mikenomad: Du lägger upp en bild på en person som bevisligen är välkommen på arenan och har enligt arrangörer inte brytit mot ordningsreglerna, annars skulle han inte få vistas där, samtidigt som du målar upp en bild av att det är en bråkstake som bara super och vill slåss.
Det är inte din plats att bestämma om personens vara eller icke-vara. Har du synpunkter på hans beteende så prata med säkerhetsansvariga istället för att ta dig rätten att svartmåla personer på internet.
Bryr mig inte så mycket om allt annat tjafs, eller vill snarare inte lägga någon egentlig energi på det, mer än att jag står på Nomadens sida. Helt rätt! Behövs folk som står upp, ibland krävs det extrema metoder för vad jag vet så har inget blivit nämnvärt bättre sedan exempelvis någon pajade rutan på bussen eller hotade en medsupporter?
Nog om det, kan någon förklara för mig varför det blev straff igår på båda straffarna? På en av dom har Modospelaren ej kontroll över pucken och på den andra är han inte förbi Timråbacken. Utvisning på båda, men ej straff, enligt min tolkning av regelboken men jag kan givetvis ha fel.
RasmusVS: Dreva och hänga ut? Det här är en person som helt uppenbart inte har några som helst problem med att stå i händelsernas centrum och uppmana till hat och personangrepp. Jag kan omöjligt tänka mig att han har några problem att synas på bild på det egna lagets supporterforum. Han gav ett jävligt kaxigt intryck igårkväll, utgår från att han har täckning för det
kulltorp: Trovärdig , Trovärdighet heter det , Endast en här har tagit fram bild och skrivit om den killen . Fråga .. Har nådon fler sett denna kille full ..och misskött sitt åtagande som hejarklackledare , issofall varför är han kvar ?.Varför tar någon bild på en som missköter sig ..eller ler han bara åt den som tar bilden Har sett denna kille de flästa matcher i Timrå hallen och har aldrig märkt eller hört något konstigt om honom. Tycker inte klacken att han gör sitt jobb bra ? Vad kommer detta ifrån ? Är detta en vendetta av en som inte tycker om honom ? Det här känns inte Trovärdigt Sedan att lägga ut bilder på någon som man inte tycker om på hockeysnack är för jävligt gjort . Nu har jag sagt mitt om detta . PS :Tror inte denna bild var ifrån igår .....
Nog med skitsnacket och så ger jag er en liten nostalgitrip som innehåller följande: "Timår kvitterar till 2-2 genom nummer 37 MIKA PYÖRÄLÄ. Assist nummer 32 Riku Hahl och nummer 27 Timo Pärssinen"
nectis: Om alla kunde släppa skitsnacket och fokusera på sakfrågan istället. Har SK folk som missköter sig så måste det tas om hand, snabbt. När inte det görs då kmr det att ta nästa steg på ngt sätt. Då kmr ngn att lägga ut en bild tex. Skulle er själva. Ni som gnäller på Mikenomad mfl, se till att säga bort skiten själva då. Jag vill inte att mina barn lär sig den läktarkultur som dessa personer skapar.
Nästa gång ska jag ta med min kamera och lägga ut bilder på varenda idiot på insta mm...
Sputnik: Min bild är att derbyna mot Björklöven är en "folkfest" på ett annat sätt än derbyna mot er. Men jag vinner ju hellre mot er än mot Löven alla dagar i veckan, så för mig är det viktigaste derbyt det mot Timrå och har varit sedan 2007.
Bamse: Jo men samtidigt så påstår "alla" inne i er bok att Björklöven är det "riktiga" derbyt. Det känns som björklöven mötena är lite mer folkliga kanske och i Timrå vs Modo är det mer känslor och dramatik. 🙂
Sputnik: När jag syftar på samma kille så är det alltså en av killarna som var på bilden som bifogades. Hur pass involverad han var igår kan jag inge uttala mig om då jag inte var på plats. För att förtydliga lite alltså.
mikenomad: Lilla vän ... Jag med flera satt och såg allt som hände ..det utbröt när det blev slagsmål vid mål ..typer i svart klädsel gick bananas på plxie , skrek , det blev bråk , det kom vakter och tog hand onm dem ca 5-10 st var inblandad . . Hejaklack ledaren var inte inblandad , .. Så du menar att han uppviglade hela ståklacken att börja slåss och uppträda som idioter , men det var bara 5-10 av alla som gjorde det ..och det är hans fel .. Tala om vad han gjorde istället ..lå höra .
8839: Men snälla. Tror du på riktigt jag upprörs över att nån tar snedsteg el raglar? Vilken värld lever du i? Ta ett glas hallonsaft och en dammsugare så släpper vi det här nu. Du förstår uppenbarligen ändå inte
Synct: Frågar igen hur har han betett dig illa , raglade han , tog han sne steg, spydde han , hur var han ,hjälpte dom han ut , skrek han fula ord , hur betedde han sig , vi såg inget.. var stog ni ? SOM såg allt . Nu är det dags att få höra hur han var , vad gjorde han som fick Mikenomad att gå i taket .? Eller var han som vanligt ?
nectis: lägg ner moralpolisandet, tröttsamt.. Du kan ju stanna kvar i arenan efter alla börjat gå hem och snacka lite med dem som står kvar där och skriker typ "en död modoit är en bra modoit"
RasmusVS: Jo givetvis så kan inte Supporterklubben fullständigt ta ansvar för vad som händer på västra stå. Däremot så tycker jag att det nånstans måste finnas ett stopp på hur länge man får missköta sig.
Samma kille härjade på den anordnade supporterresan i Oskarshamn, hetsade järnet och det var ordningsvakter som fick stå ivägen för att undvika att han och flera av våra yngre fjortisar sprang över och slogs.
Samma kille hotade sedan egen supporter att skalla han, hetsade järnet mot Hästenfans matchen igenom i Premiären. Flertalet polisbilar stod sedan utanför och fick bevaka oroligheterna då det gick rykten om att folk kallat dit Peking Ultras utanför efter match. Det skall alltså vi oskyldiga hamna mitt i?
Skärper inte Supporerklubben upp dessa resor och bannar folk som inte kan sköta sig så kommer de tappa uppslutning från sådana som mig som har barnen med sig.
Jag skrev i samband med Oskarshamnsincidenten på Timråsida I Facebook att jag fördömde och detta står inte Timrå som klubb för. Fick då svar från Tobias Dahlstedt som varit verksam i klubben vill jag minnas att, "vet du vad Timrå står för" "detta är framtidens supporterskap" så bara att godta typ... Jo men då så...
mikenomad: I ett forum där du själv inte behöver vara offentlig lägger du ut en bild på en annan person och kastar ”dina” åsikter på honom utan en chans att försvara sig. Väx upp.
Du verkar uppenbarligen inte kunna stå för de åsikter du uttrycker om honom då du gömmer dig bakom ett nickname på ett hockeyforum när du gör det.
8839: "Vad har han gjort som inte andra gjort i arenan"
Ja, tydligen varit klackledare och beter sig illa? det har jag svårt att se att dom flesta andra har gjort.
Sen har ju inte Mikenomad påstått att Klackledaren gjort sig skyldig till ett grovt brott direkt, tagga ner nu, eller så anmäler du bara han för förtal om du tycker så synd om klackledaren.
8839: Du är ett troll va? Du måste vara det. Vad han gjort? Herregud, han är klackledare inför bl.a hundratals hormonstinna kids, många av dem lindrigt nyktra. Och han var fullare än de flesta och hetsade massan. Det är liksom själva poängen
mikenomad: Vad har han gjort som inte andra gjort i arenan , du kanske har mer bilder ? Mycket lågt gjort av dig . Killar passa er . Sedan vad gjorde han ? Jag såg inget och var på sittplats inte långt ifrån ..
mikenomad: Det är du som laggt upp bilden på denna sida och det är ditt ansvar för den publiceras här . Det är du som skriver om han . Det är du som startar något om han som kan leda till något tråkigt för denna person . Hoppas att du förstår innebörden med det du gjort .
nectis: Otroligt attt dom som styr denna sida inte reagerar på detta när bilder på på supporter publiceras och utmålas . Är det så dom vill denna sida skall vara ? Och inte tar upp det.... här .
nectis: Nä jag är inte dömd för nåt. Jag skäms inte över nåt från igår heller så om någon tog kort på mig och vill lägga upp så varsågod.
Jag har inte "hängt ut" någon, jag har visat en bild på en person som gladeligen visade upp sig inför 5800 pers på plats och ännu fler via TV hur han drängfull som frontfigur för alla Timråsupportrar betedde sig rätt svinigt.
Det är inte "barra" att ställa sig dom klackledare, då har man ett ansvar. Man anger tonen. Att som han elda på med hatramsor, uppvigling etc och s a s gå i bräschen för de där jävla småglinen i svart, ja då har man fan bett om det också.
Jag står för att han har en central roll i den tråkiga klackutvecklingen och då får räkna med att bli ifrågasatt offentligt. Jag vägrar låta såna som han svärta ner mitt Timrå IK
Sputnik: Fast det har inte Supporterklubben något med att göra. Det är arrangörens (Timrå) ansvar. Jag vet inte vad du tror att supporterklubben skulle ha för befogenheter att göra?
gustav9: hardegård har ju lyft powerplay till en ny dimension. Westerlund sköt sällan ,och fick ännu mer sällan igenom skotten. Man visste att hans alternativ var att passa. Hardegård kan både skjuta och passa vilket ger ett mer svårläst Powerplay och fler farliga spelare för motståndet att hålla koll på.
Westerlund var därmed sagt INTE dålig, men hardegård ger fler alternativ ni powerplay.
Dä ä tur att dä int fanns mobiler...å fasebook på slutet utav 80-tale när man låg å titt på alla topplessbrudar vid poolerna i Bergeforsparken( Mä ribba ) Ell på alle dansställe( Folkparke ) när fyllan å slagsmål dugga tätt och dä gökades överallt!! Nä ta mä tebaka dit så vi slipp allt elände på dä förbannade näte!!
Hassan: Kort analys 5-5 modo klart bättre i spelide o fysik vi får våra chanser i pp där jag inte förstår varför harde spelar, filip westerlund är en helt annan spelare. Modo vinner coach kampen överlägset 2 min kvar målvakt ute ,in på backsidan Lander,Albin Karlsson helt obegripligt men pappas pojke skall spela till vilket pris som helst.Hade Westerlund spelat i modo hade han burit mellan 27-30 min igår ,då hade vi fått bort 7-9 min på våra övriga backar,3 mot 5 då skall Lundin in men inte i tik .
Synct: Så vi skall hänga ut bilder på denna sida och säga att beter dig dom idioter och är onykter ? På vilken sida gör man det annars i media .? Skall vi visa biler på dom som står i baren och är full , visar fingret i klacken , Har du belägg för vad han gjorde? Du vet att man kan bli polis anmäld för sådana saker att hänga ut bild och påståenden på och om folk .? ..Förtal heter det ! Fundera på saken en gång till för du kanske är på bild nästa gång för att någon inte gillar dig .
Sputnik: Dags att supporterklubben börjar va lite seriösa och ta till lite åtgärder mot de som smutsar ner klubbens anseende. Nej just ja det är framtidens supporterskap bara att godta att det kommer se ut såhär fick man ju höra...
8839: Hur kan man hänga ut någon som redan står framför hela klacken och tydligen beter sig illa? då är han väl ganska uthängd redan? sluta lek moralpolis, klart som fan folk vill veta vilka som beter sig illa.
mikenomad: Om det är klackledaren så är det nog han som hotade eget Timråfan borta mot Vita hästen. Han ledde klacken då i allafall och har sett han i Timråklacken med stå och leda.
8839: Tycker du? Han jobbade som sagt rätt bra på att hänga ut sig själv så den "skadan" är redan skedd. I hans position bör han kunna ta ansvar för sitt beteende, det bör han ha svårt för efter gårdagen. Jag vill inte se han som klackledare mer
hockey_21: Japp, den loggan har vi kastat som sagt, det där tar fan priset i uselhet, låter du fågelhjärnan jobba lite mer så kanske du hittar rätt logga. Tackar iallafall för dagens skratt!
Jag kanske ska kontra med en flyttgubbe som flyttar Modos logotyp från Kempe till Fjällräven, hade väl bitit lika bra ungefär.
Propagandus: Om jag förstod saken rätt så skrek två gubbar diverse rasistiska saker till andra personer i klacken. Gubbarna fick smaka på handgemäng och då flög en ordningsvakt in med en batong och börja veva. Sen gick väl nån eller några på ordningsvakten.
Var väl även någon till incident men jag missade alltihop, detta är vad jag har läst mig till på olika plattformar.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Kanske en generationsfråga födda 80 och framåt då är Timrå ”derbyt”, före 80 så är det Björklöven lite grovt förenklar kanske.