Synct: Domustrappan släpper väl med 2 veckors mellanrum tror jag. Så nästa vecka så lär vi få ettt nytt avsnitt! Vi vinner väl derbyt idag så det blir idel goda miner där tycker jag. 😃
Zoolander: Ska vara tillbaka nästa vecka. Skönt att det blir ett uppehåll på 5 dagar innan nästa match. Så vi inte sliter ut spelarna plus att Kapanen får lite tid att leta nyförvärv där bak.
Turkiska Tiken : Matchdag! Senast matchen förra säsongen som både laget och vi vill glömma blev 7-1 till Modo. Helt annat läge nu vi är på väg upp och de ner som det verkar. Men ett derby är ett derby och allt kan hända. Sampo Ranta som är poängstark är tillbaka för Modo. Vi har inte förlorat på hemmaplan ännu i år, de har inte vunnit borta än. Bryts den trenden idag? Förhoppningsvis inte.
Viktig match för att fortsätta det positiva momentum som vi har och befästa en tidig topplacering
kulltorp: dom är verkligen fenomenal, och dom har dragit in några nya finska fans också. Enda youtubeklipp jag inte skippar reklamen på. Fördelen med utländsk coach är att fler folk utomlands kan se våra videos och förstå det mesta som sägs, det enda man kan önska är textning men det känns lite mycket att begära nu då det laddas upp så pass frekvent och med en jäkla kvalite på innehållet
dempa: Ja jo indianerna finns ju. Men den är relativt ny jämfört och ”plastig”
Ett tag var HV där och hade lite heta år mot oss.. men dagens möte mot dom kittlar knappt, ser mer fram emot att se er match. Se hur IN your Facehockey praktiseras efter att brallorna drogs ner nere i Karlstad . Resultatmässigt har ju Timrå gått rent efter den lektion , kör dom månne inte på lika hårt framåt längre?
Öndulat: Om man lyssnar på vad Olli sa redan innan FBK-matchen så skulle F2 och F3 göra en avvägning vad som var lämpligt. Det låter som om allt man gjort är att vända på hur man pratar om det, F2 är nu defensiv om det inte går att gå. Istället för att vara aggressiv om han inte behöver vara defensiv.
Minimal skillnad men det minskar risken att alla tre forwards fattar fel beslut. Om man inte hinner tänka så blir standardläget att F2 är defensiv.
Sputnik1: Det går nog att vända på det här med press och fördelar hit eller dit hur vi vill. En sak vi kan vara säkra på är att Timrå IK kommer mötas upp av ett massivt publikstöd. Därigenom bör all eventuell press bara släppa och Timrå kan bara spela ut, in your face hockey, Olli-style.
Det enda jag vill se ikväll är en imponerande förödmjukelse för Modo. Jag vet att det låter lite för kaxigt men jag vill verkligen det. Sen hoppas jag att klackarna gör det dom ska… med ett ledande ord på vägen: Behave, Behave, Behave.
Kollade på presskonferanssen från Modo Frölunda Roger sitter käka korv och man ser Karlins hunger 🤣 Tycker Roger borde get han en tugga eller slumpen 😁
Säsonge först derby!! Dä ska smäll satan å take ska blås av EON!! Int en jävul över 18 ska blås 0 ida.... Dags att stepp upp satan å kör platta i matta i 60 min!! 3 raka vinsten ikväll å ja fir redan nu!!🎉🎉🎉 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Ikväll Fucka vi Modolidernas Face!!!💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Rip Kirby: Ja, nu sitter man ju mest med förra säsongens derbyn i åtanke med. Vilket kanske inte säger mycket i slutändan. Innan dess hade vi rejält övertag på Modo de senaste säsongerna innan dess.
Jokinen kommer få uppleva nått helt annat gällande publik tryck, det är ett som är sant. Hoppas spelarna svarar upp bra på det med. Då blir det en mysig afton. 😍
Sputnik1: Tror farhågan idag är att spelarna vill för mycket och tappar huvudet. Spelar vi som mot Växjö har inte modo skuggan av en chans. Men vi får se.
kulltorp: Självförtroende finns det ju efter seriestarten, det gäller att hålla huvudet kallt och följa spelsystemet. Ödmjukheten ligger högt på min lista.
Puckat: Att JJ gör en Jokinen-immitation i sitt tacktal efter matchen är då ett tydligt tecken på att det är harmoni i laget och att dom verkligen uppskattar sin nya coach.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·