Tant-Gert: Du kan inte bara använda dig av peppar, det ska vara pepper och salt för att det ska bli rätt. Klart vi förlorar om det förekommer sådana amatörmisstag ;)
Jensen_12: Att prata om att vi antagligen besegrat Mora när halva matchen återstår är att tigga om trubbel. Riktigt, riktigt orutinerat. Jag kommer personligen hålla dig ansvarig om TIK förlorar ikväll! ;-)
Jensen_12: Ja, nu ska man inte ta ut nåt i förskott. Men det känns som att Timrå utan sina stjärnor ska vara ett medelmåttigt elitserielag. Med alla friska tillhör vi dock den absoluta toppen.
Hassan: Väldigt på gång tycker jag. Att ha namn som pärssinen, hahl och Hedström på skadelistan och ändå (Antagligen) Besegra ett "Skräcklag" som Mora visar en del vilja.
Ähh.... Mora är ett säckgäng iår. Tyvärr har Timrå alltid haft rätt svårt mot Mora. Det här kan vi vinna trots att många är skadade. Det känns som att Timrå trots alla skador är på gång.
Victoria: Jag fick ett sms av lillebror hemma i timrå han skrev att om tik vinner idag så ska dom ha bragdguldet,jag svarade att dom brukar lyfta sig vissa matcher när många är sjuka dom vinner med 2-0 skrev jag.
jonmannen: Förhoppningsvis efter denna säsong. Snacka om den fula ankungen, enda skillnaden är att det aldrig blir en svan av det laget. Osexigaste hockeylaget i ES historia...
Gäller att spika igen igen tror det blir tufft att slå Mora med så många borta var optimist förra matchen Brynäs, fullt på läktarn och drag nu känns det avslaget.
mikenomad: Tycker att det är mycket bra uttalande från Challes sida. Det visar bara för spelarna vilket förtroende han har för dom, kan det bli bättre?
Hur som helst vore det riktigt bra om Regin kan spela. Då är det bara 7 st borta ;) Å andra sidan, han lär ju inte kunna gå för fullt efter feber och halsfluss eller vad det var.
Infinner sig nästan en liten känsla av allt att vinna och inget att förlora inför kvällens drabbning med tanke på förutsättningarna för TIK. Hur som helst så tycker jag att följande rader som är klippta från Expressen är lite småkul: "- Och Timo Pärssinen kan förmodligen spela på lördag. Vid panik hade jag kunnat spela honom redan i morgon, men jag känner ingen panik. Inte ens med åtta spelare borta."
Man kan välja att tolka det som ren dårskap från Challes sida, att inte vara mer orolig. Men jag tycker bara det låter lite härligt kaxigt.... Sen att verkligheten är den att det faktum att man saknar så många tongivande spealre eg är en smärre katastrofsituation, det är en annan femma....
Kevin O Shea: Tipset ikväll är att Mora träsk kör fader Abraham i speedad version el. kanske Grötvisa i seeegaste tempo. Hursom helst blir det stryk 1-2.
Du har säkert rätt! Jag har bara varit i Gavlerinken i denna stad och det är tveksamt vad de sprutar ut även där. Höll på att bli utkörd därifrån hösten 2000 eftersom jag blev helt jävla tokgalen och gick runt och spottade på gävlarna, men räddades av Friskan (vi torskade med 5-0)...
Kevin O Shea: Mrd tanke på att Hahl nämns i artikeln och det förhandlas med Styf och Backlund är det väl ingen vild gissning att det tråkiga ryktet rör #8. Just tråkigt vore en minst sagt passande beskivning om det visar sig att jag har rätt.
DJ Hemp: Det är den jävla tablettaskarenans fel, jag var där i Lördags och ligger själv helt jävla däckad, dom sprutar säkert ut något skit i ventilationen, bara för att man ska bli förkyld och äta Läkerol. Pissarena!!!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.