Skönt med seger, hoppas vi vinner nästa också så självförtroendet går upp inför meca. Kedjeändringarna verkar ha slagit ut väl, som man förväntade sig. Bittert att tränarna inte gjorde det tidigare, det ska dom ha kritik för. Kul för Johnsson som var riktigt bra idag att få göra mål. Vart var Mattsson? Såg honom inte på bänken heller om jag inte såg fel? Hoppas verkligen vi slipper AIK första matchen i meca, fy satan så svårt vi har mot det laget. Kör hårt nu inget att förlora!
Tack för de värmande orden. Skönt att ni slapp negativt kval på nytt. Vi möts antagligen till hösten igen. Tror att kvällens match var streamad och då visas den inte i sportbaren, så därför gick vi på bio i stället. Denna vecka också, jajamensan!
Tur för er att VIK och Löven möts i den sista av omgångar... : )
Modo förlorade... men i nederlagets stund vill jag gratulera till att dom undviker kval neråt. Grattis! Väl mött nästa säsong. Vad gäller oss... så vill jag never ever se Forsberg el Stridh som tränare i Timrå IK igen. Denna säsong så har dom sabbat den bästa chansen i mannaminne att gå upp i SHL. Med rätt coachning hade vi definitivt haft chansen att gå upp. Jag firar med en byxvarm Explorer... finns inget annat hemma.
Rytter: visa en repris som säger att den tacklingen tar i huvudet så kanske jag ger med mig. Allt bildbevis tyder dock på att skröder ligger kvar för att han klämmer fingret. Dessutom, hur ska någon någonsin kunna skada huvudet på den köttskallen?
Du kanske ha missat diskussionen helt senaste åren, finns inte som säger att puckföraren ska ha koll och behöva skydda sig. Man har ju vänt detta och lägger ansvaret på den som tacklar, sätter man tacklingen i det läget ger man domaren inget val annat än att ta 5+GM. Vi får väl se ifall det blir fler matcher för den smällen.
Rytter: Jo men som det så oftast snackas om så måste ju den puckbärarande spelaren också ha lite koll, det är en tackling rakt framifrån inte från sidan inte mot sarg utan en hederlig bröstvärmare utan armbåge.
Rytter: spelaren måste väl vara beredd på att ta en tackling också? Annars kanske alla spelare borde åka runt med huvudet i knähöjd för då får ju ingen röra dem?
Man får gå in som tredjegubbe, men man får inte tackla en spelare i huvudet som står nerböjd med huvudet, det är skillnaden och det som gör att det blir 5 + GM för detta.
Heisenberg: Ja och det är ju långtifrån någon blindsidetackling vi pratar om utan en hederlig bröstvärmare som Skröder olycktvis håller ner huvudet flr lågt på.
Sputnik: håller med, man ser tredjegubbe komma in i situationer hela tiden. Man får väl för fan gå mot puckförande spelare? Eller får man bara spela man mot man i hockey?
Heisenberg: Man klagar inne på Modoboken att Strömberg kommer som 3:e gubbe, men jag hade inte klagat ifall det var modokille som satte den tacklingen. Jaaaaaaaa larry och dahlen vilket radarpar!!
Skyll på er spelare som går in som tredje man och sätter den i huvudet, svårt att tackla någon i bröstet som står med huvudet nedåt då tar den i huvudet automatiskt. Det är helt rätt med 5 + GM för denna med dagens regler.
Strömberg är övertänd och ska spela tufft men gör fel som går dit som tredjeman så där hårt och det är bara att svälja.
Sputnik: Får väl passa på här att önska herrskapet ett stort lycka till i slutspelet, ni har gjort en fantastiskt fin säsong och med lite medstuds kan ni gå riktigt långt.
Modo går på semester om några dagar så vi ses på sca-cupen igen i höst.
Sputnik: Fast det hade nog inte skadat att ha en frisk Johan Persson tillsammans med E.P och Lööke, båda är mer framspelare och Persson skulle nog kunna synka bra ihop med grabbarna.
Sen tycker jag det blir smärtsamt märkbart att EP behöver Dahlén mer än tvärtom. EP är en riktig talang men Dahlén är ett par klasser bättre. Han skapar på egen hand, han är en målskytt med ett riktigt bra målsinne och han har den där glöden som EP saknar. Kanske EP kan komma till sin rätta med en riktig sniper att lägga mackor till men Dahlén kan skapa sin egen framgång. Ska bli riktigt spännande att följa den grabbens karriär.
Olle: Känns som Lööke vaknat till på riktigt nu när han får spela med E.P, han har haft ett helt annat driv än så länge. Kedjan Dahlen, wedin lauritzen känns riktigt tung än så länge. ;)
Herminator: snacka om scenförändring i spelet nu när man kastat om lite i kedjorna. Varför gjorde man inte det här för 10 omgångar sedan? Matchen i sig kan väl gå precis hur som helst men tänk vad många poäng man kastat bort dom senaste 10 omgångarna med fantasilösa kedjor som i bästa fall kastat vinkelskott i maghöjd.