jag vore tacksam om linkan och carlsson tittade på ett långtidskontrakt åt den gode Bogg. han är ett föredöme på isen och verkar som han triva bra i timrå!
Tycker att det ser fortsatt segt ut. Tack gode gud för att det är ett uselt Rögle vi möter. Slappt i egen zon, drälligt i mitten. Kör en rejäl tredje perre nu för böfvelen!
Mackelito: ok jag har ju sagt det länge ge gallerungen mer speltid. men det här ska vi inte släppa,det blir nervösa första 10 nu i sista krigar dom tillbaka skåningarna då vinner vi baske mig.
Inte kan det vara så att Rögle bara sköt 3 skott denna period, låter ju helt otroligt i sånt fall!
Nej tappar vi det här då är det god NATT!
Riktigt kul att se hur laget presterar, deras man /man försvar har verkligen fungerat dock tycker jag alltid att motståndarlaget ganska enklet får hålla på ute vid sargerna men där ska de ju få vara, så länge inte punken kommer in på mål!
Varför kan inte ledningen köpa in en ny center? även om wandell kommer eller inte , så har vi inte råd att chansa! serien är jämnare än någonsin, förstärk! sätt upp banderoll idag på ståplats.. tror inte linkan fattar att det är allvar.
U137: Jag gör som dig och sticker ut hakan och säger att idag blir det vinst om TIK spelar bra, annars kan det lika väl bli förlust. Spelar båda lagen lika bra eller dåligt lutar det åt ett oavgjort resultat och med lite flyt avgör TIK i förlängningen igen....men det kan lika gärna bli så att Rögle gör det.
Jaha, vad är det som talar för att det blir seger och helst tre poäng idag ? Inte speciellt mycket , men inte heller mycket emot. Vad jag förstår var det lite segt mot HV senast trots att det var en mkt viktig match och att HV matchat dan innan. Nu tror jag att HV inte la för mycket krut på CHL-matchen eftersom de redan var avsågade, men i övrigt har de inte gått varken riktigt bra eller dåligt i serien. Svårt att värdera matchen, men det är inte bra att för vilken gång i ordningen , tappa en 2-0 ledning . Starkt dock att ta sig samman och avgöra i sudden. Tappet av Wandell känns tungt, vet inte om Erik Andersson gör från eller till i den affären, men han får gärna visa att han tillför något. Alla matcher känns otroligt viktiga just nu när det är så förbaskat jämnt och förstås hoppas jag på tre poäng men det kan lika gärna bli noll. Fast Rogle känns inte lika framgångsrika längre och vi har gruvlig revansch att fordra så det kan tala för en seger plus att det ur tabellsynpunkt är nödvändigt att vinna den här typen av matcher.
Har en fundering varför kan inte Challe ge förtroende till Pääjärvi i första formationen, Tror att han skulle göra undervärk med lite mer speltid och förtroende, plus att han behöver detta inför JVM.
Mackelito: nä tror inte jag heller, men men hoppas det blir kort bara. Btw så är det Finlands nationaldag idag. kanske vi ska fira våra finska gudar =) nån som kan fiska skulle ju kunna göra en fin flagga =)
Yellowcard: Det tror jag också, han kommer ju längre fram i serielunken vi kommer. Han är inte ensam, det finns flera i laget som måste upp till bevis om det skall bli något slutspel.
JimmyH: Jag tror Björn kommer visa sig vara kanon för förstakedjan. Låter mig minnas att han var riktigt het förra året brevid Pyörälä och Hahl då Pärssinen vart skadad? Eller minns jag fel?
TobiasThyr: Kortsigtigt så är det en bra lösning. Pyörälä gjorde helt klart rätt för sig som center förut, och om han själv är medveten om att det inte är någon långtidslösning kanske han inte mår så dåligt av det heller.
Det känns snurrigt just nu. Kommer Wandell tillbaka så har vi en full centeruppsättning, men gör han inte det (eller försvinner senare igen) så lämnar det ett stort hål. Osäkert.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.