Woody Jokinen: VM i sumpade målchanser. Firma Dahlén/Lööke/Lundin känns iskalla i avsluten. Ständigt söka dom där halvt omöjliga passen och när man väl tar avslut så är det från dåliga vinklar. En helt vanlig förstaperiod helt enkelt. Pucktappen i egen zon är bedrövliga.
roger_sundsvall: 23-5 i skott till TIK. 2 PP utan utdelning. Effektiviten måste höjas! Vi är inte riktigt där än idag. Vi får hoppas att det blir bättre i 2:a och 3:e. Modo verkar också lite avslagna, men kan spela helt utan press.
Tror att de måste vara mer bestämda och gå på mål eller skjuta mer istället för att bara spela runt och leta öppet mål. In i skiten!
{297}: Ja, man hoppa lite att de experimenterar och att de där sista detaljerna kommer att sitta när man släpper på träningen och hjärna och kropp kan utföra samma sak.
KulltorpsOlli: Tycker att freddan skulle kunna visa lite film på canadas JWM spelare när dom går på mål då följer backar,forwards, domare o målisen med in i målet oavsett vad som bromsar!!!!!!
Träningsmatch utan något kampmoment alls. Timrå mysspelar, mysdräller i egen zon, och tar mysavslut från den mysiga delen av anfallszon där det inte är trångt.
Begär inte fåror på isen efter timråhörntänder, men nog borde man kunna snart-är-det-slutspel-brinna lite mer än så här? Vi kommer ju att äntra playoff med en månads SCA-cup som uppvärmning.
KulltorpsOlli: Ja jag vet inte, ska man gå efter det vi presterat sista 10 matcherna så har vi inget att göra i ett slutspel. Jag hoppas ju och tror att spelarna ligger på 50% i spelet nu och bara inväntar slutspelet. Ja, jag vet att ni vet mer än mig såklart, jag är bara negativ. Men jag kan inte låta bli att vara lite orolig... Ni får gärna ösa energi över mig....
SMÅLAND: Lindholm! Mer sånt. Ibland känns det som om han tror att han bara kan vara en fighter. Han kan göra mål om han vill. Min dröm är att han sänker Björklöven med ett hattrick i semi.
"Niklas Rubin är klar för Kärpät. Foto: Tomi Hänninen/Bildbyrån Kärpät meddelar via sin hemsida att den tidigare SHL-målvakten Niklas Rubin skrivit på ett 1+1-årskontrakt med klubben.