Bragd-Birger: mycket hockey kvar. Men det känns som första målet blir viktigt. Passar på lägga upp lite nostalgiska minnen. Det var på den tiden vi kunde lira PP och det med råge.
Bragd-Birger: Mora får fast oss i egen zon gång på gång. Krävs snabbare lösningar där. Annars tycker jag vi försvarar oss bra, det är efter att ha tagit tillbaka puck i egen zon vi har svårt att lösa det. Tar vi oss över mittlinjen så ser det okej ut i deras zon. Inte chansfattigt från vår sida.
Nu kör vi! Nu är det verkligen dags för varenda jävel i laget att få ut max av sin kapacitet och vinna matchen under ordinarie tid. Det är allvar på riktigt nu om vi vill falla på målsnöret och missa sista Playoffplatsen i sista omgången som ifjol och året innan. Det ska vi väl för fan inte låta ske?!
Värt att ha i åtanke att Mora behöver ta 2 poäng för att i praktiken säkra sin plats för fortsatt spel efter den här veckan. Naturligtvis så kommer dom att komma in på isen i varje byte och kriga för att få platsen säkrad redan ikväll och kunna spela av sista matchen på söndag.
Vi tänker väl för fan inte på allvar låta det ske? Nej just det. Ut till Timrå Isstadion varenda jävel som har möjlighet och gör allt ni kan för att stötta grabbarna på läktarplats så kommer vi att vinna det här och skaffa oss ett utmärkt läge att greja sista platsen i sista omgången uppe i Haparanda på söndag.
Ska man prata om ikväll så utgår jag från att Mattson är tillbaka. Även om han haft migrän undrar jag om han inte stått mot bobbarna om inte de hade matchat sin backup? Lite psykologi där kanske?
Tja grabbar! Nån som vet om man kan beställa biljetter på hemsidan och hämta ut de på birsta? alternativt använda mobilen som biljettbevis genom E-posten där man får biljetten levererad?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.