thorwald: Per Svensson tycker att det är en bra period. Jag tycker det var dåligt förutom sista 5 min då man lyckades skapa lite tryck. Jag blir stött av att han säger så
Liten snabb , logisk uträkning . De flesta målvakter i SHL har 90-91 % räddningar . Om vi snittar 18-22 skott per match blire ##%W#% svårt att vinna ????
Nej vi får inga utvisningar men vad fan ska vi med det till? Vi gör ju inte mål ens i den spelformen... och Svensson säger att dom gjort en bra period (!). Jag ger upp.
Lite bättre på slutet när vi får tryck där men det är för mycket som inte är bra. Långt ifrån godkänt. Sheriffen Svensson är nöjd efter förstaperioden. Något är felande i laget.
Efter de första 20 minuterna idag så kan vi i alla fall med all önskvärd tydlighet konstatera att vi är ett sämre ishockeylag den 8e Oktober än vi var 4e April.
Vet inte hur vi ska resa oss ur detta svarta hål riktigt. INGENTING fungerar.
Offensiv spets? Finns i sjön. Defensiv spets? Finns i sjön. Taktisk spets? Finns i sjön. Vi gör inte ens om i kedjorna som UPPENBART inte fungerar.
Vi är i alla fall helt överlägset bäst på att åka runt som ett jävla Kronblom-U.
Kronblom-U = Raka ben, böjd överkropp, några meter från motståndarna med en utsträckt enhandsfattning runt klubbskaftets översta del fjösigt petande mot puckföraren.
Hoppas på hårtork i pausen. Och då menar jag inte att fixa till några svettiga frisyrer…
Hahl Bundy 2.0: Det lag som snart inte direkt lägger i sin taktik mot Timrå att det är helt ok att ta onödiga hakningar pga vi åker inte mot det laget, gör ju tjänstefel. Upprorsstämning på läktarna, med all rätt. När får detta ett slut?
Lika dåligt idag. Första skottet på mål efter 7 min och det på hemmaplan. Nä tyvärr ser hemvändarna alldeles för mätta ut och spelsystemet ser exakt ut som under kräftgången ifjol.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.