Kommentera

Nu tar jag absolut inte ut dagens match i förskott, jag säger bara att den enda glädje som segrar innan KS ger är att Stoff torskar pengar.
Kommentera

Varför i hela helvete står Ridderwall i mål? Varför värvar man en målvakt om man ändå inte tänker spela honom? Vansinne och slöseri med värvningspengar!
Kommentera

hubbenorlen:
Ska alla tre stå varsin period då?
Kommentera

Per HApps: Har jag påstått det? Men att värva en målvakt, när de två vi har bevisligen är friska nog att stå i mål, är inte optimalt. Ganska långt i från, skulle jag säga.
Kommentera

hubbenorlen: Tror inte dom vill gå in i en kvalserie med Ridderwall halvskadad och då bli stående med en målvakt! Riddarn har ju haft problem med höften.
Kommentera

hubbenorlen: När pojken värvades så var man ju lite skakis kring Ridderwalls status.

Nåja, det finns nog en tanke kring att Ridderwall står. Mycket för att han ska få känna på hur pass bra han fixar det med höften. Men man skulle ju gärna se en utkristalliserad förstekeeper.

Kommentera

26Huss: Ja men att värva en målvakt som har potential att bli 1:a, och sedan inte spela honom, är jävligt märkligt.
Kommentera

hubbenorlen:

Nä, det är inte märkligt. Det är Timrå IK.

Kommentera

hubbenorlen: I sammanhanget så ska man komma ihåg att Aleksis släppte sex puckar senast. Samtidigt som jag förstår hur du menar så kan man nog ha det i bakhuvudet. Oavsett så blir det en hård konkurrens om förstespaden om det visar sig att Ridderwall kan klara sig med sin höft. Det är bra.
Kommentera

Mihalik vs. Tollefsen. :)
Kommentera

oh herregud ni skulle ha sett pyöräläs mål... snyggaste jag sett tror jag
Kommentera

Knylan: Jo, han släppte in sex puckar. Men den matchen lär ju ha varit backarnas sämsta på hela säsongen. Om man nu värvar en målvakt i det här läget av säsongen så måste man ju för fan ge honom förtroende som förstemålvakt, annars kan man ju lika gärna plocka upp en junior som backup.
Kommentera

Vilken tur att Riddarn står, så alla stjärnor här har något att fundera över. Tycker han har varit "ok"....
Kommentera

hubbenorlen: Att ha en junior som reserv bakom Jocke i en kvalserie skulle vara en fullkomlig katastrof för nerverna. Han har fått en match, släppte in sex puckar med tveksam hjälp av försvaret. Tarvainen och tränarna anser uppenbarligen att Ridderwall var hetast för dagen.

Vi får helt enkelt utgå från att det finns en plan och att ledarna kring laget har en bättre och klarare bild av målvaktssituationen än oss som ser laget vid max tre tillfällen i veckan.

Redigerad kommentar

Kommentera

BertilEnstöring: Spelar väl ingen roll om riddarn har varit ok. Det är inte hans kompetens jag ifrågasätter, utan ledningens val att värva en målvakt som inte ens är solklar etta på papperet, och sedan placera honom bänken.
Kommentera

Knylan: Ifs and buts. Då kunde man ju lika gärna ha värvat en forward. För den här forwardsuppställningen är ju en ännu större chansning än målvakterna.
Tycker det bara är märkligt att värva utan att toppa. Som att köpa en varmkorv när man egentligen vill ha och har råd med en pizza.
Kommentera

Enligt Sportradion är det nästan ett halvt Vasalopp på plats och kollar på matchen!
Kommentera

ta timeout - nu
Kommentera

Så har knickedicken spelat klart, den tjockisen.
Kommentera

hubbenorlen: för dom är idioter? 
Kommentera

tre mot tre i förlängningen, se hur spännande det kan bli.

Så blev det visst inte.....

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1466877 · »