1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591270 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25

« · 2637594 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
8225: Takida kan varken musik eller hockey
Låst ämne

Simmalugnt: Ni har ju inga meriter. Ni är ju rätt värdelösa.
Låst ämne

Costanza: Hellre framtidsdrömmar än drömmar om det förgångna.

Vi vill framåt, ni vill bakåt.
Låst ämne

Att vi spelat 38 matcher och omgivningen 36 är det tråkiga just nu. Hatar när tabellen är osynkad.
Låst ämne

Costanza: Meriter är för loosers. Det borde du veta
Låst ämne

Chrille: Måhända, men troligen bättre än det som utspelades innan match idag
Låst ämne

kulltorp: Du kissar ju bara. När vann du nåt?
Låst ämne

Costanza:
Vad ska vi kalla den linan?
Ölmage och dillchips
Låst ämne

Synct: Så har jag känt bitvis också denna vecka. Men, det är 14 omgångar kvar för oss (42 poäng att spela om), så det tror jag inte påverkar så mycket i långa loppet. Huvudsaken är att trenden i Timrås spel håller i sig resten av grundserien, då tror jag det är rätt stora chanser att vi "landar in" topp 6. Både Leksand och LHC känns som två lag vi kan passera innan det här är färdigt.
Låst ämne

Costanza: Idag?
När vann du ngt?
Du alltså?
Schack DM i Husum 1997?
Låst ämne

vonDöbeln: Även du blir imponerad av hockeykunskaperna där. Helt otroliga kunskaper som mina HS-kompisar skulle kunna ge dig.
Låst ämne

kulltorp: Vinna en match är lägre än att vinna guld. Det har inte TIK lyckats med. Ni skuldsatte hela kommunen och bettade på framtida TV-pengar när ni sist testade att komma ikapp MoDo.
Låst ämne

Costanza:
Dillchips och Ölmage är mitt signum.
Kör ni autografskrivning står jag först i kön!
Låst ämne

Costanza: Ta det lugnt nu Costanza. Jag hade ju börjat gilla dig. Låt dig inte provoceras. Det är ”bara” hockey.
Låst ämne

Blir inge Löven i SHL i år heller
Låst ämne

Bee: stackars dem
Låst ämne

pingvin: Jag gillar dig också, ingen kan ju ogilla George. Jag är bra på att skriva kreativt och jag älskar MoDo!
Låst ämne

Costanza: Du älskar Modo och jag älskar Timrå. Låt kärleken övervinna hatet.
Låst ämne

Bee: har hört att det är klart, Brynäs går upp och Modo kryper ner en serie igen. Drömma går ju
Låst ämne

Costanza: Tittar in här ibland och lägger en random kommentar här och då. Min fundering blir ju lite att vad har man för liv när man, som du, sitter och vevar här på HS dag ut och dag in?
Låst ämne

NDR: Jag är en störd person utan framtid, men är glad att du som är vettig och klok, hittade mig. Jag vevar här som en tok men jag gillar ändå er.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: apropå låtar är det ju patetiskt att hockeykväll helt missar Skellefteås låt, "Hey här e vi". Att de missar Timrå hej hade jag räknat med. Att det helt missar hur jävla grymma tifon våra supportrar visat upp i match på match är väl kanske mest pinsamt
Låst ämne

Bee: Hur långt tålamod ska Björklöven ha med Per guden Kenttä? Har väl kastat ett antal miljoner i sjön vid det här laget.
Låst ämne

NDR: Att ifrågasätta hur andra lever sitt liv känns ganska osympatiskt, speciellt om det inte skrivs stötande saker. Finns många härinne som skriver hockeyrelaterat, av någon anledning
Låst ämne

8225: Uppskattar att du backar upp mig. Du fattar vad jag vill säga och det gillar jag. Vi är inte dryga men kanske uppfattas så.
Låst ämne

8225: Precis, finns många som lever ett tuffare liv än andra, då är hockeyn en fin utflykt till en finare värld. Tills man förlorar mot Oskarshamn.
Låst ämne

Synct: En simpel hockeymatch kan innebära himmel eller helvete. Den största religionen är Hockey, på gott och ont
Låst ämne

8225: Hockey och alkohol styr mitt humör, på gott och ont.

Höhö.
Låst ämne

Costanza: Alla som känner George vet att han varken är lat,inställsam eller för all del snål. Du är en hyvens kille, aldrig dryg
Låst ämne

Synct: Tack för en trevlig kväll i hallen! Kul å se laget fortsätta på det inslagna spåret. Det enda tråkiga var väl tuffingarna från Tallnäs Tunnisar eller vad de kallar sig.

Jag stod och surrade med en kompis (iförd modotröja) under pausen 2/3 och rätt vad det är så glider en liten tunn ginger i vit t-shirt förbi och ger honom en armbåge rätt i bröstet och går sedan vidare i folkmassan, utan att be om ursäkt.

Hade det inte varit så satans trångt och mycket folk hade man hunnit ikapp å fråga vad fan han höll på med. Men hörde att de skulle tjafsas å slåss på matchen idag.

Så på ren svenska, jävla töntar.
Låst ämne

Synct: du är harmonisk ikväll då?
Låst ämne

Costanza: Ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattades som plumpt, det var inte min mening. Fortsätt att veva på, du är uppfriskande :)
Låst ämne

8225: Jadå.
Låst ämne

8225: Känns skönt att ge TIK en vinst även om inte alla där gillar mig. De förtjänar att vara ett topplag. Ante har kämpat hårt och jag backar upp honom även om jag är MoDoit.
Låst ämne

Synct: Haha, misstänkte det.

Själv får man kika på första perioden av sjunde finalmatchen mot Djyyyrgåårn då från ifjol , lite balsam för själen, innan man somnar
Låst ämne

8225: Själv kikar jag på Tim Erixons slagskott med 7 sekunder kvar mot Djurgården i kvalet minst 2 gånger när jag närmar mig runt 1 promille! Så har det varit varenda fylla sedan aktuella händelsen, för en extra endorfinkick.
Låst ämne

pingvin: Tycker att TIK förtjänar att skapa kaos bland topplagen och lira i en final. MoDo har varit där förut men är för veka nu. TIK har tuggat sig till att få chansen till guld.
Låst ämne

Costanza: Du raggar likes härinne som en tajt 19-åring på Ayia Napa. Men jag håller med, kanske nästa år, om vi inte får in en bra back innan deadline och Lyyten kommer tillbaka på spelhumör.
Låst ämne

Cobbel: Och du visar din mognad genom att kalla en person för ginger. Bottenskrap.
Låst ämne

nectis: jaja ni vann men kan ni snälla börja vinna mot de andra bottenlagen också? Fan ni hjälper aldrig oss
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Ääeh, men inte igen. Timrå Hej eller ingenting, man har försökt med allt möjligt med nyskrivna låtar och allt vad det är - det enda som har fastnat är Timrå Hej.

Vill man inte ha den ska vi inte ha någonting, man måste inte ha en ”hymn” och att skriva något nytt ämnat för det ändamålet kommer inte bli bra, det är inte så det funkar riktigt.
Låst ämne

nectis: Om Cobbel är bottenskrap vad är ärkesopan som springer runt och armbågar folk då?
Låst ämne

RasmusVS: "Timrå hej" är väl den låt som med sina 52 år på nacken, spelats och sjungit längst i Sveriges ishallar (?). Oavett vad, i med och motgånger, har låten hörts och sjungits i över ett halvt fucking århundrade! Ligger något stort i det tycker jag och svårt att ge upp.
Låst ämne

DJ Abbot: uppdatering precis på hemsidan gällande damerna.
För att bespara er tid så sammanfattar jag det snabbt åt er
" Vi ber om ursäkt för att vi i styrelsen är ryggradslösa idioter som inte kan stå för att vi har gjort bort oss och förlöjligat klubbet utåt. Vi hoppas att ni där ute är senila och kan glömma detta så går vi vidare"
🫣🪄
Låst ämne

nectis: Känns som att du lägger fokus på fel sak i hans inlägg. Att skämtsamt benämna någon som ginger är väl på sin höjd lite fel.

Bottenskrapsbeteendet står den rödhåriga rackaren för
Låst ämne

DJ Abbot:
"I svenska Elitseriehallar" är mer rätt ...... 53 år på våran 😉
Låst ämne

Barkborren: Eh är det din take på den informationen? De står ju fast vid beslutet med tycker att kommunikationen var kass, och pudlar på det. Var får du in det ryggradslösa?
Låst ämne

Håkkybåkky: Våran travkusk som gjort bort sig borde stå för sina misstag och ställa sina plats till förfogande. Allt han gjort har varit raka motsatsen till vad Torines gjorde
Låst ämne

Barkborren: den delen håller jag med om. Han är ju ytterst ansvarig för all kommunikation som Timrå står för, och det som lades ut först var ju direkt pinsamt.

Men tycker däremot att ”rättelsen” nu var bra. Timrå har kommunicerat fel, tar på sig det, och fokuserar på att lösa situationen framåt. Vad mer vill du ha?
Låst ämne

Barkborren: Haha, vilken ofantligt dålig sammanfattning.

Igår pratade jag med någon som faktiskt har insyn. Och fick, precis som det står i TIKs information, att problemet är att damlaget haft ett uttalat mål om utveckling och fostrande, eftersom laget är yngre än fucking 2 år. Men att det ändå blivit toppningar, hierarkier och viss utfrysning. Exakt det man inte ville med ett åldersblandat, nystartat och växande lag.

Initiala pressmeddelandet var dåligt, utöver det tycker jag Timrå, och vissa utnämnda personer, får ett drev mot sig som absolut inte motsvarar händelsen.
Låst ämne

« · 2637594 · »