Synct: Så har jag känt bitvis också denna vecka. Men, det är 14 omgångar kvar för oss (42 poäng att spela om), så det tror jag inte påverkar så mycket i långa loppet. Huvudsaken är att trenden i Timrås spel håller i sig resten av grundserien, då tror jag det är rätt stora chanser att vi "landar in" topp 6. Både Leksand och LHC känns som två lag vi kan passera innan det här är färdigt.
kulltorp: Vinna en match är lägre än att vinna guld. Det har inte TIK lyckats med. Ni skuldsatte hela kommunen och bettade på framtida TV-pengar när ni sist testade att komma ikapp MoDo.
Costanza: Tittar in här ibland och lägger en random kommentar här och då. Min fundering blir ju lite att vad har man för liv när man, som du, sitter och vevar här på HS dag ut och dag in?
Hahl Bundy 2.0: apropå låtar är det ju patetiskt att hockeykväll helt missar Skellefteås låt, "Hey här e vi". Att de missar Timrå hej hade jag räknat med. Att det helt missar hur jävla grymma tifon våra supportrar visat upp i match på match är väl kanske mest pinsamt
NDR: Att ifrågasätta hur andra lever sitt liv känns ganska osympatiskt, speciellt om det inte skrivs stötande saker. Finns många härinne som skriver hockeyrelaterat, av någon anledning
Synct: Tack för en trevlig kväll i hallen! Kul å se laget fortsätta på det inslagna spåret. Det enda tråkiga var väl tuffingarna från Tallnäs Tunnisar eller vad de kallar sig.
Jag stod och surrade med en kompis (iförd modotröja) under pausen 2/3 och rätt vad det är så glider en liten tunn ginger i vit t-shirt förbi och ger honom en armbåge rätt i bröstet och går sedan vidare i folkmassan, utan att be om ursäkt.
Hade det inte varit så satans trångt och mycket folk hade man hunnit ikapp å fråga vad fan han höll på med. Men hörde att de skulle tjafsas å slåss på matchen idag.
8225: Känns skönt att ge TIK en vinst även om inte alla där gillar mig. De förtjänar att vara ett topplag. Ante har kämpat hårt och jag backar upp honom även om jag är MoDoit.
8225: Själv kikar jag på Tim Erixons slagskott med 7 sekunder kvar mot Djurgården i kvalet minst 2 gånger när jag närmar mig runt 1 promille! Så har det varit varenda fylla sedan aktuella händelsen, för en extra endorfinkick.
pingvin: Tycker att TIK förtjänar att skapa kaos bland topplagen och lira i en final. MoDo har varit där förut men är för veka nu. TIK har tuggat sig till att få chansen till guld.
Costanza: Du raggar likes härinne som en tajt 19-åring på Ayia Napa. Men jag håller med, kanske nästa år, om vi inte får in en bra back innan deadline och Lyyten kommer tillbaka på spelhumör.
Hahl Bundy 2.0: Ääeh, men inte igen. Timrå Hej eller ingenting, man har försökt med allt möjligt med nyskrivna låtar och allt vad det är - det enda som har fastnat är Timrå Hej.
Vill man inte ha den ska vi inte ha någonting, man måste inte ha en ”hymn” och att skriva något nytt ämnat för det ändamålet kommer inte bli bra, det är inte så det funkar riktigt.
RasmusVS: "Timrå hej" är väl den låt som med sina 52 år på nacken, spelats och sjungit längst i Sveriges ishallar (?). Oavett vad, i med och motgånger, har låten hörts och sjungits i över ett halvt fucking århundrade! Ligger något stort i det tycker jag och svårt att ge upp.
DJ Abbot: uppdatering precis på hemsidan gällande damerna. För att bespara er tid så sammanfattar jag det snabbt åt er " Vi ber om ursäkt för att vi i styrelsen är ryggradslösa idioter som inte kan stå för att vi har gjort bort oss och förlöjligat klubbet utåt. Vi hoppas att ni där ute är senila och kan glömma detta så går vi vidare" 🫣🪄
Barkborren: Eh är det din take på den informationen? De står ju fast vid beslutet med tycker att kommunikationen var kass, och pudlar på det. Var får du in det ryggradslösa?
Håkkybåkky: Våran travkusk som gjort bort sig borde stå för sina misstag och ställa sina plats till förfogande. Allt han gjort har varit raka motsatsen till vad Torines gjorde
Barkborren: den delen håller jag med om. Han är ju ytterst ansvarig för all kommunikation som Timrå står för, och det som lades ut först var ju direkt pinsamt.
Men tycker däremot att ”rättelsen” nu var bra. Timrå har kommunicerat fel, tar på sig det, och fokuserar på att lösa situationen framåt. Vad mer vill du ha?
Barkborren: Haha, vilken ofantligt dålig sammanfattning.
Igår pratade jag med någon som faktiskt har insyn. Och fick, precis som det står i TIKs information, att problemet är att damlaget haft ett uttalat mål om utveckling och fostrande, eftersom laget är yngre än fucking 2 år. Men att det ändå blivit toppningar, hierarkier och viss utfrysning. Exakt det man inte ville med ett åldersblandat, nystartat och växande lag.
Initiala pressmeddelandet var dåligt, utöver det tycker jag Timrå, och vissa utnämnda personer, får ett drev mot sig som absolut inte motsvarar händelsen.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·