Otroligt starkt att få med sig åtminstone en poäng denna match om man väger in hur stundtals dåligt spel vi haft och hur omfattande zebran dömer oss ur matchen
Nu tackar vi Svedberg och Wedin för 2 pinnar när vi förtjänade NOLL! Visst är det en styrka att vinna matcher även när man spelar katastrofalt. Hoppas på mer energi i benen i nästa match.
Sputnik: En fråga.. Varför väljer man Molinder före Drugge? Tycker Drugge besitter ett bättre passningsspel än Molinder och är ju inte mjukare i spelet än Molinder precis. Kommer ihåg att komentatorn på cmore i matchen mot Färjestad kallade Drugge för quarterback tack vare sina långa fina pass.
Haha! Faen så underbar han är, Wedin! Var kom det där avslutet ifrån? Sjukt värd att få avgöra iaf, tycker han var bästa forward i matchen.
Skitmatch annars, vilket man ju anade på förhand. Tycker Mora var riktigt bra på ett jobbigt sätt.
Och: skönt att vi verkar vara lika svårslagna i år som i fjol. Utmanövrerade i princip hela matchen, men på något sätt slutar det med att vi får med oss fler poäng än motståndarna. Eller, något sätt...Svedberg! Han är så übersnuskbra och viktig för det här laget att det är löjligt. Sanslöst bra värvning.
BlackBay: vem underskattar motståndet? Mora var bra tack vare att dom fick spela massor av PP av en mycket full domare och för att vi hade noll eget initiativ i 60 minuter. Det här var ett bottennapp, därför otroligt viktigt att plocka poäng ändå. Det här hade varit 0 pinnar i 90/100 matcher, som laget uppträdde.
Sputnik: Vila benen kanske. Intressant annars hur snabbt man blir bortskämd. För två veckor sen var alla överens om att vi skulle hamna sopsist och börja räkna in eventuella räddningsplankor. Nu spelar vi glimrande i alla matcher utspel den första och den senaste, och genast är missnöjet där. Det såg ut som trötta ben i Timrå i dag och så kommer det att bli i en 52 matcher lång serie. Ändå en styrka att ta två poäng i en sån match. Dessutom är Mora i nästan samma sits som vi och jobbar hårdare än många andra lag vi mött. Jag är mer än nöjd så långt. Tack för två fräscha poäng!
Bragd-Birger: mål i två raka matcher för Wedin nu. Jag sitter och hoppas lite att björnen har vaknat nu. Det finns så sjukt mycket potential i wedins offensiv men han har sällan fått till det där sista. Tills nu.
Gällande Svedberg så vill jag inte ens tänka på var vi skulle vara i tabellen utan honom. Vilken gigant!
Bragd-Birger: Ja livet är inte direkt piss som Timråsupporter. Lägg till att lagen över oss dessutom har 1 eller 2 mer spelade matcher än oss. Vi spelar inte bra hockey men vinner ändå, lyxproblem deluxe!
Sen, tror faktiskt det retarderade spelschemat kan ha ett finger med i att benen såg lite sega ut. Känns som att vi inte kommit in i flowet. En veckas uppehåll, sen två matcher på tre dagar. Lite svårt att väga av träningsmängd/intensitet där.
Jag hoppas att alla som har varit på matchen på plats idag har tagit chansen att tacka av en riktig kämpe som hållit i länge, trots att kvalitén på vederbörande har varit lite knackig senaste tiden.
På matchen mot Rögle är den gamla mediakubben ett minne blott, må du vila i frid gamle vän.
Sputnik: Har ju helt missat att Timrå spelar i Linköping igen redan på torsdag. Det betyder ju att jag har möjlighet att se Timrå live för första gången denna säsong, missade ju olyckligvis första mötet!!!!!! 😍😍😍
Sputnik: nämnde det förra veckan tror jag,dock utan respons. Tycker också det är jävligt märkligt, men bra då vi kan ta djurgårdsmatchen på vägen hem. Men tvivlar på att det är därför de satte schemat så, är nog bara en slump..
Ja herregud vad säger man! Sämsta matchen hittills denna säsong. Räknar inte med Linköpingsmatchen. Det var första matchen i SHL. Mora ägde oss stundtals idag. Vi hängde inte med. Men Svedda i mål och alla andra extra målvakter och en vindsnabb Wedin så fick vi bonuspoängen ikväll 👍 Ett par Norrlands Guld förgyller denna underbara kväll. På torsdag åker jag och 3 av mina 4 söner till Linköping igen och denna gång vill jag ha med mig poäng med mig hem. Vi ses i Saaben Arena på torsdag. Då blir det fest.. FORZA TIMRÅ IK i med och MOTGÅNG ALLTID!! ❤
SMÅLAND: Att göra en riktigt skräpmatch och ändå vinna, det lovar så jävla gott inför fortsättningen, otroligt viktigt! jag tror verkligen vi har en riktigt bra chans att slippa kvala.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Varje match är viktig, i synnerhet mot tilltänkta bottenkonkurrenter