Mora torskade ju igår..... Då jag läser Falu Kuriren dagligen så blir jag förväntasfull inför lördagen.... Bogg säger att mora inte har något som helst sjävlförtroende, de blir ängsliga mot slutet av matchen, kan inte knyta ihop säcken osv. osv. Det är alltså dags för islossning å det grövsta för våra röd-vita fighters. I mora djupnar krisen då de inte har några tidiga höst poäng att falla tillbaka på. Även om Timrå brukar ha svårt för mora så kunde vi inte möta dem i ett bättre läge.... Det är nu det ska ske.... Med början på lördag.... Jag tror vi tar 8 raka igen....
actionleif: Precis, men vi har 52 pinnar, dom har 31..... Vi kan knyta säcken hårdare och mindre ängsligt. Och Leifi, om du sagt till mej innan säsongen att vi skulle ligga trea, bara fyra poäng efter serieledarna när vi spelat 30 matcher hade jag blivit en lycklig man....... Sådeså... Det här är bra.... Hittar vi tillbaka till vårt riktiga spel så kanske det i Timrå så "ouppnåeliga" kan bli verklighet..... Just det, det ingen vågar tro på men som man tänker varje gång man traskar till ladan.
Hassan: Alternativt så kan ju Timrå se till att skapa de bästa förutsättningarna för att kunna vinna matchen och ta tre mycket välbehövliga poäng. Detta bör nog göras med den största respekten för Mora. Ett Mora som, i likhet med Timrå, har haft en allt annat än god formkurva den senaste perioden, och som heller inte behöver spara på något i morgon. Om vi väljer att ta det minsta för enkelt på motståndet i det läge vi befinner oss just nu, då får vi se en matchbild i likhet med hur den tredje perioden såg ut igår.
Här på hemmaplan är det vi som ska ta initiativet, vi bestämmer hur poängen delas ut!
Dream Team: Ja självklart..... Jag vet att Timrå alltid har det jobbigt mot mik.... Men som den obotliga optimist jag är så tror jag alltid på seger innan matchen börjat.
Ambroo: Visst är det så, men bataljerna mot er är väl lite extra tändvätska :-) Sen gör det väl inget om ni tror att ni bara ska ställa in skridskorna och inkassera ;-)
Tubest: Konstigt du pratar...... Att jag är optimist betyder inte att jag tror att det bara är att ställa in grickerna.... Vad jag sa var att detta är ett bra läge att spela mot mora i..... ni har precis som oss en svacka men ni har 21 poäng mindre.... Ängslan hos er är således större än den hos oss..... Vi är vid det här laget et härdat släkte hockeysupportrar.....
Hassan: Klart du ska va optimist, det är ja med. Om du bara ser till poängen så är det nog ett bra läge, men jag tror ju att våra spelare är otroligt revansch lystna efter debaclet senast.
Jaji, det var la uppmuntrande att dessa tröga masar har vett nog att lägga in vår klassiska tallsymbol på hemsidan - grymt jävla imponerad blir man! Eller vad fan, mer än så... Starkt jobbat, Moras hemsida! Att de så gärna vill vinna mot just oss, hmmm... Jaji, är Mora möjligen det nya Bobcats? Ett lag som skiter i allt annat bara de slår just Timrå IK, likt det finska landslaget som bara vill vinna mot Sverige och ger fan i resten av VM...?
Talande nog har Mora aldrig vunnit ett skit och finnarna har endast mäktat med ett sketet VM-guld efter alla dessa försök. Å andra sidan har vi, Timrå IK, inte lyckats så mycket bättre heller. Vi har mest samlat på brons vad medaljer anbelangar, men 2007 siktar vi la högre än så...!?
Men, jaji, tack Mora för den goda smaken att slänga fram våra älskade klassiska tallar - det var fantastiskt snyggt gjort och ni förtjänar all respekt för denna gärning...!