tre mot tre i förlängningen, se hur spännande det kan bli.
Så blev det visst inte.....
Redigerad kommentar
Kerstin_k: Bra jobbat gubbar, lika dålig som jämn tillställning!
Tråkigt att ritto avgör efter att ni skulle haft en solklar utv med er...
men vem har påstått att domarnivån varit bra?!
Ja, det är en solklar utvisning på Ritola.
//
Modoit
Hedman ansträngde sig inte över hövan där mot Ritola...
Hoppas att den här poängförlusten kostar för Modo.
lincoln: Ne det var ju en utv situation, helt klart. Det ser ju alla.
Men domarn dömde inte några individuella utv hela sista perioden. Tolle blev klart trippad i offensiv zon i slutet av 3e också utan reaktion.
Bara synd att den här situationen blev så avgörande.
NuMo:
Jag tycker han borde snackat med domarn efter målet och sagt att nae jag gjorde fel, döm bort målet och sätt mig i utvisningsbåset.
yngwie:
Som jag skrev i MoDo-boken:
530 – HÖG KLUBBA – High sticking
a) Att föra eller spela med klubban över normal axelhöjd är förbjudet och varje spelare som överträder denna regel ska efter domarens omdöme ådömas:
- Mindre straffet, (2)
eller
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
Eftersom Timrå-spelaren åkte med nedböjt huvud, så är det en tolkningsfråga huruvida klubban verkligen var över "normal axelhöjd". Klart det kunde ha visat ut honom för slashing, men utvisningen är inte lika supertydlig som jag först trodde.
lincoln: Det skulle vara intressant att höra domarens förklaring.
Skit samma, tråkigt som fan att matchen avgörs på det här sättet.
Bad_Brett:
Men om nu domarn sett detta hade det varit solklar utvisning. Finns inte ens chans att en domare inte tar utvisning för det där. Men så dålig som dem var så undrar man ju om dom inte kanske såg klubban ändå.
Jag väljer att INTE lägga fokus på domarens insats.
Tittade lite till och från men av det jag såg så svarade Timrå IK för en klart godkänd prestation!
Redigerad kommentar
yngwie:
Som sagt, om de bedömde det som att klubban inte var över normal axelhöjd, då spelar det ingen roll huvuvida klubban hamnar i ansiktet eller på skridskon. I sådana fall skulle han ha blivit utvisad för slashing.
73Sjöbba:
Det är ingen bortförklaring, det är ett citat ut den officiella regelboken 2010-2014. Jag säger inte att klubban var under normal axelhöjd, men däremot kan jag förstå om domarna uppfattade det så.
Bad_Brett:
Enligt Bremberg känns det inte riktigt rätt med det MoDo håller på med... Ritola har hög klubba, själv är han under isen...
Som tränaren i Västerås sa under lockoutsäsongen 94/95: “livet är inte rättvist, idrott är inte rättvist”. Ni får bryta ihop och kämpa vidare i en kvalserie, förhoppningsvis, långt från Fjällräven Center
ÖstrandsNisse:
Jag säger bara att det i sådana fall hade varit en lika solklar utvisning om klubban hade träffat över benskydden. För hög klubba var det knappast, åtminstone inte enligt regelboken.
Hahl Bundy:
Jaja, själv vill jag möta er i sm-slutspel, men det är ju jag det.
KORITFW: Nä, man beskriver det som att " fick en klubba rakt i ansiktet".
- Fast det var ju inte rakt. det såg ju alla. t.o.m. domarna.
Redigerad kommentar