Redigerad kommentar
250kg kärlek: Låt Lejonkräket vara nu. Vill du sitta och tycka synd om dig själv och Timrå IK så stäng då av datorn. Låt oss andra uppskatta att åtminstone en utav resten av hockeysveriges supportrar sympatiserar med oss och lyckönskar Timrå IK.
Vi tar oss igenom det här, det vet jag!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Lite förstående måste ni ha över en sportchefs arbetssituation. Det är garanterat inte lätt att få spelare till Timrå IK även om det skulle finnas rejält med pengar till spelarlönerna. Betänk att de spelare som Timrå kan tänkas vara intresserade av är granskade med lupp av hela hockeyeuropa. Om det nu är så att en spelare är någorlunda eftertraktad på marknaden så kommer inte Timrå att ha skuggan av en chans på att vinna en budgivning. Sen är det inte alltid högsta budet som avgör heller utan spelaren ska faktiskt säga sitt också. Kanske ett Timrå IK som har problem med likviditeten och legat i botten av Elitserien några säsonger inte direkt skvallrar om en chans att vinna titlar för potentiella värvningar. Sen kan man fundera på hur spännande och intressant det är för en spelare att bosätta sig i Timrå, kanske de har fru och barn som ska säga sitt också?
Brynäs har haft samma problem (och har det kanske delvis fortfarande) och vad jag har fattat är att man ska vara otroligt försiktiga med att skylla lagets misslyckanden på sportchefen i ett läge när han inte har tillräckliga medel att arbeta med. Brynäs räddades till stor del av att det kom fram talanger underifrån men möjliggjordes av att Brynäs ökade satsningen på juniorsidan i samband med att föreningens ekonomi sanerades. Det finns bara en enda väg till att vara ett stabilt elitserielag och det är att ha en ekonomi som är i balans (eller köra Leksand style)och borgar för att laget kan byggas på en stabil grund. För Timrås del kan det vara så att ni var dömda redan när S/T Hockey-projektet lades ned.......sug på den.
lincoln: Jo deras usla spel är en del av det hela, men sen blir folk bekvämare och bekvämare.
Eon arena ligger dåligt till men det är inte det största problemet, en påfart på motorvägen utanför arenan hade kunnat gjort susen.
En av dom vanligaste grejorna man hör om arenan är hur jobbigt det är att åka dit, istället för att höra bra saker som tillexempel vilket tryck det kan vara vid fullsatt och hur trevligt det är med dom branta läktarna.
Redigerad kommentar
Timrå har inte ekonomin för elitserien inte en arena för elitserien och inte supportrar/publik heller.
Tyvärr har man levt på lånad tid mycket tack vare att man ligger där man ligger samt sundsvall hockey, hade man kunnat komma överens om att ha ett stabilt lag i elitserien och ett i allsvenskan kunde det ha gått nu har man ett i allsvenskan och ett i division 1 istället tack vare storhetsvansinne från sundsvalls ledning och dåligt samarbete mellan klubbarna.
Stora felbeslut som tagits tycker jag tillexempel ombyggnaden av eon är, varför kostade man på massor på en balkong när man inte har publik till den mer än nån enstaka match per säsong?
Nu får vi sikta på bli ett stabilt allsvenskt lag som kanske får kvala ibland, men att vi går upp till elitserien tror jag inte, det finns för många lag underifrån med bättre förutsättningar för det.
Ett tajt samarbete med sundsvall och en Arena i stan hade varit Timrås chans, detta gick inte att uppnå.
Timrås publiksnitt 2013-2014, ska vi tro på +3000 iallafall?
Placering i tabellen, blir tufft men hoppas på topp 6.
Bragd-Birger: Passa dig så du inte blir avstängd butterbulle, det där känns som ett personangrepp!
Men hääärrrrrligt att konstatera och att se DIG inse att jag hade rätt redan när jag skrev dessa inlägg i december!!!
Leksands IF - Sveriges mest älskade hockeylag!!!
Hej kära Timrå-fans!
Vill påminna om mina inlägg daterade 30/12 2012 som bemöttes hånfullt av er, hur ser det ut nu. Svara mig gärna. Jag skrev enligt följande och förlöjligades:
Timrå Icon: Jag ska hemsöka er åter när kvalserien inleds - får se då hur kaxiga ni är! Namnet är en pik till en idiot som är överskattad och har en pantad brud.
Leksand till Elitserien 2013! Sanna mina ord!
Tänker inte skriva mer i er bok nu - vi syns i kvalserien!
Ha - fy faen vilka skojjare ni är! Riktigt lustigt att läsa frustratioonen sina över här - snart kommer vi upp! Vi ska pissa på er i kvalserien!!! Ni är det mest själlösa laget i Elitserien. Kul att du jämför några jönsar i Timrå som aldrig hört namnet på med Foppa, Näslund och Sedinarna. Vad kommer härnast - ska ni påstå att Jonte Alf Hedberg eller va fan han heter är bättre än Malkin?
Timrå kommer att åka ut! Har ni några folk på läktaren - nej! Finns någon hockeykultur i Timrå - nej!
Leksand går upp på Timrås bekostnad - sanna mina ord när kvalserien är över!
Kommer följa med upp ställa mig i eran klack i min vackra blåa tröja och högt skrika ut min glädje när vi tar ett steg närmre elitserien!
Jag tänker inte skylla på någon. Vi hade ett tillräckligt bra lag för att klara kvalserien men det gjorde vi inte inte. Mitt hockeyhjärta har långsamt dött ju längre jag tittat på Timrå IK för hockeyn man har spelat har inte varit signifikativt med det jag älskar med sporten. Högsta serien har ändå lockat men nu ryker vi och det finns en uns i mig som känner ångestframkallad lättnad. Båten sjönk till slut. Vi hade vår "run" och nu är den över. Nu kan man på något sätt börja fungera som en normal människa igen.
Vissa skyller på folk som borde betala tillbaka oss pengar, vissa tycker att det är fusk att Leksand går upp med deras vidriga ekonomiska situation. Vissa kanske tycker att det är trist att vi, än en gång, har skador på nyckelspelare men vafan...sen när blev livet rättvist?
Nu blir det till att släppa allt vad svensk elithockey betyder och börja följa världens bästa hockeyliga istället. På ett sätt kan det bli skönt att slippa se liket "Timrå IK" sprattla, som det gjort de senaste fem åren. Det har varit en plåga, det har gått ut över allt annat socialt liv jag upplevt under tiden.
Vissa av er kanske slår er för bröstet och säger "visst fan kommer jag att följa TIK i div.1" och det kommer jag med att göra. Men jag beundrar er som behåller samma glöd för TIK för det kan inte jag göra. De få ord som jag vill beskriva uttåget på är "skandalöst" och "äcklande": Mer skit än så vill jag inte kasta för en dag som denna finns bara sorg.
En era är över. Vi gjorde aldrig några större rubriker, vi bråkade aldrig på riktigt med dom stora. Däremot tycker jag inte att man ska skämmas för vi gjorde ett jävulskt intryck på svensk hockey. Ett tag var vi de som levde om mest, de som var jobbigast att möta. Idag dör vi och alla dör en dag. Det ska man inte skämmas för.
Vi dör, precis som Mora och SSK men till skillnad motför dessa pissklubbar så var vi ändå med som en maktfaktor ett tag. Ta med er det eller vad fan ni vill, själv tänker jag inte ta med mig något speciellt. De goda minnena finns kvar.
Bragd-Birger:
Jag har bara varit med om så mycket skit genom åren. Såväl på planen som utanför. Då har man dessvärre vanan inne. Men jag är ingen Dr Phil för den skull. Jag är bara en miserabel idiot från ledsamhetens allé eller något. För övrigt är jag även en radioman i det tysta : )
putte_patte87:
Det var bra sagt. Hur många år vi än kommer att få tillbringa i den där lägre serien så hoppas jag verkligen att vi fans kommer att hålla ihop på den här sidan. Som jag tidigare skrev är det ju inte helt ocoolt att få spela i samma serie som Malmö, Djurgården och nu även Södertälje. Det är ju inte som gamla norrettan direkt. Jag anser att vi kan överleva det här. Tråkigt nog var det väl vår tur att åka ur den här gången. Det blev smärtsamt tydligt när den där finnen satte 3-5 efter halva den tredje perioden. Jag gav mer eller mindre upp då. Men jag bröt inte ihop. Det var mer en djup suck av uppgivenhet. Vi får komma igen...
Erytrocyt:
Jag tycker inte att du behöver be någon om ursäkt. Du har liksom alla oss andra uttryckt din frustration över det uppkomna läget. Det kan vi göra på alla de sätt. Jag tycker inte alls att du har betett dig det minsta illa. Känn inte så. Vi är alla besvikna. Det känns rent förjävligt det här. Och nu måste man försöka att förminska det här helvetet så långt det bara är möjligt...
putte_patte87:
Tack för det inlägget. Jag vill verkligen inget illa härinne. Känner mig dock allt som oftast ganska bitter på det mesta och det kan väl smitta av sig på det man skriver. Jag beklagar detta. Sedan fattar jag att många här är lite förbannade på att jag i första hand är en fotbollsfan. Det är väl det som den mesta debatten har handlat om för min del. Men vad gäller hockey är jag lika ledsen som vilken annan som helst att Timrå IK nu ser ut att åka ur efter 13 år i eliten. Nu är det inte riktigt klart ännu och jag har inte riktigt tagit in det mentalt heller...