Laken: Det som stör mest är att Modo behöver inte prestera nåt för att vinna. Målen är två bjudningar och det suger apfett. Har rätt dålig distans och koll, men det var inte många heta chanser dom skapade i övrigt. Inte vi heller men det borde räckt till någon poäng kan jag tycka. Har egentligen rätt svårt att engagera mig i nåt som rör Modo, dom är som mellanmjölk med ett gigantiskt EU-stöd. Däremot unnar jag inte AJ den minsta framgång. Det är en otäck och dryg ursäkt till människa.
erathoo: det kan bli bra att skeppa glaslirarna till JVM. Dels därför att dom får prova på hur det känns att spela hockey över 60 minuter och dels för att andra måste kliva fram i Timrå. Inställningen man visar upp är skrämmande och hur man ska kunna prestera i slutspelsmiljö, det vill jag inte ens tänka på.
Lauritzen säger att vi är det spelförande laget men det gäller ju att hitta sätt att vinna matcher också. Modo agerar ju ryggsäck hela tredje perioden och nog skulle vi kunnat ha ett eller två PP till men vi gör ju å andra sidan inte så många mål där heller och med dagens attityd hade det nog inte spelat någon roll ändå. Bänka stene och Mattson till nästa match, sätt lööke på att träna skott och låna in en erfaren brunkare från divison 1 som kan kasta lite snus på juniorerna i omklädningsrummet.
Kanske vi rent av kan skeppa lööke till ett SHL-lag och istället få låna ett par checkingspelare, modell "stor"? Kanske kan vi lämna tillbaka Boqvist till Brynäs och få låna någon annan spelare dom har på läktaren? Det är ju inte snurrfintsspelare vi lider brist av direkt.
Laken: helvetes jävla piss purjo att vi ska ha så svårt för bottenlagen i derbyn i år igen. Undrar vad råååger har för jävla bortförklaring efter denna match då?
Sputnik: Är man förvånad att man inne på Modoboken sitter och skriver att man gjort säsongens stabilaste försvarsinsats mot just Timrå? Dom har tydligen inte lärt sig om Timrå och derbyhärdsmältor, jag menar Modoiterna var ju helt lyriska efter mötet i foppaland och då hade de ju gjort sin bästa match bla bla bla. Det gick ju inte precis på räls efter det och lär inte göra så nu heller. De lär förlora med 7-0 mot Hästen ellervilket lag de nu möter nästa match.
Laken: ett bra tecken är att när man väntar för länge med ett avslut så betyder det att självförtroendet inte riktigt finns där, synd men så är det. Nu vinner vi nästa match istället.
Roger Forsberg klarar inte av att få laget att hantera derby-matcher på rätt sätt. Påminner om fjolårets matcher mot Sundsvall... Har Roger inte tagit någon lärdom?
Heisenberg: låt juniorerna vila några matcher, orkar dom inte briljera mer än ett par byten per match så kommer vi ändå inte vinna några trepoängare. Dags att börja leta nån/några fler rutinerade spelare till det här laget.
Stene ska ju bänkas direkt efter det där ingripandet. Först tunnlad och sedan den där jäääävla bläckfiskklubban som våra spelare envisas med när man är lite för lat för att åka skridskor.
Olle: Nej det skrev jag inte. Men det är självklart att Modo gör allt för att dra ner farten i en sån här match. Och vi har bevisligen väldigt svårt att hantera detta. Inget skönlirande gäng alls idag. Lamt skulle jag säga.
Det är i sådana här matcher man drömmer om att man hade en glödhet Daniel Corso som stod och köttade framför kazzen... Inte en ända spelare har vi som kan kriga framför kazzen... Det går åt helvete ikväll... 2-0 till MoDo...
Ingenting är tungt att höra ikväll ;)