1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04

« · 1070853 Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
250kg kärlek: Trots det jag just skrivit om försvaret så vill jag ändå få in den ironiska klyschan "anfall är bästa försvar" här. Jag tror och hoppas, som dig, att vi skulle få se Timrå spendera betydligt mindre tid i försvarszon om Tenkrat och Timo klev in i truppen. Tenkrats fart i spelvändningarna tycker iaf jag är mäktigt eftertraktat just nu.
Kommentera

Olle:Jag är också förespråkare av anfall är bästa försvar. Däremot syns det tydligt hos en hel del spelare att vi har ett icke fungerande försvarsspel. I stället för full fart framåt blir det tafatta försöka att hjälpa till bakåt. Det gör att den gameplan man har att rätta sig efter sällan eller aldrig efterlevs. När spelare känner denna osäkerhet i defensiven så smittar det naturligtvis av sig på det offensiva spelet.

Spelare som ska producera framåt får ägna sig åt något man inte kan, typ.

Inget snack om att det kommer bli bättre med Timo och Petr, inget snack heller om att vi behöver förstärka på backsidan. Det torde vara uppenbart (trots att vår förstecenter inte kommit till sin rätt) att först förstärka på backsidan innan vi försöker finna en utpräglad förstecenter. Vi har kvaliteér som räcker framåt, men dessvärre är vi alldeles för sårbar bakåt.

Kommentera

250kg kärlek: Idag fick Jonte spela ytterforward igen. Kan man tänka sig att Challe inte är nöjd med vad Jonte har presterat som center än så länge? Han som var så övertygad om att det skulle funka. Eller kommer man återgå till att spela Jonte som center?

Idag sög vi. Dumt att analysera det i partiklar.
Kommentera

Kerstin_k: För mig framstår Jonathan Hedström mer och mer som en spelare som sett sina bästa dagar. I alla fall i Timrå, i alla fall under Challes ledning, i alla fall med de spelare han omger sig med.

Att Challe trodde på Jonte som center var nog mer ett spel för galleriet.

Nu släpper jag denna skitmatch.

Kommentera

250kg kärlek: Jag är nog helt inne på din linje. Och jag tror nog att Jonte känner det samma. Oddsen för att han stannar optionsåret måste ju vara tämligen låga, eller hur? Han ser ju mest bara frustrerad ut.

Man unnar ju verkligen karln att komma igång och visa alla som har tvivlat. Men det sitter verkligen i sirap eller nått sånt. Det går så trögt.

Blev han bänkad idag eller blev han skadad? Om han blev bänkad lär han ju knappast ta det på rätt sätt, det säger min känsla i alla fall. Då lär han väl tjura ihop ordentligt. Återstår att se. Med lite tur vänder det och han kan bli den där spelaren som vi hoppats att han verkligen blir. Känns ju föga troligt...
Kommentera

Bara en sak till innan jag går vidare. Challe hade ett mycket märkligt uttalande i PPV då han på frågan vad han visste om Rögle svarade, "inte speciellt mycket". Märkligt om han inte studerat Rögle-laget mer än kvällen före i en match mot Södertälje (repriserad) samt fått info via telefon från hans "kontakter".

Verkligen bra förberedelser må jag säga.

Kommentera

Vill bara säga, usch vad jag saknar finnfemman :(
Kommentera

Anonymous: Finn Fem Fel?
Kommentera

Anonymous: Det tror jag Riku Hahl gör också...
Kommentera

Kerstin_k: Du menar väl att oddsen måste vara höga..?
Kommentera

Peltomaa: Fixa hit Kokko och Koskinen först så ska du se att Hahl kommer sen också, eller ungefär så ser väl oddsen ut i alla fall.
Kommentera

Jag har inte sett en sekund av denna match, men blir återigen less på allt snack om bristande inställning. För fan, det spelas elitseriematcher varannan dag! Hur fan ska spelarna orka upprätthålla total fokus på uppgiften med detta grymt tighta spelschema? Vi lyckades besegra Luleå i måndags utan att spela särskilt bra (flera skador), vi höll länge stången mot MoDo och kunde mycket väl ha nått en poäng i torsdags (utvisningar och skador) och nu kammade vi pinsamt noll mot Rögle (trots spel- och skottövertag)... Allt detta är dock helt normalt! 55 jävla omgångar innebär många "konstiga" resultat, så är det bara. Vi borde komma igen ganska snart! Att vi torskar mot Rögle hemma är knappast detsamma som att Kalmar åker dit mot Ljungskile på Fredriksskans. Hockeyn är betydligt mer nyckfull än så och det vet vi alla. Jag är besviken, men allt annat än chockad...
Kommentera

Poffa: Den 16 oktober gör Tenkrat "debut". Mot HV borta.
Kommentera

« · 1070853